Kapten Krok has the Hook

Under någon veckodag säger Kalle (Charles Gudagåfva i Pleasurekraft) till mig på Facebook:
"Kom fram o hälsa på lördag."
Han syftade på Pleasurekrafts förmodligen sista sverigespelning innan dom drar på sin världsturné efter att deras låtar exploderat andra halvan av 2010. Detta med jättehitten "Tarantula" och sedan remixen på klassikern "La La Land" bl a.
"Sure thing dude!"
Väl på plats på lördagen blir jag presenterad för en söt blondin av Jofawe. Vad dom hade för relation var lite luddigt men jag och hon hade pratat flyktigt på Facebook. Och båda var singlar vid tillfället. Vid den här tidpunkten började jag bli drängfull efter att ha varit på "Thank God It´s Friday´s" med lumparpolaren Jandert och käkat en Jack Daniel´s Burger. Fast, det var nog ölen på stället och kaptenen ur min fickplunta som fick mig att blåskärma. För rätt som det är så kör jag Kapten Krok på Jofawes söta blondin innan vi tittar varandra djupt i ögonen och börjar kyssas. Eftersom jag är från Finland och tangons lovade land så för jag henne runt på dansgolvet med min krok till musiken.
Lite längre bort står Jofawe och twittrar:
"Note to self: #brocode is bullshit!"
Sen släpper jag taget om henne när Pleasurekraft börjar svänga med dom tunga låtarna och börjar filma istället:
FILMKLIPP (tarantula)
Och sista klippet för kvällen är det här...
FILMKLIPP (Den nya låten)
På kameraföringen kan man utläsa att min alkoholhalt pekar på rött. Eller grov rattfylla. Eller om jag ska fortsätta på färgreferenser så kan jag väl säga att det sedan började svartna för mig. Så småningom drar jag hem för runt fem-sex på söndagsmorgonen sätter jag mig tydligen på röda linjen och ska ta mig till t-centralen för att sen hoppa på pendeltåget.
Första gången vaknar jag i Fruängen som är ändstationen. Klockan är kanske runt sju.
"FAN!"
Hoppar ur och kutar över perrongen mot tåget som åker tillbaka mot t-centralen. Klockan nio vaknar jag igen när jag närmar mig Fruängen.
"Men för FAN!" tänker jag och sliter upp min iPhone och skriver på Facebook:
"Men MEGAFAIL på att åka Mörby-Fruängen hela morgonen! Sluta somna Niko!"
(You, Kalle och EllosLinda like this.)
Gis:
LOL
Åter på tuben mot t-centralen och kommer uttryckligen ihåg att jag når Slussen:
"Skönt, två stationer kvar." tänker jag innan jag somnar igen.
En och en halvtimma senare skriver jag på Facebook:
ColinZeal:
Lyckas ÄNTLIGEN pricka in T-Centralen vid 10:34.
Det här är fan löjligt.
Julle:
haha fyfaaan niko
Oljo:
ROTFLMAO! =D
Jofawe:
Muhahah
ColinZeal:
Tack för stödet allihopa!
(Julle and Oljo like this)
FILMKLIPP (BSOD - THIS IS THE HOOK)
This is the hook?
I´ve got the hook.
Och hur gick det med att hälsa på Kalle i Pleasurekraft?
Jo, skrev till han på Facebook:
ColinZeal:
Man, sorry att jag inte tog dig i hand men
mina händer var nedsölare med fitta.
No offense man.
Kalle:
LOL
Detta blev jag påmind av när jag skulle trycka in min bakisburgare på tåget innan jag toksomnade en sista gång.
//ColinZeal
PS Jofawe och jag är fortfarande vänner och har "krissamtalat". So all is good!
Under någon veckodag säger Kalle (Charles Gudagåfva i Pleasurekraft) till mig på Facebook:
"Kom fram o hälsa på lördag."

Han syftade på Pleasurekrafts förmodligen sista sverigespelning innan dom drar på sin världsturné efter att deras låtar exploderat andra halvan av 2010. Detta med jättehitten "Tarantula" och sedan remixen på klassikern "La La Land" bl a.

"Sure thing dude!"

UU Babe

Väl på plats på lördagen blir jag presenterad för en söt blondin av Jofawe. Vad dom hade för relation var lite luddigt men hon och jag hade pratat lite flyktigt på Facebook. Och både hon och Jofawe var singlar vid tillfället. Vid den här tidpunkten på dygnet började jag bli drängfull efter att ha varit på "Thank God It´s Friday´s" med lumparpolaren Jandert och käkat en gudomlig Jack Daniel´s Burger. Fast, det var nog ölen på stället och kaptenen ur min fickplunta som fick mig att blåskärma. För rätt som det är så kör jag Kapten Krok på Jofawes söta blondin innan vi tittar varandra djupt i ögonen och börjar kyssas. Eftersom jag är från Finland och tangons lovade land så för jag runt henne på dansgolvet med min krok till musiken.

Lite längre bort står Jofawe och twittrar:
"Note to self: #brocode is bullshit!"

Sen släpper jag taget om henne när Pleasurekraft börjar svänga med sina tyngre låtar och börjar filma istället:


Och sista filmade klippet för kvällen är det här:



På kameraföringen kan man utläsa att min alkoholhalt pekar på rött. Eller grov rattfylla. Eller Gudryn Schyman afterwork. Eller om jag ska köra min tredje färgreferens så kan jag väl säga att det sedan började svartna för mig. Så småningom drar jag tydligen hem för runt fem-sex på söndagsmorgonen sätter jag mig på röda linjen och ska ta mig till t-centralen för att sen hoppa på pendeltåget.

Jag vaknar upp runt sju i Fruängen. Ändstationen.
"FAN!"
Hoppar ut och kutar över perrongen mot tåget som åker i motsatt riktning mot t-centralen. Klockan nio vaknar jag igen när jag närmar mig Fruängen. Igen.
"Men för FAN!" tänker jag och sliter upp min iPhone och skriver på Facebook:

"Men MEGAFAIL på att åka Mörby-Fruängen hela morgonen! Sluta somna Niko!"
(You, Kalle och EllosLinda like this.)

Gis:
LOL


Åter sitter jag på tuben mot t-centralen och kommer uttryckligen ihåg att jag når Slussen:
"Skönt, två stationer kvar." tänker jag och somnar igen.

!!!

En och en halvtimma senare skriver jag på Facebook:

ColinZeal:
Lyckas ÄNTLIGEN pricka in T-Centralen vid 10:34.
Det här är fan löjligt.

Julle:
haha fyfaaan niko

Oljo:
ROTFLMAO! =D

Jofawe:
Muhahah

ColinZeal:
Tack för stödet allihopa!
(Julle and Oljo like this)

När BSOD - This is the Hook (Pleasurekraft Remix) spelas kan man höra hur blondinen i början på klippet säger:
"Du måste ha något att dricka!"
Fail på kvinna. Men det insåg jag inte där och då eftersom jag svarar:
"Jag står här!" och förmodligen pekar rakt ner på golvet med pekfingret?



This is the hook?
I´ve got the hook.

Och hur gick det med att hälsa på Kalle i Pleasurekraft?
Jo, skrev till han dagen efter:
 
ColinZeal:
Man, sorry att jag inte tog dig i hand men
mina händer var nedsölare med fitta.
No offense man.
 
Kalle:
LOL


Detta blev jag påmind av när jag skulle trycka in min bakisburgare på tåget innan jag toksomnade en sista gång.
 
 
//ColinZeal


PS Jofawe och jag är fortfarande vänner och har "krissamtalat".
So all is good! - Nästa helg, Düsseldorf i två nätter! 
Inget lär ju hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0