Finnjävlar

"Det viktigaste som finne är att man inte klär sig som en finne" informerar jag säsongarna och halvfinnen Marc som sitter i fikarummet. "Typ en McLaren-jacka som det står Mika på. Reklamdekaler osv."
BILD PÅ MCLAREN JACKA
För att fortsätta med modefails så berättar jag vidare om finnen jag såg i Helsingfors way back in 1997. Jag och min gudfar var på någon stormarknad när en ca 20-årig tanig finne står framför mig. På sig hade han en svart urtvättad t-shirt (hårdrocksturné) och tajta urtvättade (svarta) jeans.
Mockasinerna? Jo, dom bestod av beiga buffalos.
BILD PÅ BUFFALOS
1997 - Inte ok då heller.
"Dom är så efter när det kommer till kläder." fortsätter jag. Marc håller inte med och opponerar sig:
"Näääe, det finns en schysst klädesbutik i Helsingfors-" och där avbryter jag:
"Ok, there´s my exit words!"
"Va?"
"Schysst klädesbutik i Helsingfors - My exit words." är det sista jag säger innan jag lämnar fikarummet.
End of Discussion.
"Det viktigaste som finne är att man inte klär sig som en finne" informerar jag säsongarna och halvfinnen Marc som sitter i fikarummet. "Typ en McLaren-jacka som det står Mika på. Reklamdekaler osv."

McLaren Jacka

För att fortsätta med modefails så berättar jag vidare om finnen jag såg i Helsingfors way back in 1997. Jag och min gudfar var på någon stormarknad när en ca 20-årig tanig finne står framför mig. På sig hade han en svart urtvättad t-shirt (hårdrocksturné) och tajta urtvättade (svarta) jeans.

Mockasinerna? Jo, dom bestod av beiga buffalos.

Buffalos

1997 - Inte ok då heller.

"Dom är så efter när det kommer till kläder." fortsätter jag. Marc håller inte med och opponerar sig:
"Näääe, det finns en schysst klädesbutik i Helsingfors-" och där avbryter jag:
"Ok, there´s my exit words!"
"Va?"
"Schysst klädesbutik i Helsingfors - My exit words." är det sista jag säger innan jag lämnar fikarummet.

End of Discussion.


//ColinZeal

Kommentarer
Postat av: oljo

Du får nog ta och ge honom en grammatiklektion för att han ska förstå det där. =P

2011-04-09 @ 19:27:21
URL: http://www.oljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0