Snorkalla Serbien

Vi tittar på Tyskland-Serbien via en livestream på jobbet när Serbien gör matchens enda mål. Då är det en sommarjobbare bakom mig som öppnar käften:
"Det är ju fan typ minusgrader i Serbien hela tiden."
What? Jag blir helt paff och blir tvungen att utforska detta.

"Skämtar du? Vet du vart Serbien ligger?"
"Nä?"
"Skämtar du NU då?"
"Nä."
"Han har inte gått i skolan." tror Vesslan.
Vänder mig mot snubben för att se vem jag pratar med och frågar:
"Har du gått i skolan?"
"Ämen vadå, det var så länge sen." säger han.
"Hur gammal är du?"
"20."
"Har du gått gymnasiet?"
"Arå. Men vi lärde oss ingen geografi där."
"Ajuste, sant. Det var ju typ sist i högstadiet." sa jag oh tänkte att jag gick i högstadiet för 19 år sen (YIKES!) och den här killen gick där 5 år sen.

What gives?

"Vet du vart Grekland ligger?" frågar jag honom för att agera geografilärare.
"A."
"Serbien ligger precis ovanför det."
"...a, typ centrala Europa."

AMENVAFAN.

Och nej, jag jobbar INTE på Samhall.


Kommentarer
Postat av: oljo

WTF!?

Slå honom! HÅRT!

Med en jordglob!

2010-06-19 @ 12:44:58
URL: http://www.oljo.se
Postat av: Louise

Det går utför för dagens ungdom!

2010-06-19 @ 18:21:02
Postat av: Louise

Muppot måste tänkt för snabbt och missat skillnaden mellan Serbien och Sibirien....

2010-06-21 @ 12:23:03
Postat av: Daniel

Ryktet om svenska skolor och dess undervisning har även spridits med vinden hit till Finland.



Sött.

2010-06-21 @ 14:53:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0