Fuck Blocket!

Sony höll presskonferens i New York den 20:e februari tidigare i år där dom presenterade deras nya spelkonsol, Playstation 4. Intresset blev väldigt stort och i somras när dom hade tillkännagivit priset så drog jag iväg en beställning. Var så oerhört sugen på Jonathan Blows kommande mästerverk The Witness. Den skulle vara tillgänglig direkt vid releasen den 29:e november. Orolig över att kanske inte få konsolen till release safe:ade jag genom att beställa två konsoler till från två andra återförsäljare. Någon av dom bör komma till releasen tänkte jag, dom resterande två kunde jag utnyttja ångerrätten på. 

 

Men så blev det inte. Istället blev releasen den största konsolreleasen i historien och det var brist på PS4:or runt om i hela världen. Webhallen hade runt 6000 pers i kö i början på december och beräknade att dom kunde leverera en enhet till en ny köpare efter 3-4 månader. Så stort var trycket. Så, det tänkte jag utnyttja lite. Slängde ut min andra PS4 på Blocket till överpris. 7000kr ville jag ha för den. Genast damp det ner ett mail i inkorgen från en “stefan”:

hahah du kommer aldrig att få iväg den för det priset, ny boknings runda

på ps4 är påväg, efter det gör dom ny och ny bokning igen och igen,

3890:- kr ;) dålig affär du gjorde du lär inte få iväg den hAHA 

 

Ja. Mycket dålig affär. Fick den såld för 6500kr efter några dagar. Den tredje la jag ut dagarna innan jul. Då damp den här pärlan ner i brevlådan:

Hej, Niko

Priserna dalar fort, jag kan betala 3700kr imorgon. Cash is king.

MVH

Peter

 

Kände att det var läge att svara på mailet:

Hej!

Jag vill inte ha cash, pengarna ska överföras till mitt konto. Dessutom “dalar priserna fort” först när det finns konsoler i butikerna. Och då snackar vi om 3-4 månader. Lycka till då!

Den här hämtas senare ikväll för 6500kr - har redan fått en del av pengarna.

Mvh, Niko

 

Som sagt, den sista blev såld för samma pris som andra, 6500kr. 

Kände då att det var läge att maila bitterfittan “stefan”:

Hej Stefan,

Tack för din oerhört bittra e-mail.

Du hade faktiskt rätt. Fick aldrig 7000kr för min PS4 som jag hade till

salu, precis som du hävdade!

:-(

Däremot så är det läge för dig nu att knyta näven i framfickan, och hårt,

inför fortsättningen av det här mailet. Fick nämligen 6500kr för den. Och

6500kr för min andra. Med tanke på att jag gav 3909kr i snitt (ink frakt) för

mina tre stycken PS4or så kan man säga att jag fick en PS4 gratis, med 1273kr vid sidan av.

 

Bra va?

 

Gratis är jävligt gött!

 

God fortsättning på dig gubben!

 

Mvh, Niko

 

 

Stefan påminner mig om ett inlägg som jag inte publicerat av någon anledning. Kan ju klistra in den här: 

 

Jaws på jobbet är riktigt bra på att spela på hästar. Trav, Galopp, you name it. Under en fyraveckorsperiod hade han dragit in 36000kr på sin hobby. Han satsar ett par ggr per vecka med en maxgräns på 300kr.

 

En annan på jobbet, Britta, i samma ålder (runt 45-50 år) mår bäst när det går dåligt för andra människor. Helst sina medmänniskor. Och allra helst, riktigt jävla dåligt. 

Och vice versa, går det bra för dom, så mår han i sin tur dåligt.

 

Någon hade gått fram till Britta och informerat:
- Jaws har dragit in 36 lax på hästar den här månaden.
Som svar får han Brittas tomma blick som zonar ut ett tag... Sen övergår den sakta till att nervöst försöka fokusera blicken på något. Pulsen ökar och till slut får han i nästan panikartad form ur sig:
- Jag-fick-en-bra-deal-på-lyxsängar-via-brorsan!

 

....

 

- Nä, ingen kan få ha det bättre än han, säger Llleiffi. Han MÅSTE kontra med någonting.
- Det där är ju… sjukligt säger jag. Sånt därt kan bara sluta på ett sätt, att han låser in familjen i sitt hus, tar fram hagelbrakan och skjuter sig själv sist.

Då lägger Llleifi till:
- Innan han stoppar pipan i munnen så kommer han säga: Jag hade iaf ett lyckligt liv!

 

Britta och Stefan, stöpta i samma form.

 

 

//ColinZeal

 

 

PS Och hur bra var The Witness?
Who the fuck knows? Den blev försenad till nästa år.
(edit: Släpptes 2016, inte 2014)


Kommentarer
Postat av: Kambiz

Niko...i love u
Fan vad du är kung!
Slående beskrivning på vidriga människor som
Jag ofrivilligt jobbar nära, typerna Stefan & Berit
är de typer jag innerligt avskyr.

2013-12-28 @ 00:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0