RIP David Carradine

Keith Carradine


Ni kanske känner igen skådisen på bilden ovan. Kanske inte?

David Carradine.

Han var en jävligt cool skådis som hade en lång karriär bakom sig med många kultiga karaktärsroller. Senast kända filmen han var i var väl Kill Bill Vol:2 där han spelade självaste Bill. Som skulle mördas. Av Uma Thurman i det här fallet.

Jag kommer inte ihåg vad exakt som hände i slutet, ifall hon lyckades döda honom eller inte då. Detta eftersom jag såg den natten innan premiären på biografen jag jobbade på då. Jag körde igång filmen runt mitt i natten mot en arbetsdag och somnade på rad 4 halvt liggandes med benen tvärs över rad 3. Kommer ihåg fragment av slutet tror jag med en lång dialog mellan antagonisten och protagonisten? Rätt eller fel? Något om Stålmannen kanske?

Jag vet inte.

Det jag dock vet är att han förtjänade min respekt. Jag borde ha kämpat för att hålla mig vaken.  

Jag skulle absolut inte ha somnat då han är en av dom skådisarna jag "växt upp med". Från den extremt morbidt härliga "Death Race 2000" från början på 70-talet som jag såg när jag var liten till just rollen som Bill har han alltid funnits där. Som "den där skådisen" ni vet som man känner igen men aldrig riktigt kommer ihåg namnet på.

Han dog för drygt en vecka sen på ett lyxhotell i Bangkok. Han blev 72 år och hittades tydligen ihopkrupen i garderoben med bakbundna händer. Samma snöre som band ihop hans händer hade han också virat runt sina testiklar. Han verkar ha dött av en hjärtattack pga den massiva orgasmen han fick i sin respektabla ålder.

Som jag och Robotnik på jobbet sa i munnen på varandra:
"Fy satan så coolt!!! Det är precis sådär man ska dö. Ett hotell i smutsiga Bangkok mitt i en avancerad sexlek. Då vet man att man har levt."

Där fick David äntligen min respekt.

Kommentarer
Postat av: Pleasuredome

Personligen är det från TV-serien "Nord och Syd" som man kommer ihåg honom. Då spelade han en sympatisk plantageägare vars stora intresse var att spänna på unga negertjejer.



När man blivit pensionär lär man väl skaffa klippkort till Thailand. Ryan Air borde ordnat flyg dit då om ca 20 år.

2009-06-14 @ 21:40:14
Postat av: Ricard med bara C

"Som "den där skådisen" ni vet som man känner igen men aldrig riktigt kommer ihåg namnet på."



Uppenbarligen, eftersom du redan i andra raden blandat ihop honom med hans bror. :D

2009-06-28 @ 05:23:13
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

Ja wtf, nu är det ändrat. Helt otroligt att ingen märkt det innan. Eller så har jag bara två läsare :P

2009-06-28 @ 16:09:32
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Ricard med bara C

...och fortfarande heter han David i sista raden också. :D

2009-06-28 @ 22:50:13
URL: http://elgee.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

...ja? Det skulle han väl göra?

;)

2009-06-29 @ 14:52:23
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Ricard med bara C

Haha, sämst.

2009-06-29 @ 18:15:44
URL: http://elgee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0