Help Lobo-Tommy!

Lobo-Tommy (uttal: Lobotomi)

Fantastiska The Beatles – Help spelas på radion och jag bestämmer mig för att testa Lobo-Tommy:
”Vilka är det här?”

Han släpper det han håller på med, låser händerna bakom sin rygg och ställer sig med bena brett isär som en militär och vinklar lätt ansiktet uppåt mot högtalarna som hänger från taket. Efter att ha lyssnat på låten i fem sekunder säger han:
”The Beatles…"

Efter att ha jobbat med Prutt-Prutt i flera år så har jag lärt mig att det gäller det att ”play it cool” vid vissa tillfällen och då fortsätter han:
”…The Monkees. Beach Boys. Det finns många som låter likadana.”
”Du har rätt, det är The Beatles.” svarar jag men blir avbruten: 
”…Sweet kanske?” frågar han sig själv utan att ha noterat mig öht. Killen har hamnat i en monolog i sin egen värld.
THE BEATLES!” försöker jag få hans uppmärksamhet.

Snubben är inte alltid helt ”med”.
En annan gång:

”..och så ska dom in direkt till vänster.” förklarar jag för han och vinklar, utan att tänka på det, vänsterhanden lite åt vänster ut från kroppen. Han fäster sin blick på min vänsterhand och hoppar sen rakt upp och roterar ett halvt varv så han landar ståendes med ryggen mot mig.

WHAT
?

Sen vinklar han ut sin höger hand lite åt höger, tittar på den, sen vinklar han ut vänsterhanden åt vänster och flyttar blicken till den från högra.

Höger.
Vänster.
Sen nickar han för sig själv,
Check!

”…wwwwwwwwhat?” tänker jag.
Som sagt, inte alltid helt ”med”.

Vill ta tillfället i akt och hävda att jag INTE jobbar på Samhall.


Kommentarer
Postat av: oljo

Är du helt säker på att det inte är en fraktion, underleverantör, eller något liknande, till samhall? För det börjar låta JÄVLIGT suspekt det här! HJÄLP!

2010-06-23 @ 01:33:32
URL: http://www.oljo.se
Postat av: ColinZeal

Ja alltså, om din tes stämmer så är jag uppenbarligen för naiv och dum för att fatta det.

Kinda obvious if you think about it.

2010-06-23 @ 07:29:26
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Em

Ditt jobb verkar vara ett extremt roligt ställe att vara på, Samhall eller inte. :P

2010-06-23 @ 20:02:25
URL: http://metrobloggen.se/laptopdiary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0