Cocaine for the Masses

Satt på min stol och pratade knark med Boten Olle.
(En fullt normal dag på Kåtings alltså)


"Dom har tydligen börjat med att smaksätta kokain. Choklad, vanilj och jordgubb hjälper till att få bort den "beska" eftersmaken i strupen..."
"Va? Är det sant?"
"...om inte skiten slår igenom nu så är det konstigt." säger jag och blir tyst för att fortsätta med:
"Men till priset av ca 800kr per gubbe, alltså, gram, på Stureplan och 400kr per gubbe i förorterna så är det kanske inte så konstigt. Och priserna på den nya varianten har visst 40% högre pris."


Efter en liten paus kände jag att jag var tvungen att förklara min "insatthet":
"Alltså, jag tar inte kokain.." försäkrar jag honom till vilket han nickar.
"...jag har inte råd med dom priserna."
 
Efter att vi båda garvat åt den sjuka vändningen så vinglar han verbalt in på någon tjejpolare som jobbade på ett café i London.
"Det är ju ruskigt mycket droger där.. Första gången hon testade E så visste hon inte att man skulle ha något att tugga, typ tuggummi, så dagen efter hade hon söndertuggade läppar och alla fattade vad som hade hänt."


Efter att ha garvat lite åt bruden så börjar jag predika som den ansvarskännande trettiplussaren jag är:
"Aaa.. man ska fan inte testa droger!"
"Näää..." håller han med fundersamt och jag avslutar med:
"...om man inte vet vad som kan hända med just den drogen. Det gäller att göra research innan om alla fördelar och nackdelar!"


Detta fick honom att skratta ännu mer.


//Niko

PS Jag kommer så se fram emot "samtalet" i olika ämnen med mina barn..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till, från en som gått igenom det samtalet... puss

2008-01-10 @ 21:41:51
Postat av: ColinZeal

Gick inte bra eller?

2008-01-10 @ 21:52:12
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0