Glassmarodören

Robotnik på jobbet brukar håna mig för att jag går upp i vikt varje gång han berättar om att han själv käkat 23 kanelbullar i sträck. Eller en hel tårta på en helg. Han är smal som en pinne och går aldrig upp öht, oavsett vad han äter.
Själv går jag upp nåt hekto bara jag lyssnar på hans frosseri i gräddiga bakelser och glass.

"I måndags köpte jag två liter glass. Dagen efter vart jag skitsur för att glassen var slut när jag skulle titta på Morden i Midsommer."
I vanlig ordning var följden på detta att jag gick upp ett hekto.

Han spinner vidare:
"Vi har världens bästa glasslager i min stad. Dom säljer t o m glass ur en lucka. Det är alltid fullsmockat med folk när det är bra väder. Nu var jag där för första gången den här sommaren och dom har bytt sortimentet till Rättviks Glass. Det är inte ALLS lika gott som dom där schyssta dom hade förra året. Typ Mövenpick och Häagen-Dazs... När man äter dom så juckar det i hela huvudet!"

"Juckar i hela huvudet." - Måste sparas till bloggen tänkte jag.


Kommentarer
Postat av: Louise

Hmm.. Jag förstår varför du är knäpp - det tycks att du har fått det av din omgivning... "man bblir som man umgås" är sant!



Och du, hälsa honom att det vänder vid 30 och sen är det kört för honom och hans glassar! Jag talar av erfarenhet.

2009-06-24 @ 14:08:55
Postat av: Patric

Jag hatar smala killar .. fy fan för dem!

2009-06-24 @ 15:36:48
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

Louise: Jo, det är ju omgivningen som gör det. Mig. Whatever.

Sen en annan sak, spana in länken nedan. Handlar om Robotniks ålder...

;)



Ok, spoiler: "Vänder vid 30"? Han är 37.

*hytter aggressivt med näven*

Homo!

Och du är väl för fan inte 30?



Patric:

Ja jag vet, hatar den där lilla degklumpen som samlats vid naveln.

*hytter aggressivt med näven*

Postat av: Magda

Häagen-Dazs... mmm

2009-06-24 @ 22:18:53
Postat av: ColinZeal

Magda:

Ja, det juckar i hela huvet när man drar i sig sked efter sked. SÅ gott! väntar fortfarande på Kola&Banan eller vad man käkade på Mallorca.

Postat av: Louise

Hur skulle jag kunna veta att det var en gubbe du pratade om?

Daaah, spinkiga killar som äter litervis med glass brukar vara pojkar....... MÄN äter väl inte glass i bigpack, det gör man när man är liten och föräldrarna betalar glassen. Vuxna äter riktig glass på ett moget sätt... (lagom mängder...)

Han får all energi från socker eller?

2009-06-25 @ 21:25:35
Postat av: ColinZeal

Vem säger att han äter big packs? Du läste väl det här inlägget? Han ÄR en finsmakare. Sen att du förknippar 2L med Big Packs...

No further comments ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0