Kaffemaskinen

Ni kommer ihåg dåren Blomman som kör hellre bil än bra? Främst på åttiotalet. I eftermiddags började han prata med mig:
"Efter jobbet ska jag till Expert och hämta min kaffemaskin."
"Asså, är det en sån där som kostar fyrsiffrigt?" frågar jag artigt.
"Nä jag vet inte modellnumret." svarar han på något helt annat och hävdar exalterat:
"Du har sett reklamen på TV!"
"Näe, tittar aldrig på reklam." förklarar jag lite lugnt för honom.
"Men, den är som rund så finns det ett hål i mitten där man kör in koppen." förklarar han och formar en cirkel med sina händer och sedan hur gör han pantomim på hur han kör en osynlig kopp in i ett hål.
?
"Aldrig sett."
"Den är´e!" svarar han snabbt och pekar triumferande på mig med pekfingret som om jag prickat in den.
"Ja, när han är exalterad så hamnar han i sin egen värld." förklarar Llleiffi senare skrattandes.
No. Shit.
//ColinZeal
Ni kommer ihåg dåren Blomman som kör hellre bil än bra? Främst på åttiotalet.

I eftermiddags började han prata med mig:
"Efter jobbet ska jag till Expert och hämta min kaffemaskin."
"Asså, är det en sån där som kostar fyrsiffrigt?" frågar jag artigt.
"Nä jag vet inte modellnumret." svarar han på något helt annat och hävdar exalterad:
"Du har sett reklamen på TV!"
"Näe, tittar aldrig på reklam." förklarar jag lite lugnt för honom.
"Men, den är som rund så finns det ett hål i mitten där man kör in koppen." förklarar han och formar en cirkel med sina händer och sedan hur gör han pantomim på hur han kör en osynlig kopp in i ett hål.

?

"Aldrig sett."
"Den äre!" svarar han direkt och pekar triumferande på mig med pekfingret som om jag prickat in den. 

Llleiffi förklarar skrattandes:
"Ja, när han är exalterad så hamnar han i sin egen värld."

No. Shit.


//ColinZeal


PS Den här äre nog.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter som mig när jag är entusiastisk till något...

Jag berättar alla detaljer, oavsett om folk vill veta eller bara är artiga....

2010-10-25 @ 19:48:47
Postat av: oljo

Yepp, den är det... Man kan t.o.m. göra vanligt svart kaffe med den enligt reklamen! Tänka sig, vanligt svart kaffe!

2010-10-26 @ 00:15:18
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0