Paul Kalkbrenner

 

Eh, sjukt korkad dröm inatt hörni?
SnyggMagnus blev min manager och jag sadlade om till DJ. Som mitt dj-namn bestämde vi oss för Paul Kalkbrenner utan att någon av oss tänkte på att det redan finns en sån. En riktigt stor och bra med exakt samma namn. Det var jättefint eftersom det verkade sjukt lätt för SnyggMagnus att fixa en spelning.
Ta-taaaa!
När jag väl står där bakom dj-prylarna och tittar över folket så kommer jag på att jag inte ens kan beatmatcha! Dvs, mixa ihop låtar så takten är synkroniserad. Det hade som varit bra att lära sig INNAN spelningen, inte mitt under. När fan ska man bedöma vilken brytpunkt är bäst? kommer jag ihåg att jag tänkte när jag tittade på waveformsen. Hela ångesten fortlöpte till tredje låten då publiken buade ner mig från båset.
MEGAFIASKO!
Senare läste jag hur dom überdryga jävlarna på Dirtytribe hånade och sågade spelningen, eller, åtminstone dom 10-15 minuterna som den fick pågå.
Och som sista spiken i kistan kom jag på att jag tagit ner senaste Traktor som sköter beatmatchningen (Många professionella DJs använder programmet på riktigt) automagiskt. Dvs, det här är alltså mitt undermedvetna som vet att jag gjort det på riktigt riktigt. Inte bara i drömmen. Det blandades som in där lite snyggt.
Ehm, ja. Så what´s up in yer head?

Eh, sjukt korkad dröm inatt hörni?

SnyggMagnus blev min manager när jag sadlade om till DJ. Som mitt dj-namn bestämde vi oss för Paul Kalkbrenner utan att någon av oss verkade tänka på att det redan fanns en sån? En riktigt stor och bra med exakt samma namn. Men det var jättefint eftersom det verkade sjukt lätt för SnyggMagnus att fixa en spelning.

TA-TAAA!

När jag väl står där bakom dj-prylarna och tittar över folket så kommer jag på att jag inte ens kan beatmatcha! Dvs, mixa ihop låtar så takten är synkroniserad. Det hade som varit bra att lära sig INNAN spelningen, inte mitt under. När fan ska man bedöma vilken brytpunkt är bäst? kommer jag ihåg att jag tänkte när jag tittade på waveformsen. Hela ångesten fortlöpte till tredje låten då publiken buade ner mig från båset.

MEGAFIASKO!

Senare läste jag hur dom überdryga jävlarna på Dirtytribe hånade och sågade spelningen, eller, åtminstone dom 10-15 minuterna som den fick pågå. 

Och som sista spiken i kistan kom jag på att jag tagit ner senaste Traktor som sköter beatmatchningen (Många professionella DJs använder programmet på riktigt) automagiskt. Dvs, det här är alltså mitt undermedvetna som vet att jag gjort det på riktigt riktigt. Inte bara i drömmen. Det blandades som in där lite snyggt. 
(och självklart har jag vid skrivande stund tagit bort programmet... isch.)

Inception

Ehm, ja. Så what´s up in yer head?


//ColinZeal


PS Själv ska jag lägga mig typ nu, förkylning på G här. Kurar ihop mig som en ostbåge på hallmattan, dörren upplåst, hämta mig om jag inte hört av mig på fjorton dagar. You know, the usual.

 


Kommentarer
Postat av: Magdalena

jag är så jävla imponerad av mig själv, du refererar till Inception va??



(kanske skall fråga innan jag bir imponerad...)



2011-05-24 @ 21:12:07
Postat av: ColinZeal

Yes, indeed I do Magda.

:)

2011-05-24 @ 21:28:40
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Julle

haha... stöööört :P

2011-05-25 @ 17:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0