Böcker är nya Gåspennan

”Hörde du att det finns en grupp på Facebook där man försöker få U2 att spela Acrobat live?” får jag som fråga från Blondie.

Han är en fanatisk fan av U2. Ungefär som jag 91-94… Senare släppte dom "Pop" och det finns väl inte en endaste bra låt på den skivan. Helt sinnes. Tappade intresset för dom och utforskade andra band istället. U2 har inte rest sig från det fiaskot om man frågar mig.
Acrobat finns med på ”Achtung Baby” som släpptes 1991. Sjukt bra skiva.

”Jag vet inte varför dom aldrig spelat den live…” funderar Blondie högt.
”Kan ju vara för att basisten hatar låten.”
”Hur vet du det?”
”Läste det i en bok med dom.”

Då tystnar han och tittar på mig och till slut frågar han:
”…har du böcker hemma?”


Kommentarer
Postat av: oljo

BWAHAHAHAA!

2010-05-13 @ 18:57:57
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0