Får jag bjuda upp till vals?

Vi sitter i fikarummet när Cyklopen tar tag i sin halvfulla proteinflaska och väger den med handen. Proteinflaska? En sån där plastflaska där han alltid har en proteinblandning så han upprätthåller sin muskulösa kroppshydda. I början på sommaren noterade han att han på bara några veckor hade gått ner sex kilo genom att börja jobba hos oss. Han ville tydligen ha kvar sin tyngd för att krossa sin flickvän när han satte på henne under missionären. Så nu dricker han en massa proteinblandningar och smygälskar sina muskler.

Tillbaka till flaskan:

Flaska

Han ockulärbesiktar den vita sörjan genom öppningen med sitt enda öga.
- Fan Niko, frågar han och fortsätter väga flaskan, har du fyllt på den här eller?
Jag lyfter min blick och tittar frågande på Blomman och undrar vart den här sneakattacken kommer ifrån. Först Pearl Harbor, sen 9/11, nu det här? WTF? Jag vänder mig mot Cyklopen:
- Du kanske VILL att jag ska fylla den?!?
- Nämen jag tänkte att det bara är du som har tillräckligt liten snopp för att få in den här? fortsätter han attackera och pekar på öppningen med sitt pekfinger.
- Du kanske letar efter en man med en liten snopp som du kan ringa halv fyra en lördagnatt?
- Uh-h-h-h-h-h du är så äcklig! huttrar han och drar ihop sin ringmuskel extrahårt. *
- Vadå? Det var du som började? Du får väl rida ut, HÖ-HÖ, det du påbörjat ända fram till klimax?!?!? frågar jag och tittar in i hans glasöga.

Han förblir tyst efter det.

Men fuuuuck me?

När jag väl i framtiden blir less på att försvara mig verbalt efter dessa påhopp från alla säsongare så blir det att dansa vals med dom.

Knytnävsvals.


//ColinZeal


PS Drar ihop sin ringmuskel? Gissningsvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0