MB Black & White 2007 och MB Summer Cruise 2007

Vad som följer nu är påbörjade inlägg som aldrig blev klara. Dom kommer aldrig bli det heller men jag vill inte att dom ska ligga o skräpa så här kommer två kryssningar ihopbakade till en härlig Mr.Music Megamix... Cruise Edition.




Monday Bar Black & White Cruise 2007:

 

SnyggMagnus följde som sagt inte med på denna då han enligt mig, sov hela förra kryssningen (länk till Spring 2007) så istället bad jag Cosnus hänga med. Henne har jag känt sen 2002 eller dylikt och jag visste att hon hade exakt samma musiksmak som jag. Så hon var perfekt.


Dag två var jag på soldäck och dansade till Laszlo som öppnade den numera klassiska Sundeck denna kryssning. Passade på och irriterade Cosnus vid något tillfälle.

 

Setup.


Eftersom hon har valt att bo på Sveriges baksida Göteborg så pratar vi ganska mycket i telefon om allt möjligt och omöjligt. När jag blir trött så har jag ibland en tendens att störa henne genom att bl a avbryta henne hela tiden på skoj. Detta för att höra henne bli sur. För att markera sin irritation brukar hon hålla in en sifferknapp på sin telefon.

*PIIIIIIIP*

"FEM?!?!?!" gissar jag entusiastiskt.
"Nej, sex." svarar hon.

"Men åååååh! Jag tänkte på fem! Så NÄRA!" svarar jag besviket.

 

På Sundeck gjorde jag något som fick henne att väsa:
"Önskar jag hade en telefon så jag kunde trycka på en siffra... PIIIIP"

"TRE!" hugger jag direkt dansandes.

"Men aaa.. du kan väl få rätt den här gången då."
"Wo-hoooo!" ropar jag glatt med armarna pekandes mot himlen och vänder mig mot DJ:n Laszlo och fortsätter dansa.

 

Veckan efter kryssningen så hade hon pms för ca 500:de veckan på raken, och tryckte på massor med knappar i en knappt gissningsbar följd till vilket jag reagerade:

"Men COME ON!!!! Hur lätt var det dääär då?!?!?!"

 

Hon förklarade senare att jag framkallar placebo-pms hos henne.. försök fatta vad hon menar?

 

Någon vecka senare berättar hon om när hon försökte förklara den ovanstående anekdoten för hennes dåvarande "pojkvän".

Ragg.

Eller vad hon nu vill kalla han för. Man fattar ju att dom inte är gjorda för varandra när hans största intresse är "Linus på Linjen" och att samla på teddybjörnar. Being serious here.

Och detta som 34-åring.

 

Sen så jobbar han för tullen samtidigt som hon, åtminstone då, knarkade glatt upp det som han och tullen borde stoppat. Detta bakom hans rygg.

När hon skulle åka till Amsterdam med sin vän så kunde han inte räkna ut varför trots att han var en extremt drogmotståndare.

"Vad ska ni göra där?"
"Aaa.. Lovisa vill gå på museum för sex, tortyr, hampa och Anne Frank."
"Aha."


?

Utöver detta så hade han en manisk besatthet att ha allt i rätt ordning enligt sina egna regler. Skivor måste vara i alfabetisk ordning. Tallrikar och glas i köksskåpen ska vara uppställda precis som om dom skulle marschera ut på Himmelska Fridens torg vilken sekund som helst. Samma med dom hopvikta lakanen och handdukarna i skåpen. Hon testade honom en gång genom att dra ut en av hans vinylskivor ur skivhyllan och titta på den för att sen ställa tillbaka den på ett annat ställe.

Sen sneglade hon på honom när han direkt stunden efter i smyg låtsades som ingenting och flyttade skivan till dess rätta ställe.


Yikes!

 

Hon berättar om ett samtal med Gary (som jag valde att kalla han för då jag aldrig kom ihåg hans namn)

Mitt i samtalet tryckte hon på en knapp så det pep i örat på honom.

"Var det du som tryckte?" frågar han.

"Ja" svarar hon och börjar förklara hela grejen som vi höll på med och det som händer under våra samtal. Det är ju rätt svårt att gissa rätt.

"Aaa fast det är ju olika ljud på knapparna" svarar han.

"Ja jag vet." svarar hon och håller på tråkas ihjäl av den torre jäveln.

Hon försöker istället med att berätta vad som hände under kryssningen där jag Live försökte gissa vilken knapp hon tryckte på enbart genom att pipa.

"A, det var ju lite roligt.." svarar utan att skratta

 

"Vad fan ser du hos han?" frågar jag Cosnus när hon berättar det där i telefon.

"En stor kuk"

 

I guess.

 

Väl på kryssningen minglar man runt i olika hytter och härjar.

Hamnar i en hytt med en för den här kryssningen ny bekant, "doter".

Han är jättelång.
"Hur lång ÄR du?" frågar jag lika fascinerad som en femåring som precis träffat en stridspilot.

"206" hör jag en röst från molnen.

"Nääää..." svarar jag skeptiskt. "...du måste vara längre!" tyckte jag.

Som typ vadå?

207 eller?

Baserat på vadå?

 

Doter

 

En brud från ett filmteam som gjorde ett inslag åt Viasat om den här kryssningen och Doter till höger. En intressant detalj om bilden är att hon faktiskt är 197cm lång. Och trots det är Doter mycket längre än henne. Nä, ok. Kanske hon inte är då men notera att jag tvungen att vinkla kameran för att få med doters hjässa med på bild.

Han är lång.

Och ser ut som Will Ferrells yngre bror.

 

Har märkt att jag inte klarar av att vara full tio timmar i sträck. Svagt. Misstänker att min finska släkt skulle skämmas för mig om dom fick veta detta. Eller vadå? Vid närmare eftertanke så vet dom väl det redan? Tror det var 2002 eller dylikt som jag låg på mage på min gudfars brygga och spydde rakt ner i den idylliska finska sjön. Ett mindre idyllisk moment i mitt liv. Det blev, om möjligt, ännu mindre idylliskt när min då 8-årige kusin upptäckte mig och relativt diskret ville informera sin far:
"PAPPAAA?!?!?! NIKO SPYYYR NER I SJÖÖÖÖÖN!!!"

Detta studsade runt över sjön till alla andra sällskap som firade midsommar den sommaren.

 

Perfekt. Någon annan som inte klarar av att vara full "för" eller "tillräckligt" länge?

Följande snubbe som somnade på soldäck. Notera, det är inte tyst på soldäck. Musiken pumpar konstant på väldigt hög ljudnivå och det bör vara helt omöjligt att somna till.

 

Somnat

 

Men icke, den här finnen somnade.

Vilket utnyttjades på olika sätt:

 

TC-rövf

 

Notera på bilden ovan hur dreglet rinner ner på hans tröja och bildar en mörk fläck på hans urtvättade tröja. Ajuste, sen fanns det tydligen en rumpa med på bilden också.

 

Pitten

 

Moget. Humor.

 

Till slut vaknade han till och reagerade åt allt:

 

Vitun Hullu

 

Hela händelseförloppet här:



På Luciakryssningen mer än sex månader senare fick han se alla dessa bilder och var mäkta förvånad över uppståndelsen. Mest för att han inte hade någon aning om vad som pågått.


Det finns en jäkligt fit tjej som brukar åka på kryssningarna med sin kille (BOOOO!!) och hon är en.. sån som får en kille oavsett civilstatus att rotera sin brutna nacke för att i 0,0023 sek få njuta av den vackra skapelsen.

Henne kan jag presentera från sin bästa sida nedan:

 

Fisen


ÅH!

Kan ni haja att hon kallar sig för "fisen" på ett community för älskare av elektronisk musik?
Mmm, det kan jag också.

"Fisen".

Humor har hon också!

 

När man kan ha sin hand mellan låren utan att låren klämmar åt hårt, då ger det 1 poäng.

Om det finns utrymme att pendla handen mot låren, 2 poäng.

Om det finns utrymme att ha en knytnäve mellan låren utan kontakt, 5 poäng.
Om det finns utrymme att med knytnäven pendla mot låren, 1000 poäng.

This chick might be perfect.

Själva bilden rivaliserar med den bästa jag själv någonsin tagit:

MRöfv

 

163cm hög deliciousness.

Eller som chefen sa på jobbet när han såg bilden.

"...."
Sen visade han bilden för norrmannen:
"Fy faaaaa!!! Hyyyy kaannnnn dyyyyy-"
Så avbryter chefen hans upprörda läten:
"Den där feta jäveln!" gapar han o sträcker ut armen mot mig anklagandes:
"Hur fan kan den där få en sån där jävla brud?!?!"
"Naaaaaaeeejjjj da kannn jagg ikke fårschtåe??!?!?!?" gapar norrmannen o flinar mot mig.

 

Rivaliserar förresten? Nä, det gör det fan inte. Objektet av passionen på min bild är köttigare och inte lika Auscwich som den övre. Den undre tillhör ett ex och just den bilden tog jag. Michelangelo-vacker. Tagen med en riktig fulkamera, en sån där gammeldags icke-digital med 24 bilder på en rulle som man fick lämna in för framkallning. Och vem hämtade ut bilderna när dom var framkallade av fotofirman? Jo, såklart, hennes pappa. Han frustade förmodligen av ångest men vem skulle inte göra det när ens oskyldiga lilla flicka har ett sådant parkeringsgarage för ens lille Lamborghini?

"Jävla fitta, inga celluliter har hon heller" som en av mina kvinnligare jobbarpolare på bion sa 2004.

(And yes, the one in the picture was fucking hot. Atleast 2003-2005, some cellulites might have appeared since then.)


Den förstnämnda övre bilden la jag upp som en bakgrundsbild på min dator på jobbet efter kryssningen o Robotnik rapporterade följande efter min semester:
"Duuuueeeee? Jag såg Brandmannen gå in på kontoret och stanna till vid din dator. Han var helt paralyserad medans han spanade in bakgrundsbilden i säkert flera minuter! Detta utan att röra en min."

Sjukt okristligt av pastorsonen. Kan bara spekulera i teser som att han kanske inte var helt nöjd med sin särring hemma. Som sagt, spekulationer.






MONDAY BAR SUMMER CRUISE 2007

 

Istället för att skriva ett inlägg, så kan jag beskriva den här kryssen med den här bilden:

 

Ferry Corsten - Solstice

 

Ovan ser ni Monday Bar-arrangören Staffan (till höger) ta en bild på trancelegenden Ferry Corsten, som spelade i sex timmar på Main Floor. Tillfället i bilden var vid 05:40 på fredagsmorgonen inför en bländande vacker soluppgång över Finland. Allt detta till den fenomenalt underbara låten "Solstice" av just, Ferry.

Corsten.

 

Dröm. Magi. Kärlek. Klick.

  

 

"Hon är gullig och söt men ibland en argbigga! :P"

Så sa storasystern till vänster om sin lillasyster till höger på bilden nedan.

 

Argbiggan

 

Jag och hon till höger minglade på Spring Cruise 2007 i mars kommer jag ihåg men denna gång skulle jag komma ihåg vad vi pratade om också.

Guys? Chicks really dig that shit. When you listen and whatnot.

 

Faktumet att jag sjukskrevs (mer om det senare) en vecka framåt samma dag som kryssen gick av denna gång skulle hjälpa mig. Jag skulle ta det lite lugnare än vad jag kanske brukar göra.. mindre dansande osv. Ja, dricka också dårå. Höll på som glömma det.. som att det behövdes. (Finnjävel)

 

Dom två ovannämnda spättorna skulle också sova över hos mig ett par kvällar efter kryssen med två italienare, André och Gio. Två andra italian stallions skulle sova hos Julle i en annan del av Södertälje pga platsbrist i min tvåa på blotta 43kvm.

 

Så, väl på båten träffar jag denne söte krabat och vad händer? Jo, min sidekick ska förstöra allt.

(FÖR I HELVETE!!!)

Vi sitter i hytten sent på natten/tidigt på morgonen och hon går för att pudra näsan, kanske för att droppa en rosa, dra i sig två jättelinor Kokain, vad vet jag?

 

Jo, vad händer?

 

Jo, SnyggMagnus händer. Han slänger upp dörren till hytten och ser mig sitta ensam på sängen och ropar entusiastiskt på Karlskoga-mål:
"Blir´e nå´ napp elle´?"
Med skräckslagen blick och uppspärrade ögon börjar jag direkt dra min hand över halsen flera gånger för att hinta om att vara mer diskret, eller att skära huvudet av sig då han ändå inte verkar använda den. 
Ser på hans min att han hajar att han gjort bort sig och som följd av det backar han tyst iväg och stänger dörren efter sig.

 

BRAAAA MAGNUS!

He fucking cock-blocked me! Why? Det var inte så att han var intresserad av samma tjej, han är fan inte intresserad av någon annan än sin särring som snällt stannade hemma under kryssningarna han hejvilt härjar på! WTF?

 

Efter en stund öppnas toalettdörren och ut kliver Argbiggan utan att titta på mig och greppar sin häxblandning och frågar jättesträngt utan att öga mig:
"Mmm, blir det nån napp eller?" och vänder sig om och lämnar hytten.

Helt matt gapar jag och tippar huvudet bakåt upp mot hyttaket och mimar:
"My _FUCKING_ God!" och kutar sedan efter henne.

We always do.

 

Dagen efter garvar jag och OsmidighetsMagnus åt händelsen och formulerar situationen i metaforer såsom:
Jag: "Det var som att gå 100 steg bakåt och börja om från början"
SnyggMagnus: "Eller som att du håller på och bygger korthus i flera timmar och sen kommer jag och svingar upp dörren så vindblåsten raserar husbygget o ba: Hur gååå däää?"

Vi har jämt så jävla kul ihop. Trots allt.




"Kul utan knark?"

Dag 2 chillar vi på storgolvet medans Johnny Boy kör sitt avslutade set. Då ser jag och Magnus denna spätta:

 

Kul Utan Knark

 

"Kul utan knark"? Där initialerna blir KUK?

Kuuuul. Not.

Ehm, ungefär lika lika kul som när en kille ropade ut över a la Carten och ville ha allas uppmärksamhet, och efter några sekunders betänketid fortsatte han med:
"Äh jag skoja bara."
Kuuuul . Not. Och nu detta med Alla Barn i Bullerbynmysiga tröjan.. T o m präktiga SnyggMagnus tyckte den var hejdlöst töntigt. Väldigt humorlös.

 

...precis som den här killen, i den nedre bilden då:

 

S1

 

S2

 

You guessed it, - SnyggMagnus. Och en okänd fyllskalle. Som garanterat var stel i vänster handled när han vaknade.



S3

 

S4



En sista grej om "Kul utan Knark"-tröjan. Tänkte när jag såg att man kanske skulle trycka upp en kontraeffektiv jävel "Kul MED Knark" tröja till nästa kryssning, men det vore för, mycket.. Kan ju alltid ha på min tröja som hänger i garderoben:

 

Wiid

 

Där! Humor.

Så!

 

Något annat som var småkul, det var tax-freen. Den är alltid smockfull första timmarna av resan så vi har alltid med oss egen sprit så vi klarar av förfesten i hytten. Efter två-tre timmar brukar kaoset ha lagt sig och då stormar man stället som Stormtroopers och hejvilt härjar man fram och plockar åt sig det man ska ha. Med tomma kassor som belöning i slutet.

 

Icke denna gång.

 

Fyra kassor med långa köer. Wii!

Efter en tids väntan når vi kassasärringen som påpekar för SnyggMagnus att hans 4 cider som han plockat på sig:
"Det är extrapris på 6."
Han svarar med ett, för stunden, extrabrett fylleflin och springer iväg för att hämta två cider till. Jag betalar för oss och när JAG, med den dåliga sjukskrivna axeln, greppar tag i spritkassarna vänder sig MongoMagnus om och skriker till alla köer:


"DET ÄR EXTRAPRIS PÅ SEX!"

 

Skämdes ihjäl för det och fattade, liksom ingen annan i köerna, poängen.

Förrän nere i hytten:

 

6

 

Extrapris på sex.

Ja vad trevligt då, inkluderade jag honom i hånandet av dom humorlösa? Inte? Får väl fixa det så småningom.



Filmade ett klipp värt att spara

 



Ferry Corsten - Solstice

Detta med soluppgången ovanför Finland lysandes in i lokalen.

Klassiskt. Überfantastiskt. Och underbart. Precis som många andra som ser klippet så får jag rysningar av det där. Rysningar får jag också av detaljer i klippet. Notera vid 2:52 snubben med regnbågshåret. Han gick runt med piskor runt midjan och sa till folk att dom INTE fick ta bild på han då hans civila position skulle riskeras. Tydligen jobbade han med något "känsligt" som inte klarade av liknande fester.. Han kanske jobbar på samma jobb som jag?

Iaf, både Gunde och SnyggMagnus dementerar att dom hört honom säga det. Jag är till hälften helt säker på att någon av dom sagt det där till mig. Så någon av dom var för full på denna kryssning. Och jag har bevis på det.

 

I slutet på kryssningen står jag och pumpar SnyggMagnus bergsprängare i hytten och går ut i korridoren för att kolla läget. Träffar på denna tjej som jag känner igen från Tranceclubber.

 

Wrixy

 

Wrixy. Hon hade under sommaren 2007 dykt upp som en soluppgång på Monday Bars-fester på Göta Källare och killarna hade allihopa likt hyenor raggat på henne. Eller så gjorde dom det via Tranceclubber allra senast. "Trancescenen" i Sverige är såpass liten så man kan nästan jämföra varje tillställning som en enda stor släktfest. En sådan där man känner igen alla varje gång. Och som vid varje släktträff så är det så gott som nästan ok att känna sig attraherad till kusiner som man sällan träffar just för att dom är "så avlägsna". Då uppkommer också slutligen möjligheten att "play the jerry lee lewis cousin card"..

 

Hon känner igen mig och kommer fram med fingret hyttandes:
"Colin... något med Z? Jag kommer inte ihåg exakt.." säger hon o slår ihop sina ögonbryn så hårt så dom nästan hinner växa ihop när hon kämpar med att komma mitt nick.

 

Visar sig att hon så gott som bodde granne med mig under hela kryssningen. Stolt visade hon upp sitt ädlaste könsorgan, röven, och jag tryckte ("såklart" enligt Tedeschi) på avtryckaren med flerbildsläget förvald så det blev en massa bilder.

 

Väl hemma efter kryssen har jag Argbiggan, Gio, André och Fabio sittandes på min tresitssoffa. Mig vid styrpulpeten och Julle och Kate på golvet. Alla tittar upp mot min två meter breda bioduk medans jag bläddrar igenom bilder och filmklipp från kryssen. Till slut kommer jag fram till bilderna på Wrixy:

 

Wrixy.RV

 

Jag höll om möjligt, högre tempo än min Ixus 70 när jag försökte trycka mig förbi bilderna på Wrixy och hennes ädlaste samtidigt som en något tyst, och framför allt stel, stämning infann sig. Framför allt från tjejerna och Italienargrabbarna som led med mig.

 

Kommer inte ihåg hur jag bröt den stela stämningen men det gick på något sätt.



Dagen efter ringer farsan och undrar varför det var sånt liv i bakgrunden. Berättar att det var en bunt med Italienska vänner som sov över. Då ändras hans ton:
"Akta så du inte får spö av dom."

What?

Vilken jävla idiot. Hur fan kan han inte lita på sin 32-årige sons omdöme?

 

Efter det hade vi förfest innan vi skulle till Garbo´s i Sundbyberg, även såkallad "Sumpan". Man kan rätt snabbt räkna ut vilken white-trash-stämpel det stället har i o m smeknamnet på stadsdelen.
Vi kör musik hur högt som helst och min 114cm höga cylindriska subba som står i hörnet i vardagsrummet får saker att ramla ner på golvet. T ex lampan som står på närmaste golvare. Sen hade vi böckerna som ramlade ner på golvet från tv-bänken. Tredje gången som jag skulle lyfta upp böckerna insåg jag att det förmodligen inte var någon idé. Så jag lämnade allt på golvet.

 

Istället stekte jag järnet till "Alizee - Jai Pas Vingt Ans (sfaction club remix)" vilket föranledde till att min högerarm hoppade ur led uppe vid axeln.

 

Vad som händer är att en uttänjd led framför armskålen släpper ut armen och då låses den totalt och jag inte kan röra den öht. Det gör också djävulskt ont under tiden då man fipplar med fingrarna och försöker få armen att vrida på sig lite så den hoppar tillbaka.

 

Andrés bitch Kate pausar musiken för dramatikens skull vilket får mig att svetta fram:
"Vad... som... än... händer... STÄNG... INTE... AV... MUSIKEN!!!"

Kommer bara ihåg ett förvånat blick från henne.

Hellre att man lider med bra musik än utan bra musik tänkte jag nog.

 

Fick tillbaka armen så småningom och kan numera röra på den som normalt. Typ. ...ish.

 

I´m getting too fucking old for this shit.



Och om jag inte avslutar det här inlägget här så kommer den aldrig ta slut så jag slutar precis jävlart h-


Kommentarer
Postat av: Anonym

detta va ju bara för bra!



diggar ditt sätt att blogga här ;)

2009-03-29 @ 19:14:47
Postat av: doter

det var jag... doter som skrev det senaste innan detta ;)

2009-03-29 @ 19:15:24
Postat av: Acke

Jag har alla mina skivor i bokstavsordning, dock CD för själv och LP för sig. Tribute-skivor till diverse artister står dock under den artist som hyllas för att inte strula till det för mycket. Torr? Antagligen...

2009-03-29 @ 21:34:49
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/
Postat av: Acke

Jag minns hur SnyggMagnus berättade om hyttincidenten och samtidigt passade på att vika sig dubbel i en skrattattack.

2009-03-29 @ 21:46:20
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0