Electronic Megacruise 2007

"...så jag blir väckt av min älskade, klockan ett på lördag natt." väser chefen till mig på måndagmorgonen och spänner blicken på mig. "...vem får du mess av mitt i natten? frågade hon. Jaaa... Det är väl den där jävla finnen som vanligt..." sa han till min stora förvåning.


Har väl för fan inte messat honom? tänker jag och han fortsätter sin monolog utan att vänta på en reaktion från mig.


"...ja, och det var det. VAFAN är det här för skit?" frågar han och spelar upp någonting som jag bitvis känner igen. Det var inspelat på Badbolls kryssning och var vid närmare eftertanke några göteborgare som sjöng något hånfull om gnagare. "Det där spelar jag in och skickar till chefen!" tänkte jag och gjorde det. Gud vad bra. En sån där klassisk "roligt just då" idé som man kan vara med om ibland.


Det där är bara en av sakerna som jag i spritdimman glömt. Som tur är så har man digitalkameran med sig på kryssen som luckrar upp vissa mörka partier dagen efter.


Förutom en förfest hos självaste DJ Anneli så hände det en massa roliga saker som jag knappt kommer ihåg.
Dom kan jag av förklarliga skäl inte gå in på närmre men jag kör det som jag som fastnat i den grå massan. Blandar in lite intressanta bilder också.

image166

 

Kort exponeringstid rockar järnet. Ni som inte hajar, (*HOST*cosnus*HOST*), bilden föreställer en av DJna som blir fotad av någon snubbe. Den ljusa bollen ovanför fotografens huvud är blixten som går av just då. Läcker.



Gunde, längst ner till vänster, med sina två nyfunna vänner från förfesten med DJ Anneli:


image164


Gunde kallar mig elakt nog för pappa då jag alltid tidigare fått ställa upp som målsman för henne under kryssningarna. Det slapp jag dock denna gång då hon precis fyllt 20 år dagarna innan kryssen. Men trots det fortsatte hon kalla mig för pappa. Jag försökte, och försöker fortfarande svara tillbaka på bästa möjliga sätt.


Klart fräschast på kryssningen.
 

image167

Detta märker jag då såklart dagen efter via kameran. Faktum är att brudar numera verkar vara snyggare i mina ögon i nyktert tillstånd. Tyckte inget speciellt om henne i fyllan men helvete, helt.. för jäkla fräsch nu senare.



ColinZeal säger (20:40):
vem var det där (på bilden ovan) nu igen?
Gunde säger (20:42):
Ls rumskamrat
ColinZeal säger (20:42):
och var L?
ColinZeal säger (20:42):
jagmenar: och L var?
Gunde säger (20:43):
killen pappas flicka nuppa med *nöjd smiley*
ColinZeal säger (20:43):
HAHHA!!! ;D



1-1 biatch.




I väntan på att få komma in på Tax-freen dag två så håller jag och Gunde på och kiknar av skratt åt den här bilden:


image173

Som vi lyckades tolka bilden: "Only breakdancing allowed"


Står vid en trappuppgång och ser en snubbe kliva ner steg för steg. När han får ögonkontakt med mig pekar han på mig och börjar fnissa okontrollerat. Hans polare kommer bakifrån och tar tag i hans arm och säger strängt:
"Kom igen Fredde, skärp dig." och drar honom in i en korridor. Hör Freddes fniss bli svagare och svagare.

Ett annat suspekt beteende råkade jag på vid parfymavdelningen då tre killar med vad som verkade vara deras "act normal"-mode, med raka ryggar försiktigt kliver in i butiken. Utan att säga något till varandra så avvek dom från varandra åt varsitt håll. Han med glasögon hamnade framför mig och la handen på en parfymförpackning framför sig. Sen kunde han inte hålla sig längre och började fnissa okontrollerat.
"Och vad går du på?" frågar jag honom och skrattar smått.
"Thihihihiii-syra-tihihihihihiiiiihihih!" får han fram mellan attack-fnissen.
Acid? Heja sjuttiotal.




image168



Dagen efter, på måndagkvällen får jag mess från Gunde via msn vilket får mig att få världens flashback. Hon hotade under hela kryssningen att hon skulle skicka en youtube-länk med Family Guy... ...vilket iofs var helt onödigt då hon flera gånger hade reciretat hela klippet till mig sen båten lämnade Värtahamnen.


Baraföratt, klippet:
 
Kossan.se
Det är väl bara jag som hör Gundes röst när jag ser klippet?



 

Nästa planerade tillställning, Tocadisco på Café Opera helgen innan Italien. Italien med André, Kate, Gio och gänget tillsammans med JuLLLe. Detta om fem veckor alltså. Sen blir det Monday Bar Lucia Cruise 2007 och två veckor efter det, Moonbootica @ Watergate i Berlin för tredje ggn på fem månader. Grym höst som jag nämnt i ett tidigare inlägg. Längtar som satan efter resten.


Kommentarer
Postat av: Acke

Fy fan, låter som om du lever livet gubbe. Men du missar väl inte det bästa med hösten när du räknar upp highlights? SM-GULDET PÅ SÖNDAG! Hann inte stanna längre på bion igår, är man körkortslös och skjuts erbjuds så är man fan inte slö... Ses!

2007-10-22 @ 23:02:04
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Jarå. Man försöker förbli ung men förlorar racet kan jag meddela om. ;) Om ni ska ha en längre presentation av iPaddan så är det bara o knata förbi tisdag eller lördag så får ni kladda. Vet att Jill vill iaf. Och jag har gjort dig en JÄTTETJÄNST! ...du vet ju vad hon vill ha i julklapp. Fick nästan torka upp snigelspår uppför trappan när ni hade gått. Ooops, för mycket detaljer? ;) Och självklart ska jag vara på plats på söndag.. Förhoppningsvis inte förgäves. Ska köpa en segercigarr också ifall ifall... :)

2007-10-22 @ 23:09:42
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0