Guy J DAMMIT! GUY J!

I lördags knatade jag och Julle i Sthlm när han kläcker ur sig:
"Ikväll spelar Guy J i stan."

---> *bildäck som skriker* ---> PAUS!

Guy.J

"WHAT?"
"Va?" frågar han tillbaka.
"WHAT?"
"Visste du inte det?"
"Nej... ...WWWWHHAT?"
"Ja?"
"Guy J?"
"Guy J ja."
"Vart då?"
"Kolingsborg."
"WHAT?"

Frågan "WHAT?!?!" var sedan det enda jag upprepade för honom om och om i ett par minuter.
I falsett. "Den där" ni, som träffat mig, känner igen.

"Är du sugen? " frågar Julle.
Hmm, lemme think about it Captain Obvious arajt?

1) Guy J är en av dom artisterna jag nämner i min top 10 (~ish) på Facebook.
2) Esperanza är den fjärde mest spelade låten i min Ipod Touch på bara drygt ett år och Lamur är på god väg dit.

I mean, somebody BLOW this Guy already!?!??!

Så om jag skulle dit? Pfffffft idiot!

Så det var bara att rikta nosen åt rätt håll. Först förfest hos Jofawe som jag lyckades para ihop med mig.  Sen joinade hans barndomskompis oss. Han var "sugen på att parta".

Partynissar

Joffsi till vänster och hans barndomskompis PartyNisse till höger inne på Kolingsborg.
Israelen Guy J nedan:

Guy

GRRRYYYYYYMMT!!

Kvällen tog en något oväntad vändning när Jofawe på dansgolvet fick en flyer till en jättehemlig efterfest i någon lagerlokal söder om Sthlm. I vanliga fall slutar ju festkvällar i Sverige runt 03:00 i vanliga fall. Om man bor i hufvudstaden då. Och om man inte är allergisk mot wannabeetrashet vid Stureplan, då skulle 05:00 gälla enligt gängse lagar.

Vi var äventyrslystna så vi drog oss till lagerlokalen. Jofawe drog och jag följde med och kände mig som SnyggMagnus i Berlin. Rätt skön känsla att bara hänga med utan att behöva ta några som helst beslut. Väl på plats vid ca 04:00 kom vi på att det förmodligen saknades tillstånd till allt möjligt då det var öppet till efter 07:09 då min sista bild var tagen. Ingen pengahantering existerade heller på stället utan öl, som man "köpte" genom "kuponger" som man fick mot betalning, drogs upp ur kylboxar.

Kylboxar?

Som på en jävla semesteralkiscamping! Det var då den billigaste varianten har jag lärt mig i efterhand, Smålandsöl. "Billig jävla studentöl!" som en på jobbet yttrade sig. Passar som en knytnäve i ögat för en smålänning som Jofawe. Och om man ville ha ett glas vin så fick man det ur en bag-in-box.

Säkert jätte jätte jäääättelegalt.

Ifall snuten skulle ha kraschat in på stället så fanns säkert öl och garderobspengarna i en och samma väska som en ansvarig snabbt och obemärkt kunde försvinna med från stället. Men det vet jag inget om.

Stället hade också laser i en mängd som man är totalt ovan vid i Sverige.

Massalaser

Vi gapar åt detta och helt plötsligt ser jag en figur som jag känner igen.
Går fram mot han med pekfingret i högsta hugg och frågar:
"Guy J right?"
"Yeah." svarar han coolt.

Andas in, andas ut... ...ANDAS!

Kände direkt att det här var tillfället.

Tillfället då jag hade chansen att säga det. För jag visste att det skulle ta lååång tid till nästa tillfälle. För lång tid. Om den ens kom. Ever again. Saken hade plågat mig i säkert tre år vid det här laget.

Nu kommer jag tyvärr inte ihåg EXAKT hur jag sa det men kontentan var väl ungefär att han var helt jävla dum i huvudet.
!!!
Han tittade på mig lite konfunderad. Eller rädd. Fan vet jag. Jag antar här.
Jag menar, som han säkert såg/tolkade allt var en jättefull finne som närmade sig och börja bräka på han med en engelska som måste ha låtit som på Mika Häkkinen en gång i tiden.

Eller, här är min röst när jag är jättefull. Jag är den som ber om ursäkt i början på klippet.

Tillbaka till Guy J.

Sa jag att han var dum i huvudet? Syftade såklart på att han är genialiskt galen.
"???" fortsätter hans blick säga.
"Guy J - Ear Canal..."
(Bara att kalla den för för Ear Canal?!?!)
"...the part in the song where the lead goes plööö-plö-plö-plö-plö-plö-plö."
"Aaaaah!" sa han och log och förstod vad jag menade.
Hoppas jag.
This part.

Fucking genius!

Guy.J.och.Colin.Z.jpg.

Jag och snubben som komponerade Esperanza.
Fatta, snubben som komponerade Esperanza? Så sjukt fin!
(Fin låt alltså)

Har suddat bort min nuna från bilden så jag slipper "Do you mind?" frågan från anonyma människor på stan.Eller situationer som följande:
"Tack så mycket, vi har hittat en annan till tjänsten" på kommande jobbintervjuer.
"Men jag kom precis in? Vi har inte ens hunnit skaka hand?!?"
"Tack så mycket för din tid."
WATT-TTAAA-FAAKKK?!??!?

Tedeschis kommentar på bilden:
"Man fattar hur stort det här var för dig med tanke på att du ser helt nykter ut på den där bilden.
Mmmmyeah.

Jag var ju allt annat än.

"Du hade öl med dig hela tiden. På väg in i taxin, på väg in på klubben, på väg in på svartstället, hela tiden!" hör jag en bred småländsk röst säga till mig när jag vaknar 14:00 på söndagen.
"What? Hade jag?" frågar jag och undrar lite smått vart jag vaknat upp någonstans.
"Ja, sista står på bordet framför dig." fortsätter Jofawe.
Vrider på burken och ser loggan.
"Ajuuuuste, Smålandsöl." säger jag samtidigt som en svag bakisrysning sakta börjar sprida sig genom kroppen. När jag ser ölburken ser jag något annat som jag bestämmer mig för att fota och slänga upp på Facebook med en tillhörande kommentar:

"Vaknade upp hos Jofawe efter Guy J"

Vaselin

Tycker vi avbryter inlägget här.


Kommentarer
Postat av: Jofawe

Alllllttsååååååå ... jag håller iaf i en öl när jag party-sms:ar där på bilden!

PartyNisse har inte det!

Sen så fixade jag ligg åt honom, det är också pluspoäng!



Åååå.. den där vaselinen .. ja, vi slutar nog där va? :P

2009-12-04 @ 00:23:32
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: ColinZeal

Ja det gör du ja Joffsi, du håller i en öl.

You god damn crazy party animal! Knappt så man orkar hänga med i din takt!

;)

2009-12-04 @ 00:29:20
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Helén

Varför får inte jag vara med på sjukt äventyr?!? _



Vill oxå!!

2009-12-05 @ 15:32:40
URL: http://svartsmurfen.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Eh? Guys only?

Det fattade man väl på sista bilden?

;)

2009-12-05 @ 17:05:36
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: gunde

"...the part in the song where the lead goes plööö-plö-plö-plö-plö-plö-plö."



Hahahaha! kan såååå se det framför mig. så du när du är fylleryll.

2009-12-07 @ 23:43:13
Postat av: Julle

FAN!!! att jag inte hängde på den där kvällen trots att ju faktiskt va jag som la upp för den.



plööö-plö-plö är ju klockrent

2010-11-25 @ 19:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0