Dagens Pruttis, "I" eller "P"?

Har en order i näven och noterar vikten:

"1080".


"Pruttis! Är det här "I" eller "P" frågar jag och pekar på A4an.
"Va?"
"Är det här "I" eller "P"?" upprepar jag och pekar på vikten.

Han tittar på mig med sin tomma blick.
"Jag vet inte vad du pratar om" säger han och går iväg.

Jag skrev ett "P" efter nuffran så det stod "1080P".

"Du? Jag skrev P." säger jag till han senare.
"Va?" undrar han och fortsätter: "Istället för vad?"
"I"
"Vad är det då?"
"I är interlaced och P är Progressive." svarar jag.
"Vad är det för skillnad?"
"I visar varannan linje och P visar alla linjer samtidigt."


Istället för ett svar så infinner sig en lång paus och till slut säger han väldigt förvirrat:
"....v-v-v-v-v-VAD pratar du om?"


Då kan jag inte hålla mig längre utan börjar skratta hårt. Väldigt hårt.


"Du är fan sjuk Niko! Du är fan sjukast på den här avdelningen! Vet du det?" hävdar han och stormar därifrån.


Mmm.



//ColinZeal



PS Åsså till något HELT annat. Min Ipod Touch 32GB. Spellistan över dom mest spelade låtarna sen 12:e oktober när jag fick min (första, 8GB) Touch:


1. Moonbootica - Joan Landor (194ggr)

2. Moonbootica - Der Mond feat Jan Delay (166ggr)

3. Solee - Different (117ggr)

4. Moonbootica - Strobelight (106ggr)

5. Para One - Midnight Swim (Surkin Drowning Mix) (106ggr)

6. Photek - Love & War (LA Riots Mix) (100ggr)

7. Shlomi Aber & Itamar Sagi - Blonda (86ggr)

8. Yelle - A Cause Des Garcons (Tepr Remix) (86ggr)

9. Cajuan - Raven (Cajuans Moog Rave remix) (72ggr)

10. John Dahlbäck - Everywhere (72ggr)


Konstigt att det är tre par låtar som spelats exakt lika många ggr? Call Fox Mulder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0