Utmaning

Blev utmanad av ett ex på hennes blogg. Idén är rätt kul så jag tänkte att jag kör på det.

Reglerna är som följer:

"Gå in i mappen mina bilder ("Pictures" för oss som kör engelska XP/Vista/7), gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen, släng upp bilden på bloggen och skriv något om den, utmana sex andra personer och länka till dem."

Bilden, som jag fick fram är då.... Ja. Hade inte sex mappar i min "Pictures" utan fem så jag hamnade på den första mappen igen när jag loopade min räkning.

Mappen hette "Julafton 2006" och den sjätte bilden var:

Meja Julafton 2006
"...och för att kronan inte skulle dyka så höjde riksbanken styrräntan till 500 procent. Samtidigt så drev riksdagen igenom ett par krispaket för att försöka rädda situationen. Men det hjälpte inte sörrö - den ekonomiska krisen var ett faktum."
Jag får en förklaring över vad som hände i början på 90-talet av Meja, min söta guddotter när hon var 9 månader gammal.

Helt sjukt att hon numera ringer upp mig i telefon upp när hon bara för ett par år sen dreglade ner mig. Samma procedur kommer hon förresten upprepa om ca 80år när hon dreglar ner en vårdanställd istället.

Eller "ringer upp"?

Första och enda gången hon ringt upp mig (två veckor sedan) så lät samtalet ungefär som lyder:
"Heeej!"
Fan är det Meja?
"Hej Meja!" (?)
"Mammaa maabjäbb aaa?" (Ja det är Meja)
"Mmmmm nähäää vad kuuuul!??"
"Aaaaa-a!"
"...." (wtf?)
"Ska mojbjo Niko si sooo mjuummju määä?"
"Mmm-hmmmm... Aaaa? Det ska jag. Det ska bli kul!"
"Aaaa-a!"

....Vad har jag nu lovat och vad kommer detta kalas kosta? Hoppas hon glömmer. Jag kommer inte något från när jag var 3-4 år gammal iaf så I should be safe.

Ungefär så fortlöpte samtalet tills hon la på.

WHAT?

Ser fram emot om 12 år när hon ringer och:
"Morbror Niko? I met this guy-"
(Sverige kommer vara så sjukt amerikaniserat i framtiden så alla ungdomar helst pratar Engelska. Det eller Syrianska.)
"Ok honey"- avbryter jag henne då jag förstår henne exakt:
"-I´ll beat the shit out of the fucker. He won´t live to see another day."
Typ så.

Aja. Enligt reglerna utmanar jag sex andra personer: Laszlo, Patric, Knivlisa (Läs hennes blogg om du garvar åt min - hennes är Bäst i Sverige), Gunde, Erica och Acke.


//ColinZeal


PS Hur jävla svårt ska det behöva vara?

MSN:
Patric says (02:46):
.. sjätte mappen i /bilder/ är inte ens mina egna bilder
får jag fuska?
ColinZeal says (02:47):
hur fan ska nån av mina eller dina läsare veta om du fuskar?
Great, now you have to kill me!
DOH!
;-)

Kommentarer
Postat av: Patric

.. det är därför jag hatar föräldrar med barn .. de vill gärna visa upp dem för ALLA.. oavsett när.



Har själv en bror med barn i 3-1 årsåldern.. HATAR när de ringer. Och alla säger att det är SÅ gulligt.



WTF!



BTW, jag har bara porr i "mina bilder" .. går det bra om jag väljer "e:/bilder/" istället? ;)

2009-02-08 @ 02:41:32
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

soon enough you will be one of them patric...

;)



e:/bilder blir bra då :)

Postat av: ANNA

i en rooooosa helikopter :)

2009-02-08 @ 13:12:22
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: Systern

Hahahaaa!!

Skitkul text till min underbart kloka, finurliga, exceptionellt Gulliga dotter!! ;-)

Måste ha varit exakt det hon förklarade för dig!



Vilken fin avkomma jag har lyckats producera!!

2009-02-09 @ 20:03:41
Postat av: Systern

Hahahaaa!!

Skitkul text till min underbart kloka, finurliga, exceptionellt Gulliga dotter!! ;-)

Måste ha varit exakt det hon förklarade för dig!



Vilken fin avkomma jag har lyckats producera!!

2009-02-09 @ 20:06:21
Postat av: Systern

Hahahaaa!!

Skitkul text till min underbart kloka, finurliga, exceptionellt Gulliga dotter!! ;-)

Måste ha varit exakt det hon förklarade för dig!



Vilken fin avkomma jag har lyckats producera!!

2009-02-09 @ 20:08:44
Postat av: Sanna

Say what?!?!?! Du utmanade inte MIG?!?!?! helt sjukt ju

2009-02-10 @ 20:44:10
URL: http://wallheel.blogspot.com/
Postat av: ColinZeal

Sanna:

Yeeaaaaaah... Interesting. Verkar som att knivlisa tog din plats där.. Well what are you gonna do? Hon har en kniv. Deal with it, I did.

2009-02-10 @ 21:46:44
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0