Afrikas Forrest Gump

Kalle (Neger) tappar en plastflaska på golvet. Den slutar rulla någon meter från hans fötter. Han släpar sig till flaskan och placerar fötterna på varsin sida av den. Sen hoppar han till och nyper med sig flaskan upp i luften. Flaskan gör ett par trötta piruetter upp till 20 centimeters höjd innan den lägger sig på golvet igen. Jag bevittnar det sorgliga och öppnar käften:

- För att vara afrikan så har du otroligt dålig teknik. Han tittar på mig som om han vore chockad och svarar:
- Vadå? Jag spelade i landslaget. Detta skrattar jag högt åt och konstaterar:
- Ja, med tanke på hur usla Egyptiska fotbollslandslaget är så kan jag tänka mig att du platsade.
- Vi slog Brasilien med 3-2 informerar han mig och slänger ut armarna frågandes.

- Haaahahaha, ELLER HUR?

- Jo jo det är sant. Zico, Falcao, alla var med, intygar han mig och sveper högerarmen framför sig.

- När var det här då? frågar jag och noterar hur han andas ut mellan läpparna och börjar vinkla handen fram och tillbaka. Svaret dröjer i några sekunder men ni kan läsa det på nästa rad:
- Början på 80-talet.

 

Mmm-jojo. Eller hur.

 

Varför är jag skeptisk? Jo, för om man ska tro på det som sagts ovan, så kan man lika gärna tro på följande saker också:

* Han har boxats i OS. Olika bud på just när, men -68, -72 och -76 har nämnts från olika håll. Eftersom han idag är 52 år gammal, så måste han varit runt 17, 13 eller 9 år gammal vid tillfället.

 

* Han har simmat över engelska kanalen samtidigt som han attackerats av hajar. Följdaktigen har han boxat bort dom samtidigt. (?)
Jerringpris på det?

 

* Han har gift sig inför 3 miljoner vänner på en jättearena. Dock väldigt oklart vart denna arena befinner sig. Också extremt oklart varför det inte hålls större evenemang på denna arena med tanke på att den tar tjugo gånger fler åskådare än den största kända arenan idag. Den arenan är förövrigt May Day Stadium i Nord-Korea. Ironisk att en arena i ett av världens mest hemliga länder är mer känd än Kalles "arena". Fucking weird ayeh?


* Han skulle ha 8 miljoner vänner på Facebook om han nu skulle få för sig att skaffa det. Kanske lika bra att strunta i det då det idag krävs 1600 olika inloggningar för att administrera kontona pga 5000-vännersbegränsningen. Och tänk er när någon får för sig att fylla år?!

Oh dear lord.

* Han har ramlat ner från nionde våningen på ett höghus och överlevt.

- BULLSHIT!
- Jo jo, det är sant.
- Hur överlevde du då?
- Jag landade på en sandhög.

Hmm, Egypten har mycket sand... Gotta say, the story checks out.

 

* Han kommer ihåg sin egen födsel. Vid misstro kan man kolla upp ifall det regnade den natten. För det kommer han tydligen också ihåg.

 

* Han har varit Saddams personliga rörmokare.
- Hahahahaha!
- Jojo, det är sant.
- Pfft!
- Jag har en bild på mig, Saddam och turkiets dåvarande utrikesminister.

- Få se!
- Jag har inte den på mig.

- Ok, då tar du med den till jobbet imorgon.
- Kan inte.
- Varför inte?
- Den är i Egypten.

- Ok, be någon skicka den till dig, jag betalar frakten.
- Det går inte.
- Nähe? Varför inte?
- Den är inlåst i ett skåp. Och jag har nyckeln.

- Men ta och skicka ner nyckeln, be någon av dina bekanta låsa upp skåpet, ta bilden och skicka den till dig. Jag betalar frakten åt båda hållen. Ok?
- Det går inte.

 

Nähe?

Det är fan så man börjar misstänka att han ljuger alltså.

 

 

//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: oljo

No shit Shearlock!?

2012-07-06 @ 18:22:16
Postat av: Julle

Haha, ja man kan ju nästan misstänka vissa drag av mytomani

2012-07-07 @ 17:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0