The Beatles never did Drugs

Kvällen innan Berlin sitter jag o småsurfar o pratar med folk på MSN när det ringer på dörren. Klockan är midnatt och då undrar man direkt vem det är. Spelar inte ens högt så det kan ju inte vara det?


Öppnar dörren och ser en figur i mörkret.
"Who the fuck is that?" tänker jag.

Tänder ljuset i trapphuset för att se bättre.
"Who the fuck is that?" tänker jag igen om den unga killen som står och tittar på mig..

Känner inte igen honom alls.

"Hej?" försöker jag.
"Beatles."
"Va?" svarar jag o tänker att han garanterat är i fel trapp eller fel våning.
"Du ska nog till nästa trapp"

"Näe.. kommer du inte ihåg mig?"
"Va nä?"
"...Sgt Pepper´s Lonely Hearts Band?

"Va?"

"Vi lyssnade på Beatles hos dig."

Då klickar det.


Jag kom hem aspackad från en Monday Bar-kryssning en fredag Augusti 2008. Utanför huset stod två festglada brudar som jag snackade in i lägenheten. Med dom fortsatte jag festen som aldrig ville ta slut. Mer folk anslöt sig och däribland var denna snubbe.

Han requestade en massa Beatleslåtar under dom timmarna han var här.

Bra musiksmak.


"Jag är stenhög."
"Är du?" undrar jag och spanar in hans pupiller.

Pupiller


Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuge.


Tydligen hade han käkat "Toppslätsskivling". En sorts svamp som man hittar i Sverige fick jag lära mig . Golfbanor och gödselmarker är att rekommendera om man ska håva in dessa.


Ofarlig kille det här ju?
"Hahaha. Kom in man."
"Tack. Har du Beatles?"
"Sure thing. Sätt dig på soffan."


Han fick höra det han ville höra, dvs:

Beatles - Lucy in the Sky with Diamonds

Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Beatles - Penny Lane


High as a kite


Sittandes på soffan njöt han av dessa klassiker med min fleecefilt.
"Vad äääär det här för något?" undrar han och kramar filten med sina händer och drar den över armen.
"Vadå?"

"Känns helt underbart ju." säger han fascinerad.

"Känn på den här då?" säger jag och drar fram den otvättade (=oförstörda) fleecefilten som är helt gudomligt mjuk och underbar i nyktert tillstånd.

"ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH" hör jag från soffan.


"Titta." säger han o jag vänder blicken från datorn.
"Jag kan dra munnen ner till golvet!" säger han och drar den med båda händerna mot golvet.
"Hahaha. Vad bra!" svarar jag.

Lite senare ser jag hur han lutar sig mot armstödet och drar sina händer längs ytan:
"Vad ÄR det här för något?"


Tomelilla IKEA biatch.

Sen kickade jag ut han. Jag måste ju sova inför Berlin.
Efter att ha släppt det här inlägget då.



//ColinZeal



PS
Väl i hallen stod han och kisade in i det nedsläckta köket:
"Vad är det för häftigt jag ser?"

Hm? Tittar in och noterar det han ser.

"Det där är klockan på mikrovågsugnen. Det är inget farligt."
"Man vill bara simma till den.. " säger han och gör grodsimrörelser med armarna.



PPS:
Dagens tips om att testa knark: 


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag är fortfarande bara fascinerad över att du aldrig hade hört talas om "Toppslätsskivling" =)



Ha så kul imorgon, och håll mig uppdaterad!

2009-03-28 @ 01:23:48
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: ColinZeal

Jag är ingen bonde? ;)

2009-03-28 @ 01:25:25
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Louise

Fan vad kul. du släpper in folk mitt i natten, en bekant främling som är stenhög.... Du är inte rädd om ditt liv...



Ok, att han verkade harmlös....men näste man som ätit svamp och vill lyssna på Beatles?

2009-03-28 @ 11:02:08
URL: http://straightfrommyheart.blogg.se/
Postat av: Louise

Uppenbarligen är jag heller inte bonde.... och jag har mjölkat kor ;)

2009-03-28 @ 11:03:55
URL: http://straightfrommyheart.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

Louise:

Rädd om mitt liv?

Hade han sagt Rohypnol eller Amnfetamin så hade han inte fått komma in.



Råkar veta att man är rätt harmlös om man går på svamp. Killen kände harmoni och testade svampen för första ggn. Dumt iofs då det kan bli rätt obehaligt för han om han inte är i en trygg miljö, så jag drog in han. Snedtripp ska inte vara så kul har jag hört.



Och ja, tack för den gömda moralpaniken som ditt första inlägg innehöll.

;)

2009-03-28 @ 11:19:45
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: ColinZeal

Louise:

Rädd om mitt liv?

Hade han sagt Rohypnol eller Amnfetamin så hade han inte fått komma in.



Råkar veta att man är rätt harmlös om man går på svamp. Killen kände harmoni och testade svampen för första ggn. Dumt iofs då det kan bli rätt obehaligt för han om han inte är i en trygg miljö. Snedtripp ska inte vara så kul har jag hört.



Efter lite prat med han så bedömde jag att han var lugn så jag drog in han.



Och ja, tack för den gömda härliga svenska moralpaniken som ditt första inlägg innehöll..

;)

2009-03-28 @ 11:23:01
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Dainy

BAAAAHAAAHAHAHAHAHAAAA!!!!!!!!!!!

2009-03-28 @ 11:48:51
Postat av: Albin - Limited for the lucky few

hahaha, vilken sjuk kille! xD

Är det era favoritlåtar eller? ;)

2009-03-28 @ 15:47:54
URL: http://albiun.blogg.se/
Postat av: gunde

"man vill bara simma till den.." <3

2009-03-28 @ 22:45:37
Postat av: Sanna

HAHAHA!! Enormt hög garvnivå.

Jag tror jag gillade det här inlägget supermkt för att det är liknande såna där "barn svarar"-böcker. Mkt glädje över liten filt. Love it.

2009-03-31 @ 19:15:02
URL: http://wallheel.blogspot.com/
Postat av: Therese

hahaha!! sick :) roligt att han fick för sig att gå hem till dig. haha

2009-04-08 @ 10:34:40
Postat av: Mimmi

hahahaha! Jag vill också knarka svamp nu!

2009-04-13 @ 12:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0