Wild Flower

"Hur fan tänkte jag då?"
Gästspel, Blomman.


Blomman på jobbet är typ 48 år gammal. Förutom det är han alltid glad och rolig. Och så skrattar han åt mina skämt.

Så jag gillar honom!

Blomman

Spana in håret, mustaschen och den intensiva blicken. Måste säga att Blomman på den där bilden ser ut att vara typen som:

1) voltar bilen hundra meter ut på en åker
2) frontar en bil full med arbetskamrater i en betongpelare
3) går lös på sin bil med en kofot.

Nog om han.

Llleiffi är annan som jag gillar. 4-5 år yngre än den förstnämnde. Också alltid glad och rolig. Och skrattar åt mina skämt. 

Den här duon är i det närmaste oslagbar om man mäter underhållningsvärde.

För att ta ett exempel så tar Llleiffi över ordet:
"Nääe jag bodde i Geneta på 80-talet, hade precis börjat här. Var väl 22 eller något så det här måste varit 1987. Jag bodde nära Blomman så jag samåkte till jobbet med han i två år. Till slut ledsnade jag på att vara så handikappad och sa till han en morgon:
"Nä Blomman, det här funkar fan inte! Jag MÅSTE skaffa körkort."
Då vänder han sig till mig från förarsätet och suckar:
"Jaaa... Jag med." med en nästan beklagande röst."

WHAT?

Här har han kört folk till o från jobbet i flera år utan körkort... What?

"Ja vafan" börjar Blomman när jag håller civilförhör med han: "...jag hade ju kört bil i 8 år vid det laget... sen jag var 18 år. Det enda man lärde sig var att titta i backspegeln ibland." säger han och viftar avvärjande med handen och ger mig en frågande blick.

?

Man har ju hört via ryktesvägar att killen var en dåre men seriöst?


"Jag skulle jämt åka med gasen i botten, körde som en biltjuv! Helt galen var jag!" förklarar han för mig entusiastiskt och går sedan in i detalj om hur det var när han inför sina arbetskamrater vid 16:01 (Vi slutar 16:00) voltade ut på en åker:
"Jag skulle ju alltid slå rekord i att komma hem. Helt plötsligt får jag bredsladd i en kurva, man hörde hur gruset slog i bilens undersida. Och volterna sen."
"Hur länge kändes det som att det tog?" frågade jag och syftade på att allt i krissituationer saktas ner och man upplever allt mycket längre tidsmässigt än vad det egentligen tar.

Som Bullet-Time i Matrix. Eller som man i det här fallet kan kalla det för, Blomman-Time.

"Det kändes som en timma! Helt sjukt! Plötsligt blev det knäpptyst när bilen kastades av vägen över diket... Sen vart det världens oljud när den våldsamt kraschade i backen och sen vart det knäpptyst igen när den kastades upp i luften och började volta. Ner i backen och oljud och sen knäpptyst igen. Några volter senare glider bilen liggandes på förarsidan och det enda jag ser är en gräsmatta som rusar fram på vänstersida där fönstret var tidigare."

Detta samtidigt som han viftar med ena handen för att illustrera hur jorden rusade 10 cm från hans huvud. Där kan han vara glad att han hade bilbälte på sig. Han hade inte haft en suck annars.

Han överlevde obviously men lugnade ner sig något efter den incidenten.

Svag karaktär?
Möjligt.

Följande incident måste ha hänt innan voltandet på åkern.
"Jag hade bilen full med folk som skulle samåka till jobbet. Det var tidig vår och jag-"
Ja, han skulle vara framme innan han åkte helt enkelt. Som vanligt. Suprise. Vid infarten till vår parkering på jobbet har vi två vita fyrkantiga betongpelare i en nerförsbacke. I den vänstersvängen försöker dåren vinna negativa tusendelar genom att svänga tidigare än någonsin och hamnar på en isfläck vilket gör att däcken tappar fästet.

Llleiffi, som satt i bilen, har en mamma som då jobbade såpass nära att hon ur ett fönster såg när bilen tappade greppet. Med våldsam kraft frontade bilen en av betongpelarna.

"Fyfan hela fronten var intryckt som i en v-form!" säger Blomman och visar för mig i luften hur en v-form ser ut.

V

Så ser den ut för dom som inte visste.

Vi har för fan V i Finland också. Där jag bodde för 33 år sedan. Infact, jag fick nog lära mig bokstaven V i Sverige när jag tänker efter... 

Aaaaanyways, som av en händelse parkerar Blomman sin bil precis framför ett kontorsfönster. Bakom fönstret sitter Leiffis mamma och pratar med en kund i telefonen. Hon blir tvungen att be kunden vänta medans hon tittar på Blomman när han aggressivt går lös på sin v-formade front med en kofot.

D Å R E.

Ajuste, hur gick det med körkortet för båda grabbarna?
Blomman hade ju mer vana av bilkörning så han fick sitt kort ett år innan Llleiffi.

Jag är bara glad att jag träffat han nu när han lugnat ner sig. (*)


//ColinZeal


*I relativa termer.


Kommentarer
Postat av: Helén

"

"Fyfan hela fronten var intryckt som i en v-form!" säger Blomman och visar för mig i luften hur en v-form ser ut.



V"



HAHAHA!!

Underbart! ^^

2009-12-21 @ 19:13:47
Postat av: oljo

SÅ KLOCKRENT! =D

2009-12-21 @ 19:30:08
URL: http://www.oljo.se
Postat av: Magda

tummen upp (vart du vill ha den)!

2009-12-21 @ 21:35:16
Postat av: Magda

tummen upp (vart du nu vill ha den)!

2009-12-21 @ 21:48:29
Postat av: Agnes

Haha ja jävlar! Jag vill komma på studiebesök på ditt jobb! ;D

2009-12-21 @ 22:00:03
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Julle

+1 på Helén



undviker gärna att åka bil med denna galning ;)

2010-11-25 @ 19:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0