"Best Friends Forever" and Småbrunt

ColinZeal:

har tittat efter en ny förstärkare ikväll.. daaaamn sån ångest

finns inget "KLOCKRENT!"

Tedechi:

Hur länge har du haft denna?
ColinZeal:

2 år. tror typ 25 månader. vilket i princip betyder "NEW RECORD!"

anledningen till att jag byter är ju att dom går sönder.. :P

faktiskt. använt den här som en normalanvändare använder en i 7-8 år. 

Tedechi:

Dåså! Woohoo, ny förstärkare! ;)

ColinZeal:

baaaah no

harman/kardon har ingen vettig ute just nu.. :(

MÅSTE ha en med två HDMI ut.. nu har jag komponent bild till ps3an.. vilket är atrocious. döljer med det faktumet. haft så i två år nu.. pinsamt ju. måste ha KLAR bild till tvn från den. allt kastar en skuggbild på skärmen med komponentkablar.. måste ha hdmi dammit

Tedechi:

Men ska det komma ut någon sådan inom snar framtid?

ColinZeal:

förhoppningsvis i november. dom är ju ett år efter varje år.

det nästan prylcoolaste att ha är en ipod bridge till sin h/k..

Tedechi:

Och beställa från staterna?

ColinZeal:

näeee.  sluta.

1000 spänn så har man en docka till sin touch.. den står snyggt framför tvn och via fjärren till förstärkaren kan man styra vilka låtar man vill spela på sin ipod. :P



Harman/Kardon Bridge II



Tedechi:

ipod bridge - check

2 HDMI ut - check

....men glöm fan inte att det får inte finnas några störningar när man tittar på text-tv!



Vad ska man säga? Killen lever kvar på 80-talet och slår på text-tv för att kolla matchresultat eller nyheter. Vi andra använder Innternätet. Eller vad det heter.

Ni vet, "flugan"?



ColinZeal:

Hahhaa!! well, störningar LÄR det ju inte finnas. + att text-tv konverteras upp till 1080P.. till ingen nytta visserligen men vafan, 1989 hade JAG aldrig hajat om du sagt till mig: "ser fram emot när jag kan "surfa" på text-tv i 1080P"
:P

Tedechi:

Uff, det är porr! Tänk dig split-screen på den. Kunna surfa på TV4:as och SVT: s text-tv sidor samtidigt.....i 1080!!! *slurp*
;)

ColinZeal:

1080P

P

Progressivt

Ingen jävla interlacing här inte

Tedeschi:

Nej nej, inte meningen att tala ner "p"

:P

ColinZeal:

under OS i Seoul 1988 hade dom hdtv sändningar i analog 1080i på storskärmar på gatorna i Korea

dagens prylbög/nördtrivia
:P

Tedechi:

Snopet om jag (av någon anledning) hamnar i "heta stolen" i Postkodsmiljonären och får frågan "-Vilken utsändning hade sändningarna under fotbolls-VM i Seoul?" ....varför jag skriver detta har jag dock ingen aning om eftersom att du inte vet vad postkodsmiljonären är för något....då detta inte är något som finns som podcast
;)

ColinZeal:

Hahha!! Jo jag vet, får analog mail om det där hela tiden .

tv-sändningarna var inte hdtv. utan bara ute på gatorna på storskärmar. antar att alla koreaner tappade hakorna och fortfarande letar efter dom.. :P

nu stängde förstärkaren av sig igen. daaamn

Tedechi:

Kan du inte köpa en dvärg istället som sitter och blåser på förstärkaren för att kyla ner?

ColinZeal:

det är inte överhettning som är problemet

märkte av ett litet brännmärke på insidan av skalet när jag slet loss den. en kondensator verkade vara lite för brunisch... småbrun. jag tar ditt begrepp, applicerar till min prylbögvärld.. är det ok?

Tedechi:

Hahahah!
:D
Helt okey

ColinZeal:

vill du definiera det där med småbrun igen?

Tedechi:

Yngre flickor = Små

Lucka B = Brunt

Allt det där = Småbrunt

ColinZeal:

Hahaha!!!

:D

Tedechi:

Heheh. Ja, den är smickrande. När vi var i Polen över nyår så satt jag med ryggen emot entrén. Så hör jag polaren som sitter framför mig säga

"-Oj...nu klev det precis in 5 st småbrunt"
:S

ColinZeal:

Hahhaa!!

:D

Tedechi:

oj....på ett cafe

:P

ColinZeal:

asåklart. ändrar på det till bloggen

:P

Tedechi:

Uff...måste det vara med?

:P

ColinZeal:

det är lugnt.. jag tar bort det om fotbollen :P

Tedechi:

!

Är detta mitt straff??? Visa allmänheten vilken perverterad människa jag är!



Eeeehhh WTF?

Berghain.

!??!?



Aaaaalso I _DID_ fucking remove all the shit about football?!?!?
What the hell more does he ask of me?

(Porto-Manchester United)


BFF man, // ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag är teknikbög, men herregud vad jag hamnar i lä här.

2009-04-16 @ 00:08:42
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: ColinZeal

Jaha? Försöker väl förklara då. HDMI är typ SCART fast digitalt. och den klarar av att skicka bild i 1080P (jätteskarp bild) men ännu bättre, ljud i EXTREMT hög upplösning. Sjuuuuukt bra (naturlig) ljud!



Så jag behöver en förstärkare ("stereo" på kvinnospråk) som kan ta in flera HDMI-signaler (från blu-ray-spelare, PS3, Xbox360 och HDTV-box) och skicka ut den till två håll efter behov. (dvs, Projektor eller LCD-tv)



Just nu har jag en som bara har en HDMI-utgång.



BUU!!



Kan lika gärna vara en lat Nigerian sittandes på savannen och vänta på FNs matsändningar. Heja I-länder! Såhär går det för fan inte att leva!?!?

2009-04-16 @ 00:34:25
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Patric

Sa jag att jag sitter med en Nad 3010i från 1990 fortfarande? :P

2009-04-16 @ 07:42:58
URL: http://blog.bejbi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0