Heja Knugen!

Var på bio här i Bangkok igår. Eller, jag var på MBK som är ett gigantiskt varuhus innehållades ALLT man kan tänka sig. Mat, kläder, prylar, elektronik, spel, arkadhallar, biografsalonger. You name it. Allt utspridd på 6 våningar. Våning 7 och 8 innehöll salongerna..

Minecraft

Ungen närmast kameran spelar fenomenet Minecraft (Heja notch! Heja Sverige!) på en PC. Sjukt jävla nerdcoolt.

Något som inte var så jävla coolt var när jag satt i biosalongen och väntade på att Hanna skulle börja. Mitt under reklamen, som mestadels bestod av trailers för nya filmer, ställde sig några upp och jag som gammal biomaskinist tänkte att dom skulle byta till bättre platser. Istället står det på bioduken:

“Please stand up to honor the King”

Detta i kombination med att alla andra i salongen ställer sig upp gjorde att jag var tvungen att göra likadant. Grupptryck oh yeah! Jag hade också en plånbok i fickan med tusentals baht i olika valörer med kungens glasögonförsedda ansikte på varenda en av dom.


På bioduken fick man se en journalfilm på kungen i olika uppdrag. Han hälsar på folk, rider elefant, etc. Allt till en fin thailändsk låt. Detta pågick i tre minuter. Sen fick man sitta igen.

Älskar man sin kung här eller måste man göra det?


Kommentarer
Postat av: Magda

hahaha what??? det måste ha känts skumt!

2011-07-28 @ 10:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0