"De Pats Head" och "Kiss Kiss, Bang Bang"

Depatshead
(Blu-Ray, 720P, 104", PCM @ 4,6MBit/s)

Jack Donaghy hög på uppers visar vart skåpet ska stå för Will Hunting i den oscarsvinnande "De Pats Head".

Hurrah för Scorsese! Såg den precis för andra ggn någonsin. Först igår kväll och när jag hade fått upp hakan från golvet lyckades jag se den igen, ikväll. Manuset.. Oh man! Snacka om att Monahan (som vann en Oscar för den här filmen för en vecka sen) förtjänade den. Nu behöver han skriva lika bra ett tag till för att klå Shane Black ("Kiss Kiss, Bang Bang" och "Long Kiss Goodnight") i mina ögon men han är nog kanske på god väg om han fortsätter vara så här rolig.

Marriage is an important part of getting ahead. It lets people know you're not a homo. A married guy seems more stable. People see the ring, they think, "At least somebody can stand the son of a bitch."

Fast det är ju inte lika bra som det här:
(ur "Kiss Kiss, Bang Bang")

Harry (berättarröst): And that's how she got to the same party as me. Oh shit. I skipped something. Damn it. This whole robot bit. I made a big deal, then I like totally forgot. Fuck, this is bad narrating. Like my dad telling a joke. "Oh, wait back up. I forgot to tell you the cowboy rode a blue horse." Fuck. Anyway, I don't know ifyou want to see it now, but here's the fucking robot stuff for your viewing pleasure. Can I say "fuck" more?

Om du inte hajar den där...

1) ...så är du förmodligen min chef. Beklagar.

2) ...så har du inte sett filmen (KK,BB). Och eftersom du förmodligen tycker min blogg är rolig, så ska du se den. Schas! Gå se den. Köp den tre ggr som jag gjort hittills (DVD, HD-DVD, Blu-Ray)
Om du inte tycker om den, sluta läs min blogg, du är inte välkommen.

Hett tips, Stefan och Krister finns säkert på DVD numera.

Kommentarer
Postat av: Linda

Köpt den TRE gånger? DET är hardcore ^^

2007-03-05 @ 21:34:55
Postat av: ColinZeal

Ja, det är det väl kanske. Säg såhär. Köpte den på DVD för att jag ville höra kommentarspåret ASAP.
Sen så tänkte jag vänta med att börja med HD-filmer. Men det gick inte. Köpte den på HD-DVD. Och nu när jag tänker överge HD-DVD och sälja den versionen så "måste" (iiiinte så svårt som man kan tänka sig) jag köpa den på blu-ray.

Så. Hardcore Shane Black-fan här.
:)

2007-03-05 @ 23:36:01
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Linda

Ja, något annat vore det väl dumt att påstå att du är :P
För övrigt så tycker jag att DU addar MIG på msn för jag hittar fan inte dig, så till vida du inte har ett alias och kallar dig Anna Nordenmark? :P
Jaja, enough. Ha en trevlig helg

2007-03-09 @ 18:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0