Dagens Pruttis 27/3-07, "Digitalkameran"

Prutt-Prutt tjatade till sig att få köpa min Canon IXUS 60 för en schysst riksdalshög. Han behöver den till påsk, och jag behöver den till början på juni. Så han fick köpa den. Med dom pengarna köper jag något nyare vid senare tillfälle.
Typ något med bildstabiliseringsfunktion, pushing fucking 40.
Jag och Ali.

Så han skulle hämta kameran samma kväll, på bion.

"Jag kommer vid 17:30 ok?" frågar han och det lät ju finfint i mina öron.

Vid 17:39 tid får jag mess:
"Jag blir lite sen men har du tid vid 18:00 18:30?"
"Chansa på det." (17:39) svarar jag direkt.
"På vad?" (17:47) lyder hans nästa mess lite senare.

Killen tappar tråden på mindre än en hundradel.

Eller som Mr T sa dan efter:
"Fan, han måste ju formatera hjärnan efter varje replik som han säger!"

"Kom ner sen." (17:47) svarar jag efter att irritationen släppt.

Kommentarer
Postat av: Acke

Vem är den här Prutt-Prutt? Killen spelar ju närmast huvudrollen i denna blogg. Måste också påpeka att om du ska köpa ny kamera i juni så ska du fixa Nokia N95 som släpps i maj; 5.0 megapixel, Carl Zeiss-optik, självklart autofokus och mekanisk slutare... dessutom inbyggt W-lan. För övrigt min nya tjänstetelefon, vilket passar bra då jag spillde Staropramen över min N73 i natt.

2007-04-01 @ 10:18:15
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0