Tjockisklubben

Berättar för Chris Farley på jobbet att jag har en bekant som har varit med i främlingslegionen och att han rymt därifrån och blivit efterlyst av franska staten. Han kände inte till legionen så jag förklarade att det är en fransk stridsenhet främst för utlänningar som utgör ca 80% av manskapet. Man skriver femårskontrakt, om jag kommer ihåg rätt, och lyder till punkt och pricka. Efter ett år får man använda sitt riktiga identitet. Om man dör under träning eller i tjänst så blir man begraven i en anonym grav utanför Marseille. Anhöriga underrättas EJ.
Fan va coolt, konstaterar Chris Farley som är 23 år gammal. Sen börjar han Googla på "militär utbildning". Här reagerar jag starkt på han och, ja. Vi tar det andra först.
Tjockisklubben.
På jobbet har vi en avdelning som kör tjockisklubben varje fredag innan frukost. Dom väger sig själva och bokför sina vikter på en gemensam lapp vecka in och vecka ut.
Fick förklarat för mig:
Det är inte den tjockaste som förlorar, utan den som hamnat i en negativ trend under senaste veckan. Så om man gått upp mest, eller tappat minst vikt jämfört med alla andra så blir  man veckans tjockis. Då får man den här, säger han och drar fram en tajt t-shirt,den ska man dra på sig under dagen. Efter något år så bytte dom till en keps där det stod "Tjockis" på. Numera blir man bara öppet hånad över nedförsbacken man hamnat i. Eller rättare sagt, förmodligen har man alltid blivit hånad. Öppet.
Förra fredagen var det första gången Chris Farley förlorat och blivit veckans tjockis. Baba den Sluskige Ungraren kan jämföras med den där myggan i mörkret när man ligger i sängen och ska somna. Man försöker få död på jäveln genom att vifta med armen fast ju mer man viftar, desto mer högljudd och mer taggad blir han.
En vecka tidigare hade vi alla baxnat vid lunchbordet när Chris Farley sagt att han tyckte att han var tjock.
Va? frågar vi unisont.
Jag är för tjock.
Du är inte tjock.
Jo kolla här, säger han och lyfter på sin t-tröja och blottar sin relativt platta mage. Med pekfingret och tummen nyper han fast lite hud så han får tag på en korv ungefär. Vi snackar inte falukorv utan en smal grillkorv.
Jag, Baba och Dainy tittar på varandra och fattar absolut nada.
Du? börjar jag, ditt problem är inte att du är tjock, ditt problem är att du är helt jävla dum i huvudet.
Men jag är tjock, jag måste träna bort det säger han.
Så när han blev veckans tjockis och fick Baba på sig verbalt var han den andra genom tiderna att ta åt sig, lacka och be alla dra åt helvete.
?
Tillbaka till nutid:
Googlar du på militära utbildningar? frågar jag Chris Farley.
Ja.
Ingen idé. Om du inte klarar av tjockistävlingen så kommer du inte klara av cykelprovet under mönstringen.
Tänk er följande, Chris Farley sitter på cykeln och börjar lite nervöst prata med mönstringsofficeraren:
Ser jag tjock ut? Är jag för tjock? Jag kommer inte komma in va, ni tar inte in såna som jag? Vart går gränsen? En gång fick jag tag i lite hud vid naveln men det visade sig vara navelludd, fast det kanske bara är tjockisar som får det? Är jag för tjock svaaaraaaaaråååå!??!?!
Baba den Sluskige Ungraren rättade mig med, Nä Niko, han kommer bryta ihop när han vänder på första bladet i broschyren.
Tror han har

rätt.Hur
Hur fan tänkte jag då? 
Gäst: Chris Farley.

Berättar för Chris Farley på jobbet att jag har en bekant som har varit med i främlingslegionen och att han rymt därifrån och blivit efterlyst av franska staten. Han kände inte till legionen så jag förklarade att det är en fransk stridsenhet främst för utlänningar som utgör ca 80% av manskapet. Man skriver femårskontrakt, om jag kommer ihåg rätt, och lyder till punkt och pricka. Efter ett år får man använda sitt riktiga identitet. Om man dör under träning eller i tjänst så blir man begraven i en anonym grav utanför Marseille. Anhöriga underrättas EJ. 

Fan va coolt, konstaterar Chris Farley som är 23 år gammal. Sen börjar han Googla på "militär utbildning". Här reagerar jag starkt på han och, ja. Vi tar det andra först.

Tjockisklubben.

På jobbet har vi en avdelning som kör tjockisklubben varje fredag innan frukost. Dom väger sig själva och bokför sina vikter på en gemensam lapp vecka in och vecka ut.

Fick förklarat för mig:
Det är inte den tjockaste som förlorar, utan den som hamnat i en negativ trend under senaste veckan. Så om man gått upp mest, eller tappat minst vikt jämfört med alla andra så blir  man veckans tjockis. Då får man den här, säger han och drar fram en tajt t-shirt,den ska man dra på sig under dagen. Efter något år så bytte dom till en keps där det stod "Tjockis" på. Numera blir man bara öppet hånad över nedförsbacken man hamnat i. Eller rättare sagt, förmodligen har man alltid blivit hånad. Öppet.

Förra fredagen var det första gången Chris Farley förlorat och blivit veckans tjockis. Baba den Sluskige Ungraren kan jämföras med den där myggan i mörkret när man ligger i sängen och ska somna. Man försöker få död på jäveln genom att vifta med armen fast ju mer man viftar, desto mer högljudd och mer taggad blir han.

En vecka tidigare hade vi alla baxnat vid lunchbordet när Chris Farley sagt att han tyckte att han var tjock.

Va? frågar vi unisont.
Jag är för tjock.
Du är inte tjock.
Jo kolla här, säger han och lyfter på sin t-tröja och blottar sin relativt platta mage. Med pekfingret och tummen nyper han fast lite hud så han får tag på en korv ungefär. Vi snackar inte falukorv utan en smal grillkorv.
Jag, Baba och Dainy tittar på varandra och fattar absolut nada.
Du? börjar jag, ditt problem är inte att du är tjock, ditt problem är att du är helt jävla dum i huvudet.
Men jag är tjock, jag måste träna bort det säger han.

Så när han blev veckans tjockis och fick Baba på sig verbalt var han den andra genom tiderna att ta åt sig, lacka och be alla dra åt helvete.

?

Tillbaka till nutid:
Googlar du på militära utbildningar? frågar jag Chris Farley.
Ja.
Ingen idé. Om du inte klarar av tjockistävlingen så kommer du inte klara av cykelprovet under mönstringen.

Tänk er följande, Chris Farley sitter på cykeln och börjar lite nervöst prata med mönstringsofficeraren:
Ser jag tjock ut? Är jag för tjock? Jag kommer inte komma in va, ni tar inte in såna som jag? Vart går gränsen? En gång fick jag tag i lite hud vid naveln men det visade sig vara navelludd, fast det kanske bara är tjockisar som får det? Är jag för tjock svaaaraaaaaråååå!??!?!

Baba den Sluskige Ungraren rättade mig med, Nä Niko, han kommer bryta ihop när han vänder på första bladet i broschyren.

Tror han har rätt.


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: TeXas

Du verkar ha intressanta jobbpolare helt klart ^^



Hockey-VM: Grattis Finland, klart för semifinal och möter där Ryssland eler Canada.

2011-05-12 @ 20:00:32
URL: http://martinshockey.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

Hockey-V----what? Antar att Finland inte la sig för att slippa möta Kanadickerna eller?

;)



Och ja, jobbpolarna är det bästa med stället.

2011-05-12 @ 20:16:11
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Cabriolet eller Dainy dårå

Vi gör vårt bästa för att du ska le ;o)

2011-05-13 @ 11:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0