Diverse från Bangkok

Jag, my man from Bangkok, Wormold och JR (från Texas, “works for a gas-company”) sitter på en beergarden där det spelas thaimusik på scenen. Wormold börjar orera, I can´t stand spending time with normal people. Jag reagerar till med, Heeey, thanks? och skrattar till.

Ta det som någon slags komplimang, tröstar Wormold och rycker på axlarna på hans typiskt Bangkokapatiskt sätt. JR reagerar inte så mycket åt det utan vinglar istället in på olika anekdoter med sin breda Texasdialekt.

Kvällens axplock:

1) This one time in Mexico I saw this hooker with these nipples like small penises.
2) In Iraq, my buddy used to poison the food the iraqi workers ate. You know, just for fun? With what? Just about anything he could find. Yeah, säger Wormold, stop being so fucking greedy and eat anything.
3) A buddy on mine was staying at my place in Bangkok. He was shitfaced and laid on his side on the matress passed out when I woke up in the morning. I looked over at him and start giggling for myself. I had to cover my mouth and laugh silently cause I didn´t wanna wake him up. Or stop the dog. At the time I had this little dog, säger han och trycker ihop ansiktet med fingret o tummen på båda sidorna, that had found his brown spot on his underwear. The guy had shit himself in sleep and the dog was licking the round brown spot.
4) If every girl in this beergarden who´ve had sex with a falang (utlänning) would explode, how many do you think would be standing afterwards? Wormold svarar, Yeah, we´d be covered in blood and limbs.

Behöver jag säga att jag trivs?

Tidigare under dagen pratade jag med Wormold i telefon. Han förklarade att hans plan var att vi skulle dra till nån elektronisk market och köpa... någonting som jag inte kommer ihåg. Hey? Det är semester. Samtidigt skulle vi fixa biljetter till Thailand Allstars vs Chelsea som spelar i Bangkok imorgon söndag. Två saker att göra idag, säger Wormold, det ska väl inte vara så svårt att hinna med det va?

Slutade med att inget av dom två sakerna hände. Han tog två bira till lunch, somnade och vaknade fem timmar senare undrandes vad som hände. Vi ska göra dom planerade sakerna idag istället.

Mental note, hädanefter blir det BTS, taxi eller elektronisk tuk-tuk om jag blir tvungen att gå mer än 300 meter. Luftfuktigheten och värmen (runt 30 hela tiden) gör en dyblöt. BTS är Bangkoks tunnelbana fast 15-20 meter uppe i luften ovanför dom stora huvudgatorna.  Det går nästan hånfullt snabbt att förflytta sig med BTS när man tänker på att folk försöker ta sig fram i trafiken på marknivå. Eller “ta sig fram”? Det tog 40 minuter att ta sig till Soi Cowboy (gata) med taxi och det är en sträcka på en kilometer. Det är därför du skulle tagit BTSen Niko. Det är en station förklarar Wormold för mig. Med detta i bakhuvudet så klev jag upp på BTS-platformen igår när jag skulle till ändstationen för att dricka bira med Wormold och JR. Väntandes på platformen kände jag hur svetten rann nerför ryggen och tröjan blev blötare för varje sekund. Jag försökte hitta ett ställe där det förhoppningsvis blåste lite men det fanns ingen sån spot. Moralen sjunker till botten när BTSen bromsar in framför mig. Den är fullproppad med folk. HELVETE!

Kliver in och HEAVEN!

Det är fan iskallt därinne trots alla människor som alstrar värme. I Sverige hade man dött av vätskebrist...

Chill på så många sätt. Nu ska jag spana in om jag inte ska ta o duscha, dra till Roo´s och äta hans fantastiska Panaeng Curry Biff och ta en Chang till frukost?

Jo, det ska jag.

Roo Ut

 

Roo In

Tror han till vänster är jag om 30 år om Bangkok fortsätter vara awesome.


//ColinZeal


PS Skön notis. Jag beställer en till öl till frukost av Roo. Istället för att kuta iväg till grannbutiken för att fixa en (??) så sitter han kvar och småsnackar med mig. Bl a om fotboll och just det här inlägget. Båda glömmer ölen och nu börjar min första ta slut. Ska jag klaga? Påpeka? Eller bara ta det chill? Jag chillar. Det verkar vara the Way of Bangkok. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0