A Swedish Man

Präktiga och genomsnälla SnyggMagnus är världens största Per Gessle-fan. När vi började umgås efter millenieskiftet var jag på middag hemma hos han och hans gamla flamma. Efter maten (förmodligen tacogratäng) i deras ångestetta riktar han min uppmärksamhet mot sin cd-samling. Den hade växt sig gigantisk efter hans år som anställd på en skivbutik i Halmstad i mitten på 90-talet.
Halland? Han är ju från Värmland (Örebro Län) men genomsnäll som han är så har han flyttat land och rike runt efter varje flamma som han träffat. Det är liksom aldrig han som sätter ner foten, pekar på en kvinna, grymtar till och pekar mot en mörk grotta.
Tillbaka till ångestettan. Första skivan han drar fram är någon limiterad skiva med Gyllene Tider. Detta förklarar han med intensitet i rösten som antyder att just den här skivan är en kär ägodel. Han spelar en av låtarna i en halvminut och inväntar reaktion från mig. Den lyser med sin frånvaro. Nästa skiva är en åtråvärd singel som han också spelar en halvminut av. Så fortsatte det en längre tid eftersom jag inte reagerade på något. Under tiden tänker jag mest på att den här vänskapen kommer fan inte hålla.
År 2011.
Hittade en tidslucka på jobbet idag och messade SnyggMagnus.
ColinZeal:
Har du någonsin dansat
tryckare till Roxette -
Spending My Time?
SnyggMagnus:
Nop, du då?
ColinZeal:
Nej. Men min
uppföljningsfråga hade
varit, "hade du
dubbelboner då?"
:-P
SnyggMagnus:
Som gymnasie-dj valde
jag alltid Listen to your
heart....och då kunde
man ladda låten, spana
in bytet och avnjuta en
trippelboner B-)
ColinZeal:
SvinMagnus! Love it!
SnyggMagnus:
Konsum Värmland kör
köttkampanj i sina
butiker nu med slogan
"Kvalitétssäkrat
Värmlandsgris" med stor
text i skyltfönstret. Då
sträcker man på sig när
man passerar <3
Igår planerade vi kommande helg. Jag ska spendera lördagen hemma hos han och nya särringen i deras radhus.
Du Niko? frågar han och jag känner direkt att nu ska det göras tjänster.
Mmm?
Kan du ta med din iPad?
Vadårå? Den har aldrig lämnat min lägenhet sen jag köpte den i mars berättar jag för honom.
Mmm, men särringen är inte helt övertygad... Hon bara dissar iPads hela tiden.
Läser man mellan raderna så säger han egentligen: Hon tycker en iPad är onödig. Ta med din så ska hon få se och leka med den. Då kommer hon bli såld. Sen får jag köpa en.
?
Men jag nämnde inget utan lovade att jag skulle ta med den. Killen har ett höjdarjobb och tjänar bra med pengar. Så jag kuuuunde ju ha sagt:
Men du? Köp en så får hon leka med den. Om hon inte gillar den, fine. Du får behålla den för dig själv.
Men så sa jag inte.
Friends.
Präktiga och genomsnälla SnyggMagnus är världens största Per Gessle-fan. När vi började umgås efter millenieskiftet var jag på middag hemma hos han och hans gamla flamma. Efter maten (förmodligen tacogratäng) i deras ångestetta riktar han min uppmärksamhet mot sin cd-samling. Den hade växt sig gigantisk efter hans år som anställd i en skivbutik i Halmstad i mitten på 90-talet.

Halland? Han är ju från Värmland (Örebro Län) men genomsnäll som han är så har han flyttat land och rike runt efter varje flamma som han träffat. Det är liksom aldrig han som sätter ner foten, pekar på en kvinna, grymtar till och pekar mot en mörk grotta.

Tillbaka till ångestettan. Första skivan han drar fram är någon limiterad skiva med Gyllene Tider. Detta förklarar han med intensitet i rösten som antyder att just den här skivan är en kär ägodel. Han spelar en av låtarna i en halvminut och inväntar reaktion från mig. Den lyser med sin frånvaro. Nästa skiva är en åtråvärd singel som han också spelar en halvminut av. Så fortsatte det en längre tid eftersom jag inte reagerade på något. Under tiden tänker jag mest på att den här vänskapen kommer fan inte hålla.

År 2011.

Hittade en tidslucka på jobbet idag och messade en fråga till SnyggMagnus.

ColinZeal:
Har du någonsin dansat
tryckare till Roxette -
Spending My Time?

SnyggMagnus:
Nop, du då?

ColinZeal:
Nej. Men min
uppföljningsfråga hade
varit, "hade du
dubbelboner då?"
:-P

SnyggMagnus:
Som gymnasie-dj valde
jag alltid Listen to your
heart....och då kunde
man ladda låten, spana
in bytet och avnjuta en
trippelboner B-)

ColinZeal:
SvinMagnus! Love it!

SnyggMagnus:
Konsum Värmland kör
köttkampanj i sina
butiker nu med slogan
"Kvalitétssäkrat
Värmlandsgris" med stor
text i skyltfönstret. Då
sträcker man på sig när
man passerar <3

Igår planerade vi kommande helg. Jag ska spendera lördagen hemma hos han och nya särringen i deras radhus.
Du Niko? frågar han och jag känner direkt att nu ska det göras tjänster.
Mmm?
Kan du ta med din iPad?
Vadårå? Den har aldrig lämnat min lägenhet sen jag köpte den i mars berättar jag för honom.
Mmm, men särringen är inte helt övertygad... Hon bara dissar iPads hela tiden.

Läser man mellan raderna så säger han egentligen: Hon tycker en iPad är onödig. Ta med din så ska hon få se och leka med den. Då kommer hon bli såld. Sen får jag köpa en.

?

Men jag nämnde inget utan lovade att jag skulle ta med den. Killen har ett höjdarjobb och tjänar bra med pengar. Så jag kuuuunde ju ha sagt:
Men du? Köp en så får hon leka med den. Om hon inte gillar den, fine. Du får behålla den för dig själv.

Men så sa jag inte.

Friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0