To Break a Promise

Niko, du måste lova mig en sak, säger Wormold till mig  och hytter bestämt med fingret när jag väl bestämt mig för att tillbringa min semester i hans nya hemstad, Bangkok. Du måste lova mig att inte göra som en polare till mig gjorde. Han kom ner, blev kär i nån brud, sa upp sig, sålde sin lägenhet och flyttade ner och nu bor hon ihop med den där bruden. Lova att det INTE händer dig Niko!
Hehehe, börjar jag, om allt går som det gjort hittills i mitt liv så lär ju exakt det hända, svarar jag på hans vädjan.
Nej nej nej! svarar han och viftar avvärjade med armarna.
Sex veckor senare på en pub i Bangkok säger hans polare, JR till mig:
No no no no man, that´s the worst thing you could do!

Ingen förklarar dock varför?

Någon dag senare sitter jag på Nana Plaza tillsammans med Fiona och tar en öl. Eller åtta, vem räknar right? Fiona är engelskan som bor i Hong Kong men semesterar i Bangkok så fort hon hinner. Nana Plaza är ett underhållningscentrum på tre våningar där det är öppet i mitten längst ner. Som ett shopping center helt enkelt. Där alla affärer omvandlats till girly bars. Och ännu fler girly bars. Och lite Katoeybars. Längst ner i mitten kunde man höra varandra så där satt vi och körde engelskaglosor.

Helt plötsligt zonar jag ut då jag ser en hona som bara drar all luft ur mig genom att bara vara. Jag har stunden innan slutat lyssna på Fiona och bara fäster blicken i denna fantastiska uppenbarelse. Hon sätter sig utanför Rainbow 1 mitt framför oss, och fipplar med sin iPhone. Hon är petite, smal och har ett hår som ser ut att vara från en mangaserie. Nej, inte spiky hair som i Dragon Ball Z utan mer... Well, ingen går runt med sånt hår i verkligheten. Clearly a new fetish for me. Lite 60-tals american housewife över frillan. ...I know right? I had no idea?

Owww she´s niiice säger 43-åringen bredvid mig. Go get her uppmanar hon mig.
Excuse me? vänder jag mig mot henne småchockad (Yes, it still happens)
Yeah, pay the bar fine and take her to the room.

Ok ok ok. WHAT?

What? Jag förklarar, “bar fine” är en avgift som man betalar i baren för att man snor en brud från baren hem till sig. Vare sig man sätter på henne eller inte.
Excuse me? frågar jag henne igen. En västerländsk brud som uppmanar en att betala för en prostituerad? Is this a trick? Totalt jävla otänkbart om man är uppväxt i Sverige. Hon förklarar vidare:
She´s probably from a poor family in the country side and needs to support her family. Or maybe she has a kid who needs food? Who knows? No one wants to do this really. You can actually help, make a difference.

ÖH?

Kan ju säga att jag var sjukt förvirrad av hennes ord som direkt motsatte sig allt man lärt sig under sin uppväxt i Sverige med alla dess femmobrudar som kväver en bara man ger dom chansen.

I might, I just MIGHT break a promise in the near future. You know? For a good thingy.


Kommentarer
Postat av: Patric

Sååååå.. betalade du eller inte?!

2011-07-29 @ 09:20:02
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

Oh, did not. Var ute med Fiona o snackade till... Fan vet när? Vaknade upp karatebakis som satan.

2011-07-29 @ 09:24:43
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: TeXas

så det blev inget med den snygga bruden?

2011-07-29 @ 09:43:39
Postat av: ColinZeal

Nej. Och åter nej.

2011-07-29 @ 12:38:10
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Magda

2011-07-29 @ 18:29:28
Postat av: Magda

NIkOoo..... säger det på finska och med en menande blick.

2011-07-29 @ 18:30:11
Postat av: ColinZeal

Magdaaaa? Såhär är det ju, sexet är gratis. Men man betalar henne för att hon ska lämna rummet...

;)

2011-07-31 @ 06:09:28
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Anders Sjöholm

NO SOUP FOR U !!!!

2011-08-05 @ 13:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0