Berlin-Rönninge

Nämnde mina patenterade Berlin-resor för Blondie på jobbet.

Berlin-resorna går ut på att man går ut en lördagkväll i Stockholm och festar till.
Fast i det här fallet byter man ut "Stockholm" mot "Berlin".
"Berlin" som i huvudstaden i Tyskland.

Dvs, man tar på sig finsviden, drar till Skavsta, flyger till Berlin (1:10 ner), hoppar på ett pendeltåg med en öppnad kall öl, njuter av den i 30 minuter, hoppar av vid Warchauerstrasse och drar o käkar gott på pubgatan Simon Dach Strasse. Sen är kvällen helt fri vid... 23:00. Om man är smart så stannar man på den gatan och tar någon öl, eller fem. Man får väl räkna det här som en "förfest" eller dylikt. Först vid midnatt till 01 så tar man sig ut i natten. Watergate, Kit Kat Club, Berghain, Bar25, Tresor, Maria am Ostbahnhof, Weekend... möjligheterna är oändliga.

...

När klockan slår 06:00 är det bra att börja ta sig ut till flygplatsen så man inte missar 08:30 flyget hem. Såpass tidigt på morgonen så man hinner hitta till ett pendeltåg, eller som man flera ggr i panik har gjort som en bankrånare:
Öppnat dörren till en taxi, slängt sig ner på baksätet som en säl och innan man glidit klart så skriker man allt man orkar:
"SCHÖNEFELD LUFTWAFFE STATIONEN SCHNELL SCHNEEELL SCHNEEEEEEEEELL!!!"
Dom 30 eurona den där resan kostar skrivs in på fyllekontot.

Varför allt detta? Well, man festar längre än i Sthlm och framförallt, till ett bättre pris. Detta tack vare Ryanair med deras sjukt billiga resor och den billiga ölen i Tyskland. Sen är folket inte lika jävla uptight som i Stockholm. Dvs, befolkningen innefattar inte massa inflyttade bönder från Dalarna, Jämtland, Uppland eller Norrbotten. Alla såklart kompletta med Stockholmsdialekt och "den rätta stilen" med det "rätta" ytliga umgänget.

Puke!

Folk i Berlin är från, Berlin, Mexiko, Australien, Frankrike, Kanada och framförallt, så är dom öppna och helt avslappnade när dom träffar en.

Lovely.

"Vadå? Åker du till Berlin för bara 12 timmar?" frågar Blondinen skeptiskt.
"Ja? Det kostar ju lika mycket som en utekväll i Sthlm?!?"
"12 timmar?" frågar han med en något nervärderande attityd.
"Ja, det kostar 38kr tur och retur att flyga ner dit, det är fan typ billigare än att ta sig till Rönninge med pendeltåget!" (tre stationer bort från mig)
"Mmmm.. Men det känns bara... åker man så långt så kan man stanna längre tänker jag."

Ingen skillnad för mig för dom pengarna.

"Vadå?" frågar Blomman i en senare diskussion, "stannar han en vecka i Rönninge bara för att han tar sig dit?"
Touché biatch!


//ColinZeal


PS Vägen hem från Skavsta får man ju ha en fyllechaffis. Får ju liksom räknas som det? Svindyrt att ta fylletaxi från Sthlm, 700kr eller dylikt. Syrran som bor halvvägs till Skavsta duger utmärkt. Vad som också är utmärkt är att hon är sjukt nyfiken av sig och gärna vill höra allt som hänt under natten odestillerat och ocensurerat så fort som möjligt. Då hämtar hon mig mer än gärna. Så jag får chansen att kollapsa mot min ytterdörr så smidigt som möjligt.

Såååeee, söndag den 28:e februari syrran? Klockan tio som vanligt eller?
No wait, 28:e februari kommer jag hem 23:00 på kvällen. Men då har jag garanterat något att berätta.
Berghain t ex, dom öppnar portarna fredag kväll och stänger inte dom förrän folk går hem. En helg i november stängde dom på måndag kväll... Så syrran?

Kommentarer
Postat av: Roger

Haha, Colin, vi vet att du tvingar din syster för att vara säker på att om/när du tappar din mobil i bilen så vet du vem du ska kontakta. Även om du får ta omvägen via din systers kille. =)

2010-01-22 @ 00:45:56
URL: http://rogersunpersonal.blogspot.com
Postat av: Syrran

Hahhaahaaa!



Nope.



;-)

Nu förstår jag hetsen över varför jag skulle läsa bloggen...

Men käre bror, kl 23, en söndagkväll? Ich bin ein schlüngelmutter och somnar (om jag ens orkar så länge) innan nio på kvällarna....



2010-01-24 @ 20:53:54
Postat av: ColinZeal

Ach soo! Tänkte bara fråga. Lugnt!

2010-01-24 @ 20:55:35
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0