Saliv

SnyggMagnus öppnar käften på E4:an:
"Inatt vaknade jag och kärringen-"

WOW! Här tar vi ett brejk känner jag. Kronologin här på min blogg ang SnyggMagnus har ju enligt önskemål (från ett ”skäggigt håll”) gjort ett skutt sen sist jag skrev om han och/eller hans liv. Det att han gifte sig 080809 är som historia nu. Det är slut och han har numera en ny kärring.

 

Och två bonusbarn.

 

Kille på 18 år och en tjej på 15 år.

"...men jag fyller 16!" som hon snabbt la till.

Länge sen man hörde det sist tänkte jag, slutade ju på bion nästan exakt två år sen.

Då hörde man det jämt och ständigt när man frågade efter ålder på en 15-årsfilm. Av någon anledning så lägger brudarna alltid till det där i slutet, att dom ska fylla 16 år efter 15.

"Thaaaaanks! I had no idea 16 comes after 15?!?! Numbers are confusing to me!"

 

Anyways, tillbaka till E4:an där SnyggMagnus berättar:

"...så vi vaknar till av att femtonåringen kutar in i sovrummet helt uppspelt. Hon hade varit och sett något som heter Adept på Folkets Hus och ba:
"GITARRISTEN SPOTTADE PÅ MIG 5 GÅNGER!!!" och vi brusar upp lite. Sen fortsätter hon i munnen på oss helt i extas:
"DET VAR HELT UNDERBAART!" Då var det som lugnt igen o vi la ner huvudena igen." Säger han o slår ut händerna så fingrarna spretar ut frågandes.

"WWWWWWWHAT?!?!? Spotta?!?!" frågar jag och min skalle exploderade pga tusentusenhundramiljoner frågor.


Det är ju ett ålderstecken när man inte längre förstår varför ungdomen gör som dom gör… T ex att dom börjar digga Blink 182. Liksom What? Tecknen brukar dyka upp när man är runt 23-25 o då främst via att man hör något ”nytt” på radion och spontant slänger ur sig:
”Hur fan kan folk tycka det HÄR är BRA?!?!?”


Jag frågade femtonåringen senare samma kväll:
"Såååeee... Du torkade bort salivet eller?"

"Nä, jag duschade imorse." säger hon o fnissar åt min chockade min.

JAG blir chockad. Sug på den världen!
"...Alltså, What? Eeeeem, vad skulle du göra om jag spottade på dig just nu?" frågade jag och famlade i mörkret.
"Jag skulle bli äcklad."
"Men... jahha. Vaff-fffaaaan?!"

Fattade absolut ingenting. Världen har lämnat mig bakom sig.

"Du, det här hamnar på bloggen bara så du vet." informerade jag henne.

 

Jag är så gammeldags av mig. Kommer ihåg när ett ex ville spotta mig i munnen när hon red mig... Den idén tyckte jag inte om. Sure the fuckpart men inte själva salivgrejen.

Äääääch!


Jag är ju så pryd av mig.

 

Såååå öh. Saliv. Femtonåringen är ju inte ensam i familjen med den böjningen.

Innan vi sladdade ut på E4:an riktning söderut hade jag, SnyggMagnus och 18-åriga bonussonen suttit på en Kolgrill och inväntat lunchen. SnyggMagnus kom på att han behöver tvätta händerna så han vände sig mot killen, håller upp händerna och säger:
"Du, jag skulle behöva tvätta händerna." och antyder att han behöver bli framsläppt.
Killen tittar på Magnus med en tom blick, sen ner på händerna och efter det hör vi:
"MRRRRRRRRRR-HAARRRRRRRRRKLLLLLLL!!!!" när han harklar sig extremt länge.
Vi exploderar i ett unisont skratt.
Sjukt jävla roligt!

 

Weirdos!

Onödigt att nämna att jag trivdes i sällskapet?

 

Senare på kvällen firar (?!?) vi Earth Hour när vi sitter och småtittar på tv och umgås. Jag kommer tillbaka från toan och säger när jag satt mig på min plats:
"Det är ju Earth Hour så om det är blött på toan så beror det på det."
Dom flesta skrattar förutom femtonåringen som tittar på mig med en blick som avslöjar att hon inte vet om jag är seriös eller inte.
”Nä, han skojar bara.” lägger mamman till.
Girl, titta inte på mig som om jag är den konstiga!

Efter ett tag frågar hon:
”Har du syskon?”
”Ja, en syrra.”

”Är hon äldre än du?”
”Vadårå?”
”Nä för när det brukar alltid vara så att den yngste aldrig är den roliga.”
”Jag är den äldre.” svarar jag och skrattar triumferande.

In yer face!
(the comeback alltså)

 

 

//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Syrran

Hahahaa!

Dagens ungdomar...bitch! ;-)

2010-04-03 @ 22:10:08
Postat av: Patric

Vadå, den yngsta är inte den roliga?!



I min värld är jag roligast :P

Did i mention that i have en äldre bror? ;)

2010-04-04 @ 12:28:14
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

Patric:

dude, din prossa lär vara roligare än du, just sayin'...



Syrran:

bittert!

;)

2010-04-04 @ 13:27:52
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Louise

Apropå något helt annat; hur kommer det sig att han alltid är omnämnd som "Snygg"-Magnus? Kan vi se bildbevis och avgöra själva vad han ska heta i framtiden?

2010-04-06 @ 17:31:31
Postat av: ColinZeal

Louise: Girl skärpning. Om du hade läst allt jag skrivit så skulle du känna igen han. Andra läsare har gjort det... Faaaail på diiiiiig. :P

"Luciakryssning 2007", någon av VM-resorna. Testa dom så ska du få se. Och det är tjejerna på bion som började kalla han för det. Den andra Magnus fick således heta: FulMagnus. Fast det fick inte HAN veta. :P

2010-04-06 @ 17:39:23
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Nina

Meeen! Man säger inte kärring om folk. Ju. Så fort nån pratar om sin "kärring" slutar jag lyssna, bara sådär. Nu kanske inte det spelar dig nån roll men ändå va. Så jävla risigt. Märkligt också att "kärringens" barn är nåt så vackert som "bonusson", alltså inte "plastunge" eller motsvarande...

2010-04-17 @ 00:13:29
Postat av: storabonusbarnet

Haha asså, älskar inlägget! Hedersmedaljen kommer med posten ;)

2011-02-05 @ 17:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0