Poppigt

Hur fan tänkte jag då?
Gästspel: Hästpojken.


På väg hem från "kollektivtrafiken" (ha-ha!) i -15C (not so ha-ha!) ser jag följande poptönt flyga förbi:

Poptönt

Jag går snabbt i normala fall men den här FLÖG förbi mig. I tajta svarta brallor, en tunn svart höstjacka.

Snabbt som fan drog jag fram iPhonen.

"Jävla poptönt..." tänkte jag: "...klä dig för nära nollgradig Kelvin så slippar du sprinta hem. Eller du kanske sprintar vart du än går?
Du gör det? Ok Usain Bolt.
Asså nähe? Du är svensk? Jaaahaaaaa, du har alltså sovit senaste tre månaderna och totalt missat hela chockkylan som drabbat Sverige sen dess? Och självklart hade du ingen aning om att det varit -21 Celsius i dom här trakterna bara 15 timmar tidigare?
Men då är det lugnt.
No wait, I don´t believe that shit! Sluta vara så popsvår o klä på dig din jävla tönt."

Now, vilket av följande är jag?
1) Trött på kylan
eller:
2) Gammal

?

För jag känner att man kan hinta lite ålderdomens bitterhet i hur den korkade ungdomen beter sig.

Kommentarer
Postat av: Agnes

För att vara snäll så svarar jag 1, fast jag egentligen menar 2.



;)

2010-02-23 @ 01:30:37
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Fisan

Oh you old faaaart ;D

2010-02-23 @ 09:20:52
URL: http://fisansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0