Babaholic

Måndag morgon är jag på väg till fikarummet när jag hör Baba den Sluskige Ungrarens röst.
”Jasså? Hans semester är slut, det var fan.” tänkte jag när jag svänger in och ser han. Det första jag tänker när jag ser han är:
”…TOMAS BROLIN!”
”Fan har hänt?” tänkte jag. För information, Baba är INTE lik Thomas Brolin. Däremot, likt Brolin (som svullnade till REJÄLT efter fotbollskarriären) så hade vår ungrare svullnat till som fan. Detta under sin semester på dryga två veckor.
TVÅ veckor? VAD kan ha hänt?!?
Han åkte ner till Ungern med sin tjej och två andra tjejer från deras innebandylag. På andra dagen, en lördag, hade han hinkat i sig sexton öl. Varenda öl var på en halvliter.
”Du Baba? Du imponerar.” säger en av tjejerna och börjar anteckna varje öl han häller i sig resten av resan. Han imponerar då han inte är speciellt stor. Cirka 170cm/88kg. Liten fast kulmage. Ändå kan han hinka i sig hur mycket som helst. Åtta liter första lördagen som sagt. Tänk er åtta mjölkförpackningar bredvid varandra.
Rätt mycket öl alltså.
Baba berättar:
”Efter den där dagen tar jag det lite lugnt i några dagar och kör på 33cl… Men sen säger dom att glasflaskorna är slut, då var det bara att gå på halvlitrarna igen.”
”Har du vägt dig sen du kom hem?” frågar jag.
”Nä jag vågar inte.”
”Jo men kom igen!”
”Näää, jag vill inte veta.”
”Ok, ställ dig på vågen så tittar jag?!?”
”…mmmkay.”
Vi går tio meter till vågen och väl framme flåsar han till.
”Skämtar du?” frågar jag.
”Nej! Jag är helt slut!”
”Vafan.”
Killen brukar ha bra kondis eftersom han tränar innebandy två ggr i veckan och varvar det med en match per helg. Nu flåsar han av utmattning efter att ha gått på plan mark.
Han sparkar av sig skorna, kliver ur byxorna och kliver på vågen.
Trots avlastningen landar vågen på 94kg.
”VAFAAAN!?!?!” skriker han och börjar skratta.
Han förklarar att det måste bero på att han under sina elva dagar i Ungern drack sammanlagt 110 öl.
110.
W-H-A-T-?-?-?
Det är tio per dag i snitt. Mestadels halvliters. Jag skulle dö av alkoholförgiftning alternativt tristess innan jag nådde ~60.
Storteoretikern Yeahsus på jobbet stödjer armbågen och låser handen mot hakan samtidigt som han rynkar ihop ögonbrynen:
”110 öl på elva dagar ÄR inte så mycket när man räknar på det.”
”VA?”
”Ja, det är tio öl per dag i snitt. Du vaknar säg, tio? Sen är man vaken kanske fjorton timmar. Det blir inte ens en öl per timme.” försöker han avdramatisera allt.
”…”
Började inte argumentera mot det. Varför banka skallen i en betongvägg för? Tio öl, fem liter per dag, i snitt, är jävligt mycket elva dagar i sträck.
JÄVLIGT mycket!
Vi funderar nu på att skruva loss en 110-skylt från någon motorväg och slänga upp på Babas vägg.
BesserNisse kommenterar allt med:
”Jag skulle inte hinna dricka åtta liter öl på en dag.” och antydde att han skulle dö innan det. Detta leder oss osökt in på det Baba sa:
”En bartender, Esther, sa att hon aldrig sett någon dricka öl som jag.”
Bra när en bartender säger det.
Inte. Trodde ni verkligen jag menade att det skulle vara det?
Isf, gör som bältet, skärp dig.
//ColinZeal
"Hur fan tänkte jag då?"
Gästspel, Baba den Sluskige Ungraren.
Skrev den redan i somras men den har som fallit bort. Nu har ni den så enjoy.


Måndag morgon är jag på väg till fikarummet när jag hör Baba den Sluskige Ungrarens röst.
"Jasså? Hans semester är slut, det var fan." tänkte jag när jag svänger in och ser han. Det första jag tänker när jag ser han är:
"…TOMAS BROLIN!"

Brolin

"Fan har hänt?" tänkte jag. För information, Baba är INTE lik Thomas Brolin. Däremot, likt Brolin (som svullnade till REJÄLT efter fotbollskarriären) så hade vår ungrare svullnat till som fan. Detta under sin semester på dryga två veckor.
TVÅ veckor? VAD kan ha hänt?!?

Han åkte ner till Ungern med sin tjej och två andra tjejer från deras innebandylag. På andra dagen, en lördag, hade han hinkat i sig sexton öl. Varenda öl var på en halvliter.
"Du Baba? Du imponerar." säger en av tjejerna och börjar anteckna varje öl han häller i sig resten av resan. Han imponerar då han inte är speciellt stor. Cirka 170cm/88kg. Liten fast kulmage. Ändå kan han hinka i sig hur mycket som helst. Åtta liter första lördagen som sagt. Tänk er åtta mjölkförpackningar bredvid varandra.
Rätt mycket öl alltså.

Baba berättar:
"Efter den där dagen tar jag det lite lugnt i några dagar och kör på 33cl… Men sen säger dom att glasflaskorna är slut, då var det bara att gå på halvlitrarna igen."
"Har du vägt dig sen du kom hem?" frågar jag.
"Nä jag vågar inte."
"Jo men kom igen!"
"Näää, jag vill inte veta."
"Ok, ställ dig på vågen så tittar jag?!?"
"…mmmkay."
Vi går tio meter till vågen och väl framme flåsar han till.
"Skämtar du?" frågar jag.
"Nej! Jag är helt slut!"
"Vafan."
Killen brukar ha bra kondis eftersom han tränar innebandy två ggr i veckan och varvar det med en match per helg. Nu flåsar han av utmattning efter att ha gått på plan mark. 

Han sparkar av sig skorna, kliver ur byxorna och kliver på vågen.
Trots avlastningen landar vågen på 94kg.

"VAFAAAN!?!?!" skriker han och börjar skratta.

Han förklarar att det måste bero på att han under sina elva dagar i Ungern drack sammanlagt 110 öl.

110.

W-H-A-T-?-?-?

Det är tio per dag i snitt. Mestadels halvliters. Jag skulle dö av alkoholförgiftning alternativt tristess innan jag nådde ~60.

Storteoretikern Yeahsus på jobbet stödjer armbågen och låser handen mot hakan samtidigt som han rynkar ihop ögonbrynen:
"110 öl på elva dagar ÄR inte så mycket när man räknar på det."
"VA?"
"Ja, det är tio öl per dag i snitt. Du vaknar säg, tio? Sen är man vaken kanske fjorton timmar. Det blir inte ens en öl per timme." försöker han avdramatisera allt.
"…"
Började inte argumentera mot det. Varför banka skallen i en betongvägg för? Tio öl, fem liter per dag, i snitt, är jävligt mycket elva dagar i sträck. 

JÄVLIGT mycket!

Vi funderar nu på att skruva loss en 110-skylt från någon motorväg och slänga upp på Babas vägg.

BesserNisse kommenterar allt med:
"Jag skulle inte hinna dricka åtta liter öl på en dag." och antydde att han skulle dö innan det. Detta leder oss osökt in på det Baba sa:
"En bartender, Esther, sa att hon aldrig sett någon dricka öl som jag."

Bra när en bartender säger det.

Inte. Trodde du verkligen att jag menade att det skulle vara det?

Isf, ta och gör som bältet.
Skärp dig.


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: Fisan

Dude, "...gör som bältet. Skärp dig"?

När blev du 100 år gammal? ;)

2010-11-30 @ 11:01:29
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

94 kilo på 170cm....!!!!!

Ett BMI på 32,5!!!!



Även om nu inte BMI är det senaste, så är det sjukt mycket...en indikator på att Babas flickvän antagligen ifrågasätter sitt val....

2010-12-01 @ 16:13:12
Postat av: Louise

By the way, det kommer bilder och details senare. Ska bara ta mig i kragen.

2010-12-01 @ 16:13:49
Postat av: ColinZeal

Lisa:

Slutade räkna efter 25 så I dunno??!?



Louise:

Han är nere i matchvikt igen.

=)

2010-12-01 @ 16:50:19
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Fisan

Så länge sen alltså...måste göra ont ;P

2010-12-01 @ 21:02:23
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Fisan:

Äh, slutade bry mig efter bara något år...

;)

2010-12-01 @ 22:07:43
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0