Curse of Laszlo

Den rumänske charmören Laszlo (som ni fått äran att stifta bekantskap med här på bloggen) var i New York i mitten av april. En av höjdpunkterna för honom, var att äntligen få se sina älskade Montreal Canadiens spela ispuck live. Detta gjorde dom på klassiska Madison Square Garden mot hemmalaget New York Rangers.

Kanadickerna förlorade såklart.

Men detta knäckte inte Laszlo som gick och köpte en äkta Montreal Canadiens-tröja. En ÄKTA. Priset? 400 amerikat dollars. Ca 3200kr just då.

Canadiens Jersey

Och på ryggen hade han namnet på Canadiens kapten, den finske hockeyguden Saku Koivu.
Killen som spelat i laget senaste 13 åren.

Tre månader senare, rättare sagt imorse, uppdaterar Laszlo sin status på facebook:

Wow. Gainey har verkligen möblerat om i Canadiens det senate dygnet. I smell crucifiction. [...] Och - Koivu, gone. Jag betalade 400 USD för den där jävla tröjan med #11 på ryggen, and this is what I get?! Era jävla svin.

Gainey är gissar jag, den nye ägaren för laget.


Det noterbara var, att Laszlo blotta tre månader tidigare köpt en tröja, som nästan direkt blev värdelös.
Efter att ha skickat kondoleanser via MSN skrev jag:

ColinZeal
says (16:47):

fan 13 säsonger, eller sammanlagt 156 månader i Canadiens. Och du lägger ner över 3 lax på hans jersey månad 153.

det är fan lite humor.


Laszlo
says (16:48):
haha.. en trade har legat i luften hela säsongen så det kommer knappast som en chock. Hade jag köpt tröjan idag hade jag ändå köpt Koivu - inget snack


ColinZeal
says (16:49):

sounds like something someone would say when he just bought a jersey for 400 dollars..


Laszlo
says (16:49):
skit ner dig


ColinZeal
says (16:50):

väntar några decennier med det. men när jag väl ligger på ålderdomshemmet sen så kommer jag tänka på dig när avföringen okontrollerat tar sig förbi min ringmuskel...


Laszlo
says (16:50):
:P


Kommentarer
Postat av: Laszlo

SAKU IS MY MAN, Och Gainey är sedan ca 5 år tillbaka deras General Manager.

2009-07-06 @ 21:09:18
URL: http://exposure.laszlo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0