Monday Bar Spring Cruise 2007

Inser att jag har vaknat. Klockan skvallrar om 09:00 med omnejd. En elefant har trängt sig in i min lilla tvåa på 43kvm och trampar ner sin fot mot mitt huvud.


Så känns det.


Och det med sådan kraft att den mjuka känslan från kudden på andra sidan av huvudet inte känns längre.

"Klockan nio? Då har jag sovit i tretton timmar. Huvudvärk" noterar jag och skiter i att försöka komma ihåg detaljer från gårdagen. Ändå kommer jag på det nästan viktigaste:
"El Clasico! Hur gick det i den?" tänker jag och inser att jag sovit över den. Surfar direkt till aftonbladet.se med min mobil liggandes i sängen. Hoppas självklart på en tråkig 0-0 match för att inte behöva ha ångest.


Rubriken på aftonblaskan:
"Hattrick av Messi i El Clásico - Målkalas i spanska supermötet"
 
"Vitun, VITTU saatana!!" svär jag för mig själv när jag inser vad jag missat.


"En återställare." tänker jag efter att ha lugnat ner mig och styr mig själv i knapp styrfart mot kylen.
"Ah, en "Strawberry Mudshake? Ja, jag är man nog att dricka sån fjolldricka." tänker jag vidare och skruvar upp den. Sen känner jag hur det bubblar till innanför, den fortfarande, slutna analöppningen.

Dags för en krafthandling.


Sätter mig och ska öppna min stargate för att skicka en rektalsändare in i en annan dimension.
Medans den cirkulära muskeln sakta öppnar sig likt slussarna i Alien, fokuserar jag blicken ner mot fötterna och ser följande:


image144


"...Jävla Gunde!" var min enda reaktion.




MONDAY BAR SPRING CRUISE 2007


Årets Spring Cruise var som vanligt, grym. Alla hytter slutsålda, kanske pga artister som Blank & Jones och Marcel Woods men jag vet inte.. Monday Bars kryssningar är alltid grymma oavsett DJs.. Det som kännetecknar dom är stämningen ombord där alla älskar alla. Och nej, droger är inte något man hittar på båten även om det tydligen fanns någon som ville sälja majja till resenärerna. Knarkhunden vid tullen plockade tydligen upp någons ölkorv innan påstigning.


Förutom tre "sydländska" killar som försökte provocera folk och tallade på någon brud, och några brats med äcklig människosyn som kastade skräp på golvet framför en städerska och garvade åt henne när hon plockade upp det sen, så var stämningen på topp.


Samma chicks som på förra kryssen hängde med oss den här gången. Madde och Gunde.


image145


Den genom ColinZeal.se kända Steve (ok, Liquidsunset och DJn) till vänster i den nedre bilden, och en av arrangörerna/DJna på kryssen, Johnny Boy till höger, avslutade andra dagen på stora golvet till en hejdundrande succé. Har jag hört. Själv var jag så otroligt bakis, febrig och halsflussig så jag orkade bara knata dit och smådansa lite.


image146


8 minuter efter krambilden vid 04:00 någonting:

image147

 

"Hårig arab? Nej, en trött SnyggMagnus. Jäkla fjolla" tänker jag och ska väcka honom:



Jag är så charmig och så respektfull när jag är just, full.


image148

image149

Alltid sånt vansinnigt drag på dansgolven.




"SnyggMagnushumor"
SnyggMagnus har så tragiskt tråkig humor så han borde bötfällas:


image150

image151

Självklart så delar vi den så följaktigen vek vi oss som ostbågar och grät av skratt åt bilderna.




"Ninja-Niko"
"Det hände ju inget annat på kryssen roligt som man kan skriva om?!?" klagade jag till Gunde på MSN när jag brottades med det här inlägget.
"VA? Varför kallar vi dig för Ninja-Niko?" frågar hon nästan upprört.
"Asså." säger jag när det klarnar och suckar.


När jag skulle gå lägga mig tidigt på morgonen så hade jag enligt sägnen försökt kliva upp i sängen genom att få hjälp av det lilla bordet på 40x40cm mellan våningssängarna. Bordet var fylld ut till kanterna med tomma och fulla flaskor, chipspåsar, sugrör, colaburkar och annat bråte.
"Avsats".

Detta tyckte jag var en jäkla vass idé.


Så jag placerar yttersta delen av min fot på bordet, sträcker mig efter sängarna på andra våningen som stöd och tar sats. Bordet välter inåt mot mig av min tyngd och jag och allt bråte rasar ihop och samlas vid bordsfötterna. Detta får alla att explodera i skratt. Själv ställer jag mig upp till synes helt oberörd, går till kortsidan av sängen, kliver upp på det i väggen fastsurrade bordet vid spegeln och klättrar upp. Likt en tusenfoting krälar jag sedan djupt in under täcket och somnar som om ingenting har hänt.

Ninja-Niko.




"Mer SnyggMagnushumor"


image152

image153



"El Epileptico"
En creepy sak som hände på båten var att André, närmast kameran i bilden under, fick epilepsianfall under Johnny Boys set dag 2. Musiken stängdes av och han släpades därifrån som för att slängas till vargarna. Det var det blinkande strobljuset som orsakade anfallet och det blev visst lite småläskigt där ett tag när man inte visste om killen hade käkat sin sista Pasta pesto. Men han repade sig och han ska med på Black&White-kryssningen i början på Juni.


image154

Suveränt skön kille.


På MSN förklarade han att han hade skaffat sig snygga Raybans som ska motverka strobeffekten. Då kan han stå och dansa utan att oroa sig alldeles för mycket för ljuset och eventuella epilepsianfall. 


Skickade över en bild och frågade om det här var glajjorna:


image125

Om inte minnet sviker så nekade han att det skulle vara dom. Vi får väl se?


Och det där med Jävla Gunde i början på inlägget?


image155

Man blir ju tvungen att låta henne göra vad hon vill med ens kropp när hennes imitation av Linda Blair blir klockren:


image156

Frågan är om man vågar låta henne "sova" (*HOST*) i samma hytt som en själv till Black&White-kryssningen i Juni?




"Åsså det där med tånaglarna"


image157

Bara en liten prick neonrött kvar på högra... Dags för påfyllning om bara några dagar?

//Niko

PS OBS, inte en enda bild på SnyggMagnus när han är vaken i det här inlägget? Behöver jag säga att han inte ska med på Black&White?

Trackback
RSS 2.0