Bläckfisken Paul

Bläckfisken Paul.

Vi pratar om en Bläckfisk som föddes i England men bor nu i ett akvarium i Tyskland någonstans. Han är riktigt bra på betting. Han har en rättprocent som ligger på skyhöga 90% under två senaste fotbollsmästerskapen (EM2008 - 80% & VM2010 - 100%).

Det är väl bara Biff Tanner som har högre procent, och han är ju påhittad.

Tidigare idag skulle han välja vinnaren i morgondagens match, Tyskland-Spanien.
Visade sig att han tror på Spanien. När jag hörde detta från Linda via SMS så vart jag riktigt nervös. Germanerna har gått som… tåget (eller, stormtrupperna) under det här mästerskapet och krossat storlag som Argentina (4-0) och England (4-1).

Jag blev nervös för att jag spelat 300kr på att Tyskarna ska ta hem hela skiten. Detta skulle ge mig 4500 färdigskattade kronor. Men Paul hävdar att jag inte kommer vinna. Sjukt bittert eftersom jag redan mentalt spenderat dom på en iPhone 4 32GB.

Linda, som messade mig om nyheten, är också en storspelare av rang. Hon har spelat ihop 1200kr på Pauls bets under detta VM. När hon hörde att Spanien, som inte fått spelet att fungera, ska gå vidare mot Tyskarna blev hon dock lite fundersam...

Linda, du kommer i framtiden få berätta för folk att du har förlorat 1200kr för att du lyssnade på en bläckfisk.

Dom kommer spärra in dig.

Bara så du vet.


//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Louise

Och Linda har kammat hem ytterligare riksdaler på att lyssna på en bläckfisk tror jag!!

Bläckfisen hade iaf rätt.....

2010-07-07 @ 22:51:17
Postat av: ColinZeal

Han hade ju det. Vilken sjuk värld vi lever i...

2010-07-08 @ 19:20:43
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0