Två Strömavbrott

Efter lunchen får Cabriolet syn på mig:
- Hej Niko!
- Det var roligt för att vi redan umgåtts med varandra idag, säger jag.
- Hej Niko! säger han igen.
- Det var roligt för du sa Hej Niko för fem sekunder sen.
- Hej Niko! upprepar han en sista gång.
- Det var roligt för nu har du hälsat överdrivet mycket på mig under en kort tid. 

Vad händer? Varför? Man kanske kan säga att det här är helt normalt för vår arbetsplats men det finns faktiskt en förklaring.
...den här gången. 

Satt på förmiddagen och sket när det blev kolsvart inne på toaletten. Tack vare springan under dörren noterade jag att det var likadant utanför. Till slut kliver jag ut i den mörka hallen och ser Kåtings, Chefen och Data gå förbi mig åt samma håll. Slänger ut frågan:
- Hur länge sov jag?

Alla skrattar och den siste att sluta skratta, Data, runt 50 år gammal sätter punkt för allt:
- Ajuste, för att det är helt svart här ute. 

Tack Data.

Så, idag har jag förklarat för alla varför dom är roliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0