Bröllopsfesten

"Vi har flyttat dig till området så du har kortast väg till sängen sen." upplyser SnyggMagnus mig om sin bröllopsfest.

140 inbjudna festdeltagare, och jag fick en av dom bästa sovplatserna?


Vad ville han säga med det?
1) Att jag var den mest förmodade att spåra ur?
2) Att det var smidigt om jag hade kortast väg att bära "hem"?
3) Eller att jag var en av dom mest älskade i hans bekantskapskrets?
Hm. Lutar åt det sistnämnda om man frågar enligt min objektiva bedömning


Sover i samma rum som självaste Best Man på bröllopet.

"Vakna! Ni ska åka!" skriker han i örat på mig dagen efter.
"Vaskämtaru?" frågar jag yrvaken.

Redan? Klockan var ju trots allt 13:00.


Ett mindre flashback uppenbarade sig i form av att jag vaknade upp tidigt söndagmorgon och kunde konstatera att jag hade lyckats ta mig innanför dörren. Bokstavligen talat, innanför dörren.

Hade någon öppnat dörren för att komma in så hade jag nu gått runt med ett jack i pannan. Istället för på sängen så låg jag på golvet.
"Jag hjälpte av dig skorna!" upplyser the Best Man entusiastiskt.

Annars var jag intakt sen kvällen innan. Bra där. Tack.
You truly are the Best.

Grabbade tag i min väska och skulle älga ut ur rummet när han hindrar mig.
"Vänta, innan du går ut dit så MÅSTE jag berätta om vad du gjorde inatt."
"Oh god." tänkte jag och parkerade arslet på sängen..


...

En stund senare går jag igenom festområdet och når baren där barpersonalen jublar när dom ser mig.

"DÄR ÄR HAN!!!" skrattar dom och applåderar.

"Va? Fan." tänker jag.. "Va?"

"Nä du skulle gå och lägga dig och du ville ha en vinare med dig-"

"Bra där, finska släkten skulle inte skämmas för en iaf." tänkte jag.

"-och istället för att gå lägga dig, så går du till dansgolvet och dansar med din flaska tills du ramlar och flaskan skjuter iväg."
"Men vafan kommer jag inte ihåg det här för?" undrar jag samtidigt som fortsättningen på hans berättelse sipprar sig in i mitt medvetande.

"Vadå kråla efter flaskan på dansgolvet? Varför?"
Ingen aning.

Nu var storyn bekräftad från två olika håll så det måste ha hänt. Synd att jag inte var med om det bara.


"Du behöver en öl!" säger en bakom baren.

Det är för tidigt för att börja argumentera så jag öppnar den och blir lite mer människa än jag var stunden innan.


Laa-hur-schs tjej går runt och undrar vart deras kamera har tagit vägen. Hon har riktig ångest över att dom tappat bort den. Utan att veta varför, kör jag handen i min vänsterficka fram och drar ut något och undrar:
"Är det den här?"
Ixus 65? Jag har ju för fan en Ixus 85 tänkte jag när jag tittade närmre på den.

"ÅÅÅÅHHH DU ÄR GUD!" skrek hon medans jag undrar om inte hon skulle ha kallat mig för kleptoman.


Så många frågor.

Hur hamnade den i min ficka? När? Och hur fan visste jag att jag hade den? Och vem bestämde sig för att dra ut den just där?
Va?


Ungefär som hela festen som skulle kunna sammanfattas med:
"Va?"

Vid ett skede under kvällen noterade jag att skjortan började hänga utanför byxorna.
Kommer ihåg att jag tänkte:
"Nu börjar det spåra ur."
Och det gjorde det.

Tack till brudparet för festen.
Tack för allt.


Kommentarer
Postat av: HeartQuake

Jag vill veta!! VAD SA BEST MANNEN TILL DIG NÄR DU PARKERAT DIG I SÄNGEN???

2008-08-11 @ 14:51:55
Postat av: Patric

.. en äkta Hasselhoff-fylla .. praktfullt!

2008-08-12 @ 08:22:38
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Acke

Jag måste var den tråkigt sansade personen här och ta ansvar för alla tekniksäljare och undra; var fanns din kamera om du hade hennes? Annars låter det som en kanonfest, ska skälla på Snygg-Magnus för att jag var objuden!

2008-08-15 @ 00:10:17
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Acke:

Min kamera var i höger fram. :)

2008-08-15 @ 09:20:06
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: gunde

Hahah :D

2008-08-16 @ 18:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0