Dagens Prutt-Prutt 18/1-07, "År?"

Vi två sitter ensamma på kontoret med stängd dörr när norrmannen rullar över till mig på sin stol och lutar sig fram mot mig. Jag är på väg att knäppa upp gylfen när han viskar till mig:

"Pruttis satt på di plass igå å´å plössli sejje ha´: "Ramon? Va e´de fö å´å?" å ja-ba, VA? Tvåtusse-schyy!"

Och så spärrar norrbaggen chockad upp ögonen samtidigt som han skakar på huvudet åt faktumet att någon över tolv inte vet vad det är för år för tillfället.

Själv tycker jag det är lika otroligt att man känner sig tvungen att viska i ett rum med stängd dörr.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Ja, imorgon får jag veta om jag måste våga eller om det inte behövs =)

Det är ett jobb på samma företag som jag jobbar åt nu, men som kontorsassistent, bättre betalt, bättre arbetstider, men 100 mil hemifrån.

2007-01-21 @ 23:18:23
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0