Feminism. Bad. Mmmkay?

Sätter mig inne i orderluckan  med dom två 25+kvinnorna som har den som primär arbetsplats. Läser deras Metro i lugn och ro medans dom arbetar. Sörplar i mig lite kaffe slurp för slurp, sida för sida tills jag når tv-tablån.
"Happ." säger jag och viker ihop tidningen och slänger undan den. Vänder mig sedan mot närmsta kvinnan.
Med nollställd blick frågar jag:
"Så vem av er tar min tvättstuga ikväll?"
"BWAHAHAHAH!!!" kraxar kvinnan bakom oss. Den närmre rättar till sin röda feministkjol, skakar på huvudet och ställer helt respektlöst en motfråga:
"Öh? Varför skulle vi göra det menar du?"
"Ja, kvinnor är mer lämpade för sånt." svarar jag.
"Ah, du menar så..." hör jag hennes svar som nästan överröstas av kraxandet. Sen fortsätter hon: "Vad ska du göra under tiden om jag får fråga?"
"...jag vet inte." svarar jag och rycker på axlarna. "Ligger på soffan? Dricker bira och tittar på matchen kanske?"
Då börjar hon också skratta och jag undrar varför jag inte når fram till honorna.
"Ska jag ta er brist på "Ja" som ett nej eller?"
Får inte svar på det heller då dom fortfarande skrattar.
Till slut reser jag på mig och säger:
"Aja, jag bor vid brandstationen. Senast 18:59 vill jag ha ett samtal så jag kan släppa in någon av er."
"Vad är det för match?" frågar feministen.
"Matchen börjar 21:00. Tvättstugan börjar 19:00."
Dom tror säkert att dom skrattade ut mig ur kontoret men jag visste att det fanns en kopp kaffe till någonstans på bygget som väntade på att bli uppdrucken.
Sätter mig inne i orderluckan  med dom två 25+kvinnorna som har den som primär arbetsplats. Läser deras Metro i lugn och ro medans dom arbetar. Sörplar i mig lite kaffe slurp för slurp, sida för sida tills jag når tv-tablån.
"Happ." säger jag och viker ihop tidningen och slänger undan den. Vänder mig sedan mot närmsta kvinnan.

Med nollställd blick frågar jag:
"Så vem av er tar min tvättstuga ikväll?"
"BWAHAHAHAH!!!" kraxar kvinnan bakom oss. Den närmre rättar till sin röda feministkjol, skakar på huvudet och ställer helt respektlöst en motfråga:
"Öh? Varför skulle vi göra det menar du?"
"Ja, kvinnor är mer lämpade för sånt." svarar jag.
"Ah, du menar så..." hör jag hennes svar som nästan överröstas av kraxandet. Sen fortsätter hon: "Vad ska du göra under tiden om jag får fråga?"
"...jag vet inte." svarar jag och rycker på axlarna. "Ligger på soffan? Dricker bira och tittar på matchen kanske?"

Då börjar hon också skratta och jag undrar lite varför jag inte når fram till honorna.

"Ska jag ta er brist på "Ja" som ett nej eller?"
Får inte svar på det heller då dom fortfarande skrattar.

Till slut reser jag på mig och säger:
"Aja, jag bor vid brandstationen. Senast 18:59 vill jag ha ett samtal så jag kan släppa in någon av er."
"Vad är det för match?" frågar feministen.
"Matchen börjar 21:00. Tvättstugan börjar 19:00."

Dom tror säkert att dom skrattade ut mig ur kontoret men jag visste att det fanns en kopp kaffe till någonstans på bygget som väntade på att bli uppdrucken.


//ColinZeal


PS HELT apropå:


Kommentarer
Postat av: Julle

Enda nackdelen med att ha egen tvättmaskin. Det är inte lika motiverat att kräva kvinnlig hjälp på bestämda tider ;)

2011-01-12 @ 23:28:32
Postat av: Louise

kanske skulle du tänka om något?

Annars kommer du skaffa en flickvän som agerar mamma, EY, jag menar DU KOMMER ALDRIG FÅ NÅGON FLICKVÄN!

2011-01-13 @ 12:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0