"Oi maaamme Suooomi..."

Suomen lippu 

Baba den sluskige ungraren har öppnat en innebandybutik med sin polare. Knatade in där med två välfyllda kassar från systemet och ser han stå och dra iväg skott med sin innebandyklubba. Hör han säga "Krysset." med självförtroende innan varje laddning. Självklart hamnar bollen utanför ramen varje gång.

Det som får mig att bli orolig för den relativt nyblivne singeln var att han sa "Krysset" till två småflickor i 11-12 årsåldern som också höll i varsin klubba.
"Är inte dom lite för unga även om man inte fått nåt på ett bra tag och vad menar han förresten med krysset egentlig-" hinner jag tänka innan jag blir avbruten:

"Niko!" hälsar han och känner lukten av alkoholhaltiga drycker och ögar ner i mina kassar:
"Fest i helgen?"
"Va? Nä, det är Finlands nationaldag idag. OCH min namnsdag... ja...i Finland." avslutar jag nästan mumlande.
Han höjer lite på ögonbrynen åt det sista och börjar tänka på det första jag sa.
"Ska du supa till ikväll eller?" säger han och börjar småskratta lite och inväntar mitt svar.
Själv höjer jag på ögonbrynen lite frågandes som om det var konstigt. Borde söka till dramaten då han börjar garva ännu mer.
"VA ska du supa till IKVÄLL?!?"

Mobilen avbryter oss och jag svarar:
"Mitä?" kort och koncist till morsan.
"Ja, jag tänkte komma förbi och hämta upp dig."
"!!!" tänkte jag högt och känner att jag blir tvungen att förklara allt ännu en gång. Till döva öron den här gången också. Precis som för en kvart sen.
"Nej, gör inte det. Jag kommer förbi när jag är ute på min runda."
"Men det är lugnt, vi kan köra dig."
"Nej, jag ska ut på min runda."
"Mmm.. Du får tårta sen. Vi ska hämta den nu."
"Va? Jag kan inte äta tårta hajar du väl?"
"A, men du behöver inte äta."
"Nänä, eller hur?" säger jag och hon skrattar i luren.

Det krävs en vilja av stål för att lämna hennes lägenhet utan att ha ätit nåt. Man ska ha ha ha och ha. För att äta då. Släktfel kanske? Nä, det gäller förmodligen bara dom man verkligen bryr sig om.

Så, ut på min runda nu... och ingen jävla tårthelvete.

Kommentarer
Postat av: Erica

Ingen tårta? Ibland skäms jag för dig, jag tackar aldrig nej till tårta!

2006-12-12 @ 23:25:46
Postat av: Silja

Va fan! Mitt internet måste funka snart. Det här går ju inte. Jag måste få återgå till min korrekturläsarbitch-position snart, det ser ju jag det. (ok, inte så många saker jag noterade, men ändå).
Pappa har tagit in en gles gran med kottar på som ser ut som bajskorvar. Har man lite tråkigt är det bara att titta på den.

Och angående inlägget från 25 okt: var du nere då? Det visste inte jag. Eller? Och så säger du inget. Vilket sätt. Inte för att jag kommer med några tröstande kommentarer, men ändå.

Hädåååå....

2006-12-23 @ 16:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0