År 4000

Jag pratar om årets pc-spel Civilization V med Cabriolet på jobbet. Han har en tendens att prata innan han tänker utan att för den delen verka korkad som en viss annan. Spelet går ut på att man börjar med en nybyggare och grundar sin första stad. I staden bygger man krigsenheter, byggnader till staden eller en till nybyggare. Man expanderar via dom sistnämnda eller via krig mot andra civilisationer och allt slutar efter att man utrotat alla andras huvudstäder. Eller koloniserat en ny planet. Eller, aja. ColinZeal.se ska fan inte vara en manual till Civilization V!

Cabriolet frågar nyfiket:
"Vilket år börjar man i spelet?"
"4000 tror jag." svarar jag och halvtänker på annat.
"Före eller efter kristus?" hör jag och vaknar till:
"Efter." svarar jag. 
"Du? Glöm det!" säger han direkt och viftar bortåt med handen och vi garvar. 

En klassisk tänka-efter-före-eller-när-var-det-man-skulle-tänka-innan-man-sa-något? från Cabriolet.


Kommentarer
Postat av: Cabriolet

Jag e briliant :o)

2010-10-15 @ 10:32:21
Postat av: ColinZeal

"briliant"?

Du stavade fel till ordet på dom två olika språken du kan...



Svenska: "Briljant"

Engelska: "Brilliant"



Fast, du var väl ironisk där? You got me there dude!



1-0 Cabriolet!

2010-10-15 @ 23:50:09
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0