Morgonbritta

Eftersom jag värnar om naturen och ser till att anpassa mitt liv efter dess välmående, så samåker jag till och från jobbet. Den jag åker med, Blomman (dumt nog) skulle inte hem igår så Kolan, som också värnar om naturen, kom på en sekundär lösning. Han ringde sin pensionerade pappa som hämtade upp oss. Snubben, finne, verkar vara en gammal sjöman och är så grov i mun så jag nästan rodnar ibland.

 

Igår berättade han om att han tidigare under dagen hängt med sitt gäng. Finska gubbar i pensionsåldern. Stämningen är därefter och en av dom hade nämnt sin ”flickvän” som är runt 70 år gammal.

Naaaaw, that´s cute!

Och vad sa han mer specifikt?
- Päivä menee pilalle jos ei saa nuolla aamupillua!

 

Fritt översatt,

- Hela dagen blir förstörd om jag inte får slicka morgonfitta!

 

70-årig morgonfitta? Mmm... jag vet inte, enda som får komma i min mun så tidigt på morgonen är min tandborste.


//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Acke

Det här bilder jag inte ville ha i mitt huvud...

2012-07-03 @ 23:18:51
URL: http://kvasitankar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0