Miljömedvetna ColinZeal

Enkel matematik:

1+2+3+4 blir väl för fan inte 31,50?

Eller?

1) Två IKEA-papperskassar fulla med aluminiumburkar - ka-tsching?

2) Två svarta sopsäckar (200L) fulla med 2 liters pet-flaskor - ka-tsching?
(Har inte pantat burk på två-tre år)

3) En gammal kärring som slänger ifrån sig kommentarer under hela tiden jag pantar papperskassarna.

4) Efter papperskassarna påbörjar jag dom svarta sopsäckarna. Vid andra petflaskan skriker maskinen "ALARM - Kontakta personalen" och spottar ur sig kvittot:

5) 31:50kr (!!!!)

Jag ger The Evil Eye och hör Robotniks röst i huvudet när han karatehugger luften med helhanden:
"Vilket jävla HÅN!"

Allt det där är så jääävla inte värt 31,50kr

Fuck this! Sliter åt mig kvittot, lämnar bautapåsarna med money och stormar in i butiken.

Ingen tar med sig pantbara burkar på några förfester fr o m nu! (Looking at you Italien!)
Annars ska jag se till så ni sväljer dom bakvägen innan utgång!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kolla nu hur pass ointresserade folk är av matematik. Du får inga kommentarer. Men ägg - massa kommentarer! Hoppas det blir påsk snart.

2009-01-06 @ 19:12:40
URL: http://wallheel.blogspot.com/
Postat av: ColinZeal

Inget gott betyg åt mina läsare ;)

2009-01-06 @ 19:14:55
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0