Dagens Pruttis 22/12-07 - "Google"

"Lystring! Jag behöver tips på skrällmatcher.." säger jag till folket som står sysslolösa på chefens kontor.  Prutt-Prutt sitter på chefens stol och chefen står bakom honom. Den Smutsige Terroristen står vid dörren.


Behövde tipsen för att att poängtera för EllosLinda att idén att satsa alla sina spelpengar på att Umeå skulle vinna mot Örebro i damfotboll kanske var en dum idé.


"Sverige-Vitryssland, Sverige-Finland 6-5 och Milan-Liverpool i Champions League-finalen t ex. Förslag någon?"

"Jaaa.. man kan väl hitta exempel på nätet?"  har Pruttis som idé.

"A, då får du väl gåggla då" säger chefen.


Googlemeistern pekfingervalsar runt och avslutar med Enter. Ser inte ut att gå nån bra så han ställer en fråga:


"Hur stavar man till skräll?"

"S-K-R-Ä-L-L" bokstaverar jag för att ge klarhet i det hela.


Hela scenariot ovan upprepas tills han öppnar käften igen:

"Nä, hittar inget." säger han och ser ut att ha tappat hoppet.

"Vadå?" undrar jag och flyttar på mig så jag kan se stavningen till ordet.
 

Ser följande:


Goggel


goggel.se?


...killen verkar alltså ha missat det starkast lysande varumärket dom senaste fem åren. Den är ju trots allt i klass med Coca-Cola och McDonalds numera.


Bara för säkerhets skull. Är det någon som inte känner till Googles logga så here goes:


Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0