Svenskt ordspråk

Sommaren 2009 var jag i östra Finland och hälsade på farsan. En kväll låg han och tittade på tv medans jag samtidigt försökte coacha Atletico de Madrid via min Macbook. Farsan är så gott som alltid jovial så jag märkte ändringen i hans ton direkt:
"Känner du till han på TV?" frågar han med spänd röst. Jag tittar upp och ser Mark Levengood på finsk tv.
"Ja, det där är Mark Levengood."
"Mmm" börjar han och fortsätter: "Han är född i Finland och när vi började hata bögar i början på 70-talet så flyttade han till Sverige."
WHAAAAT? WHOOO ARE YOU?!??!
"...nu bor han ihop med en man." avslutar han. Själv sitter jag paralyserad och tänker "WTF?!"
...det där ordspråket med att äpplet inte faller långt från trädet?
I call BULLSHIT.
Som jag skrev i min grupp ColinZeal.seFacebook
"Ni vet känslan när ni önskade att ni var provrörsbarn? I had that feeling too."

Sommaren 2009 var jag i östra Finland och hälsade på farsan. En kväll låg han och tittade på tv medans jag samtidigt försökte coacha Atletico de Madrid via min Macbook. Farsan är så gott som alltid jovial så jag märkte ändringen i hans ton direkt:
"Känner du till han på TV?" frågar han med spänd röst. Jag tittar upp och ser Mark Levengood på finsk tv.

Mark

"Ja, det där är Mark Levengood."
"...Mmm" börjar han och fortsätter vidare med ett kusligt lugn: "...han är född i Finland men när vi började hata bögar i början på 70-talet så flyttade han till Sverige."

WHAAAAT? WHOOO AAAARE YOOOOOUUU?!??!

"...nu bor han ihop med en man." avslutar han. Själv sitter jag paralyserad och tänker "WTF?!"

...det där ordspråket med att äpplet inte faller långt från trädet?

I call BULLSHIT.


//ColinZeal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0