RIP Michael Jackson

En av vår tids största ikoner är död.

I skrivande stund rådet det Total kalabalik i alla medier eftersom alla ska skriva allt ur precis alla tänkbara vinklar. Det händer bara när någon riktigt stor har gått bort.

Michael Jackson är död.

Kan egentligen inte säga något mer än medierna men jag vill vill framhålla två saker:
1) Förstår du inte "grejen" med hans död, så är du förmodligen född sent på 80-talet. Eller hjärndöd.
eller
2) Andra saken är det här:

1982 när det klassiska "svarta" skivbolaget Motown firade 25 år i branchen så sjöng Michael "Billie Jean" på scenen. Han hade också ett ess i bakfickan, Moonwalk. Något som han utvecklat själv (?!?) och nu för första gången skulle visa upp för folk.

 

Publikens sus vid runt 3:42 när dom ser Moonwalk för första gången.
Rysningar varje gång.

Skrev SMS till SnyggMagnus:
Nästa gång det blir sådan här kalabalik i media och världen är när Madonna eller Paul McCartney dör.
McCartney?
Ni vet? Han i Wings?


Ebbot i Soundtrack of our Lives sa det bäst:

- Han var en barnstjärna som blev ett offer för västvärldens utseendefixering. Det är en grym sångare, men det känns nästan som en lättnad för hans egen del. Det var typ världens längsta självmord.


Kommentarer
Postat av: Patric

Jag är född tidigt på 80-talet, men jag fattar ändå inte grejen .. är jag hjärndöd eller bara anser jag att det finns viktigare saker att tänka på i livet än döden?

2009-06-26 @ 12:57:20
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

Hjärndöd är du om du tänker på döden. Jag och många andra tänker på entertainern och ikonen Michael Jackson som dog alldeles för tidigt. 50 är ingen ålder. Det är ju då livet börjar igen. Precis som vid 30 och 40. ;)

2009-06-26 @ 13:24:18
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Louise

Jag håller med Ebbot.

2009-06-26 @ 16:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0