Mikroburgare från Lidl

Jag, Marc och Blommans är på väg hem efter jobbet. Blomman rattar sin bil och öppnar käften angående något vi pratade om:
- Det är som du med dina äckliga mikroburgare från Lidl!

Då vänder jag mig mot Marc som sitter i baksätet och ursäktar mig:
- Notera att det inte var jag som tog upp dom den här gången.
Det struntar han i och börjar försvara sig själv med stor lugn i rösten:
- Dom är helt ok alltså.

Blomman vänder sig mot mig och ser ut att ha svalt en citron. Som svar får han mitt tysta energiska hulkande. Jag vet inte hur mycket vikt man ska lägga i en rökares åsikt om kulinariska "upplevelser". Speciellt med tanke på att han öppet erkänt att han aldrig använt sin spis. Färdiga mikroburgare från Lidl. Med bröd och kött. Låter hur vidrigt som helst.

Marc fortsätter sitt korståg:
- I med lite ost så blir det helt ok!
- Notera att osten inte är till för att smaksätta, den är snarare till för att dölja smaken, säger jag och får Marcs bägare att rinna över:
- Ska du säga som åker till Berlin varje helg och snaskar kuk! Det är också tyskt!?!?
Blomman svarar med en Brancavolley upp i nättaket:
- Men den är i alla fall färsk!

Såpass, gammelgubben ägde oss småknattar.


Kommentarer
Postat av: Patric

HAHAHAHA!!

Gubben har en poäng!

2011-12-15 @ 14:27:35
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Magda

hahahaha, go gubben!

2011-12-16 @ 20:44:12
Postat av: oljo

HA HA HA HA HAAAA!

2011-12-16 @ 21:55:11
Postat av: Anonym

mest

2012-10-13 @ 08:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0