En morgon för 2-3 år sedan..

Hittade ett gammalt inlägg från way back som jag aldrig publicerat av någon anledning.


Närmade mig chefens kontor. Mr T närmar sig från mötande håll och ser mig höja mitt långfinger och hålla den så jag pekar den åt vänster mot chefens kontor. Når kontoret och då hörs chefens röst:
"PRÖJSA!"
Oberörd går jag förbi kontoret och hör Mr T skratta åt situationen.


Dagen innan:
"HUNDRA SPÄNN PÅ MALMÖ!!!" hör jag chefens tvivelaktigt ljuva stämma bakom mig.

Tittar på honom och ser hans utsträckta hand som är redo att skaka min.

Detta gäller förstås en hederlig gammaldags bet där han vinner hundra svenska dollars om Malmö vinner borta mot min älskade Djurgården. Jag i min tur vinner samma summa om istället Djurgården vinner. Vid oavgjort blir det fingerkrok om pengarna.
Så ser det ut oftast.

"Dra." svarar jag.

"FEGIS!!" skriker han och försvinner efter att ha hånat mitt lag lite till.


Någon stund senare läser jag att Malmö FFs bästa anfallare Alfonso Alves är skadad och inte kan delta i matchen. Detta samtidigt som deras andra anfallare Ofere är avstängd.

MONEY ROLLING IN tänkte jag och stegade in på hans kontor med armen utsträckt


Deal.


"Fan om Malmö vinner så ska jag fan satsa i din hundralapp innan jag ger den till dig!" förkunnar chefen stolt. "Riktigt stel och krispig kommer den vara!" gapar han glatt.


Robotnik står bakom honom och blundar och konstaterar att chefen är djupt störd.

Sen skriker han på laserskrivaren då den vägrar skriva ut hans vägbeskrivning från Eniro på korrekt sätt.

"JAG SER JU FÖR FAN INTE SVARTVITT! MÅSTE HA DEN I FÄRG!"


Vilka jävla idioter man jobbar med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0