Carny

Jobbade idag med min iPhone spelandes musik. Just i det här fallet spelades mästerverket "Carny" av Pleasurekraft. En DJ-duo som ni borde älska by now efter mitt tjat här på bloggen.
Blomman, ~49år, vänder sig mot mig och sågar låten längs fotknölarna när han hört några sekunder av den något gnälliga leaden. Jag garvar till och bestämmer mig för att upplysa ena skaparen av låten via SMS.
ColinZeal:
"Lyssnar på Carny. En på
49 år säger:
"Sådär låter bromsarna
på min SAAB, måste fixa.
Tack för påminnelsen."
Jag säger:
"Årets låt."
Kalle:
"Hahahahaha priceless!"
Visar svaret från Kalle för Blomman som stirrar på min iPhone i fem sekunder utan att reagera. Då kommer jag på det:
"Ja det står obetalbart."
Då pekar han på iPhonen med pekfingret och skrattar högt.
Jobbade idag med min iPhone spelandes musik. Just i det här fallet spelades mästerverket "Carny" av Pleasurekraft. En DJ-duo som ni borde älska by now efter mitt tjat härbloggen.



Blomman, ~49år, vänder sig mot mig och sågar låten längs fotknölarna när han hört några sekunder av den något gnälliga leaden. Jag garvar till och bestämmer mig för att upplysa ena skaparen av låten via SMS.

ColinZeal:
"Lyssnar på Carny. En på
49 år säger:
"Sådär låter bromsarna
på min SAAB, måste fixa.
Tack för påminnelsen."
Jag säger:
"Årets låt."

Kalle:
"Hahahahaha priceless!"

Visar svaret från Kalle för Blomman som stirrar på min iPhone från trettio centimeters håll i typ fem sekunder utan att reagera. Då kommer jag på det:
"Ja det står obetalbart."

Då för han upp pekfingret framför fejset och pekar på iPhonen samtidigt som han skrattar högt med sin något intensiva blick.


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: Louise

Först tänkte jag inte så långt och undrade varför Blomman vart arg, men kom på sen att han inte välutbildad någonstans och säkerligen därför inte ens kan engelska.... När insikten kom log jag med hela ansiktet.

2011-04-04 @ 20:24:08
Postat av: Acke

Om mina bromsar lät så där skulle jag aldrig laga dem.

2011-04-07 @ 23:24:50
URL: http://www.kvasitankar.blogspot.com
Postat av: Yokas

Väldigt bra låt men är det verkligen ingen mer än jag som hör att dom samplat Lars Demians vinjett till "Ika i Rutan"?

2011-04-19 @ 17:59:33
Postat av: ColinZeal

Inte bara du som tycker höra den. Själv är jag för gammal för att den slingan ska ha satt sig i ryggmärgen. =)

2011-04-23 @ 18:10:15
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0