Zee German

Trots att 2008 inte var året då man uppvaktade tyska eller ens halvtyska brudar som hette Christine (tänk dig tyska barnamörderskan Christine Schürrer i Arboga), så gjorde jag det jag brukar göra:


- Jag gick mot strömmen.


I´m fucking ColinZeal så här kommer några highlights med denna halvtyska brutta (Christine/Pirajan) jag råkat träffa och blivit småintresserad av.




Jag berättade följande för Tedeschi i början på 2008, förmodligen runt januari:
"Så jag är nästan hemma från systemet, det är fredag kväll. Då får jag sms från Pirajan. "Jag jobbar till 20:00, hinner inte till systemet, hinner du förbi där o köpa en vinflaska till mig?". Hon skulle hämta den hemma hos mig vid 20:45 och skulle sen vidare till någon fest. Hon hade vid den tidpunkten aldrig varit hemma hos mig så jag var som tvungen att fixa i ordning lägenheten. Jag städade i två timmar."
"Två timmar?"
"Ja, jag har ju jobbat 240-260 timmar per månad de fyra-fem senaste månaderna så då prioriterar man inte städning. Så jag städade järnet, tände till slut några (24-30) värmeljus för att det skulle bli lite mysigt."
"Aaaaand?" frågar han förväntansfullt.

"Sen messar hon mig vid 20:40, "jag orkar inte komma upp till dig, kan du komma ner till stationen?".

Ba whaaaat? Tar EN minut att gå upp till mig?"
"Hahaha!!! Och du mesade ner dig?"
"Eff you man. Du ska träffa henne så hajar du."

"Mmm-hmmm aight aight." backar han.

Det gick såklart till precis som Tedeschi förutspådde.


Någon månad senare, i början på februari behövde jag utöka min interna databas i kategorin "vegetariska restauranger i sthlm". Skapade en tråd på ett forum där jag frågade efter tips. Allt detta för att jag skulle gå ut och äta med ovan nämnda Pirajan. Hon hade växt upp i en hindufamilj och varit vegetarian i hela sitt liv så hon gnagde helst inte på flådda djur. Sen hade hon sjukt höga krav på matkvalitén också. Det skulle inte bara vara bra, det skulle vara Supergut som den halvtyskan hon var! Inte så att man drar henne till Max där hon får skrapa rent burgaren från burgarflott med andra ord.


Pirajan:

"Jag är väldigt kräsen med mat. Jag fick hemlagad mat i skolan (hinduistisk grundskola) av riktigt bra kockar så det är klart man blir det."


Efter att hon först ratat mina många ickevegetariska förslag så vände jag skeppet och inriktning. Skrev följande inlägg på ett forum:


Så, har ni några tips som är en utmaning för hennes smaklökar? Hon gillar JAP, ITA och IND bl a... Men är vegetarian. Shoot.
Prisläget spelar ingen roll, bara det är bra. Ajuste, "ska helst inte vara ett tråkigt ställe heller"
(Varför håller man på egentligen? svara på det också när ni ändå ska hjälpa till)


"Senappi" på forumet frågar:
Bodde kockarna på skolan?
(Verkar vara en high maintenance-tjej)


anundi svarar på det:
-"Bamsegrill, hallå!"
-"Har ni hemlagad mos?"
-"Ja."
-"Bor ni i kiosken?"


...osv. Det spårade ur tills både jag och hon fastnade och bestämde oss för "Hermans" på söder.

Stället var mysigt men maten, åååh maten, den var extraordinärt ljuvlig! Den bestod av en buffé med en massa, för mig, oidentifierbara rätter som visade sig vara jättesmarriga.


Hermans på Söder. Fjällgatan 22, kom ihåg det.


Väl där satt Mat-Nazisten mitt emot mig och smaskade i sig första matbiten. Hon tuggade på den hur länge som helst och lät matbiten vandra runt i munnen medans jag började undra vad fan jag gett mig in på. Hon sa att hon var petig, men det här var nästan... löjligt.

High-maintenance indeed.


"Dig kommer jag aldrig våga laga mat till." informerar jag henne.
"Nänä, oroa dig inte, det handlar bara om mat som man ska betala för... då ska det vara bra."

Mm-hmm?


En konstig grej hände lite senare. Jag berättade någonting för henne och efter ett tag var jag tvungen att tänka på vilket håll storyn skulle fortsätta åt så jag slängde in ett pausord för att hinna tänka lite:
"Så-atteee..." sa jag fundersamt och då ser jag hur hon släpper blicken från mig och tittar ner mot sin tallrik och imiterar mig relativt lågt, men fortfarande ljudligt och nästan lite hånfullt:
"Så-attteeeee..."


Eeehhh-wwwot?


Jag tittar på henne o hon verkar inte ha fattat att jag hörde det överhuvudtaget... så jag fortsätter prata och låtsas som ingenting.

-tthefuckwas that? tänkte jag. Hånade hon mig eller vadå? Skit i det nu. Fortsätt låtsas som ingenting.


Noterade att hon åt dubbelt så mycket än jag och då slängde jag ur mig:
"Fan du äter som en gravid kvinna."
Då lägger hon ner gaffeln och ordar:
"Sådär säger man inte till en kvinna."

Tedeschi dagen efter:
"Dude, sådär säger man inte ens till en gravid kvinna..."


Whattef-? Ska jag få skit för att jag jobbat två år i sträck och inte umgåtts med kvinnor under tiden?
Det skulle jag tydligen då hon på promenaden i Sthlm efter middagen tog upp det ett par gånger till med:
"Alltså dina skämt har bara gått ner sen du sa det där med gravid kvinna..."


Hon slår inte på mig med sin handväska utan proppmätta (hon mer än jag ;)) går vi runt i Sthlm och pratar två timmar om framtiden bl a. Hon ville plugga konst i Berlin till hösten t ex.

"Daaaamn!" tänkte jag och hoppades att hon inte kom in.. första året iaf.

Sen var det dags att dra hemåt. Trots allt en arbetsdag för mig dan efter tänkte jag.


På väg mot centralen ser hon ett stort alla hjärtans dag-hjärta som har hängts upp vid Tempo (kallas numera för "Åhléns") och brister ut:
"Alltså, det är så kommersiellt med alla hjärtans dag."
"Huh?"
"Det går ju bara ut på att köpa saker till den man älskar, kan man inte visa det på ett annat sätt?"
"I guess, menneeeee... vissa behöver det tragiskt nog.."

Påföljande tisdag, på alla hjärtans dag, hängde tolv gula rosor från hennes dörrhandtag när hon kom hem från jobbet efter lunchen.

Får direkt ett mess från henne:
"Ååååååhhh gud vad fina blommorna var! Gula också, så fina! Tack du är så gullig! pussar o kramar"


Gula Rosor

Senare på kvällen får jag ännu ett mess:
"Ingen av mina vänner hade fått blommor på alla hjärtans dag. Jag var den enda, känner mig jättespeciell! åååh tack! puss o kram!"


Tillbakablick:
"Alltså, det är så kommersiellt med alla hjärtans dag." bjäbb-bjäbb-bjäbb-bjäbb-bjäbb! - Guys? Alla tjejer funkar i grunden likadant, trots att dom försöker ge sken av annat.

Hennes hinduistiska uppväxt utan TV hade gjort att hon missade en massa film under sin uppväxt så jag fick som äran att "lära upp henne" i filmens värld.


"Så vad ska vi se?" frågade hon när var hemma hos mig senare under våren.

"Den här." sa jag och drog fram blu-rayn av "Kiss Kiss, Bang Bang".

Denna film är det ultimata testet ifall en kvinna har "rätt" humor. Om hon inte garvar åt den, så är hon inget för mig. Bara att kasta till vargarna isf. Eller skicka ut ensam i Södertäljenatten. Samma sak.


"Mmm.. jag tror inte vi har riktigt samma humor" sa hon och syftade möjligtvis på gravid kvinna/äter mycket-grejen.

"Ge den tio minuter, om du inte har garvat något tills dess så byter vi ok?"
"Ok" går hon med på efter viss tvekan.

Drar igång filmen på den två meter breda hemmabioduken och lämnar henne ensam i vardagsrummet. Står i köket och fixar till något att dricka när jag hör repliken precis innan förtexterna:
"I want to be an actress!" och direkt efter det, Pirajans ljuvliga skratt.

I fucking knew it. tänkte jag självsäkert och greppade glasen och vandrade till vardagsrummet för att mötas av hennes bländande leende.


Hon tyckte filmen var en riktigt bra b-rulle vilket låter helt fair i mina öron. Tack vare det omdömet fick hon en mental godkändstämpel som jag hoppsparkade fast i pannan på henne.

(Hoppsparket var också mentalt)


Hon skrattade också på alla "rätta ställen" osv.. Äcklades av fingret vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hennes bakgrund.

"Men GUD vilken SJUK FILM!!"" skrek hon ut och skrattade.

Lovely.


En annan film vi såg vid ett senare tillfälle var "Trainspotting". Har för mig att hon sa att hon aldrig hört talas om den.


!!!

1) Fight Club (hade hon sett, gillade)

2) Pulp Fiction (sett, gillade)

3) Fargo

3) Trainspotting (såg hemma hos mig, gillade)

3) Toy Story 2

6) Election (1999)

7) Kiss Kiss, Bang Bang (sett, gillade)


Där har ni mina absoluta favoritfilmer, och ifall ni inte sett dom, se omedelbums. Ettan kräver dock minst två sittningar efter att man vet hela storyn men... ja. Värt det.


Hon älskade Trainspotting också.


"Alltså, jag har faktiskt inte sett Gudfadern-filmerna..." säger hon till mig när hon ser min Gudfadern-box på hyllan bakom soffan.


Vet att hon var fan av den kvinnliga regissören Sofia Coppola som ligger bakom mästerverk som "Virgin Suicides" och "Lost in Translation". Matade därför henne med lite info:

"Sofia Coppola anses ju vara den som förstör den tredje Gudfadernfilmen. Hon är ju dotter till Francis Ford Coppola som regisserat dom legendariska filmerna."


Hon hade ingen aning så jag fortsatte försöka explodera hennes hjärna:

"Nicholas Cage bytte efternamn för att slippa trycket som hans gamla namn gav honom. Han bytte till Cage från Coppola. Han är kusin med Sofia."
Hennes hjärna exploderade och jag var tvungen att jobba med Brain Detail (Marvin, Pulp Fiction) resten av kvällen.

Helt otroligt. Hon sitter på en outforskad guldgruva och behöver bara lite guidning till rätt spår...

Love love love this! Grymt intressant... hmm... experiment.


"Däremot såg jag "Nyckeln till Frihet" för ett par dagar sen på TV. Den var bra!" säger hon.

Hmmm? reagerade jag.

"Du kollar alltså vilka filmer du ska se enligt IMDbs topplista eller?

En lång paus tills hon erkänner:
"....aaaa det gör jag." och spricker upp i sitt patenterade fantastiskt breda leende.


Nyckeln till Frihet och Gudfadern-filmerna har legat i topp på IMDb mellan 2001-2008 så jag misstänkte direkt att hon nosade på den för att täppa till sina cinematiska luckor.




I slutet av maj var det dags för Champions League-final i fotboll. Detta hade jag sett fram emot i o m att mitt engelska favoritlag Manchester United spelade mot Chelsea. Detta spelades en onsdag och direkt efter matchen, förhoppningsvis utan förlängning, skulle jag gå och lägga mig då jag var dödstrött.


Matchen var sjukt bra, och slog den mellan Milan - Liverpool som spelades 2005 i intensitet och händelserikedom. Sjukt härlig match att titta på, men den gick till förlängning och det vart straffar på det också! Att jag skulle lägga mig vid 23 var bara att glömma med andra ord.


Efter matchen skriver jag upprört till Tedeschi över MSN:


ColinZeal says (00:16):

när straffarna ska börja: ja, det ringer på telefonen. Pirajan.

"Hej. jag är på Skavsta (precis kommit hem från Berlin), jag vet inte hur jag ska ta mig hem ("hjälp"), jag har inga pengar ("hjäääääälp!!!")"


MEN RONAAALDOOOOOOOOO!!!!

C.Ronaldo missade sitt straff samtidigt som hon ringde mig.


Tedeschi says (00:17):

Hahahaha........"Bitch! Take a cab!"

ColinZeal says (00:17):

hur hjälper det?

Tedeschi says (00:17):

"-I´ll pay"

ColinZeal says (00:17):

THAT DON´T HELP ME!!

Tedeschi says (00:18):

Hehhehe...inte ditt konto nej


Hon ringde alltså PRECIS när straffarna började och la fram sitt problem.
"Ställ dig i kön för bussbiljetter och ring mig ifall du inte kan betala så får dom mitt nummer ok?"
"Du är så gullig." svarar hon.

Fem minuter efter det ringde hon igen precis när en ManU-spelare började springa mot bollen för att försöka slå in straffen. Lät det ringa fyra signaler till efter att jag sett bollen gå in.

"Det gick bra!" hör jag hennes ljuvliga stämma.

"Jag vet. " tänkte jag och kom på att hon nog inte menade straffläggningen.

ColinZeal says (00:18):

men hon kunde trots allt dra sitt kort

så nu är hon på väg hit istället

Tedeschi says (00:18):

Jasså? Sant?

ColinZeal says (00:19):

aaa

jag som tänkte sova direkt efter 2x45..

går ju åt helvete hela skiten

Tedeschi says (00:19):

och du e? onykter? berusad? full?

ColinZeal says (00:20):

hahaha!!

Tedeschi says (00:20):

Så hon e på väg till dig, ingen buss går till Järna nu..... (där hon bor)

ColinZeal says (00:21):

precis.


"När bussen kommer till terminalen så tar du taxi hit så möter jag dig o drar kortet"
"Du är så snäll!" svarar hon.


ColinZeal says (00:22):

när vi avslutat msn-samtalet här så ska du se till så den här dialogen INTE kommer upp, för annars kan hon läsa allt det här när hon åker hem efter att jag åkt till jobbet.


så messa INTE efter att vi sagt gonatt o jalla hejdå

Tedeschi says (00:22):

hahhahaha

Tedeschi says (00:22):

riiiiiight

Tedeschi says (00:22):

I won´t

ColinZeal says (00:22):

Tedeschi says (00:17):

Hahahaha........"Bitch! Take a cab!"


NO GOOD!


Tedeschi says (00:22):

Ha

Tedeschi says (00:23):

Combatready?

ColinZeal says (00:23):

undrar om man ska raka pungen?

jag går o torrakar pungen. sätter på lite Coldplay. (som hon älskar över allt annat och jag tycker om. "What if" är det här årtusendets låt i den genren den tillhör)

Tedeschi says (00:24):

Combatready = Rakat pung + tvättat HELA kroppen + kondomer + glidmedel

Tedeschi says (00:25):

eventuellt +vin

Beroende på humör

ColinZeal says (00:25):

har Bailey´s men då gäller det isf att komma till skott innan magen gör uppror

Tedeschi says (00:25):

Torrakar pungen....ahahha...inget bra kan komma med den meningen....bara olyckor som hamnar på nätet!

ColinZeal says (00:26):

hahaha

Tedeschi says (00:27):

känner du dig stressad?? =)

ColinZeal says (00:27):

nä, här om en timma ju



En kvart går.



ColinZeal says (00:42):

raaaaaaakaaaaaaaaad

Tedeschi says (00:45):

Inga olyckor?

ColinZeal says (00:45):

med rakandet?

nej för fan. high-speed panic dry-shaving har man ju gjort förr?

Soony says (00:46):

rakade kön är roligt o knäppt

ColinZeal says (00:46):

du kör väl det?

Soony says (00:47):

jag är inte helrakad men jo rakad är jag ju

ColinZeal says (00:47):

men är du rakad vid läpparna?

det är det viktigaste. annars är det Nicaragua 1973

Soony says (00:47):

hahaha


Så kommer Pirajan hem till mig. Vi dricker Bailey´s, pratar Berlin, CL-finalen som ManU vann, och sen gick vi och la oss. Pratade hur länge som helst i sängen om bl a att hon kanske inte skulle plugga i Berlin trots allt (YAY!) och jag somnade först 0430. Två timmars sömn inför jobbet? Räcker ju knappast.
Som Homer Simpson säger, det är ingen idé att försöka, det kommer gå åt helvete oavsett.


Dagen efter vid lunch fick jag SMS från henne:
"Lämnade någonting på ditt skrivbord som tack."


Det här är 2008 så med "på skrivbordet" syftade hon på datorns skrivbord. Sen hade hon ändrat min bakgrundsbild på datorn efter att ha bläddrat igenom mina dokument.

Nyfiken liten bastard.

Hittade inget då allt "spännande" vad det nu kan innebära kanske finns på andra enheter.

Kanske.

Ifall jag hade något sådant med andra ord.

Vad för något?

Ingenting.


Och det hon lämnade på skrivbordet?

En bild.


Hälsning.jpg:


Hälsning.jpg

Aww.


Som en skoningslös veggo hade hon också gått lös på min stackars gurka som jag hade liggandes i kylen. Men eftersom hon inte ville verka glupsk, så lämnade hon kvar sista 3 cm av den. En stump. Fan ska jag med den till? Värdelöst! Men ändå, till hennes credit så måste det sägas att hon inte ätit hela gurkan på det sättet. Skulle ju faktiskt hålla i rätten.

Teknikaliteter.

Det är såna detaljer som friställde världens mest skyldige afroamerikan, OJ Simpson en gång i tiden.


Som tack för att jag fixade hennes bärbara under sommaren så bestämde hon sig för att bjuda mig på en vegetarisk middag vid tillfälle. Hon föreslog några kvällar varav jag skulle bekräfta en. Ingen av dom föreslagna funkade så nån vecka eller två senare messade jag henne:

"När ska du mata mig kvinna?"

Som svar fick jag:
"Skriv inte sådär till mig, förstår att det ska vara roligt menat men jag är tydligen för feministisk för att ta det på rätt sätt!"


Till slut funkade planeringen och som den goda kvinnan hon är så kom hon hem till mig o matade mig. Och det var riktigt gott. Vegetariskt rockar helt enkelt.



Någon vecka senare åt vi på "Fuck You House" här i stan. Det är en thairestaurang som heter "Full House". Dom har gjort ordet "Full" av olika bestick och dom två L:en består av smala ätpinnar. Så tittar man på skylten från långt håll så försvinner ätpinnarna och kvar blir "FU House"

Fuck You House?


Väldigt inbjudande.


Vi valde varsin rätt och mitt i mattillfället undrar jag ifall hon vill swappa lite. Smaka av min biff medans jag smaskade i hennes lökar..

...friterade lökbitar. Vad tänkte du?


"Skämtar du?" frågar hon mig gravallvarligt.
"...........................................................ja?" svarar jag något osäkert. Fan är hon på väg nu?
"Tänkte väl. Tänk dig att människokött skulle tillagas och du skulle få smaka av såsen... Sugen?"
"Mmmmm.. Guess not." svarar jag när allt klarnade.

Efter lite awkward moment säger jag:

"Tack för kompispassningen." till vilket hon småfnissar.



I början på juni får jag ett mess från henne:
"Har du tillgång till internet?"
"Ja?" svarade jag från jobbet. Det var eftermiddag men sure, I did have så att säga.

"Coldplay spelar!" får jag som nästa mess.

Jahha? Va? Vadå? Live nu eller? Streaming? Inte intressant isf just nu.
"Neeej! biljetterna har släppts till i höst! Köp!" skriver hon.


Så jag gör det, 900kr för två biljetter till extrakonserten som las till dagen innan bara för att första kvällen blev slutsåld så otroligt fort.


I juli är hon hemma hos mig nästa gång då det varit EM och semester och allt möjligt så vi inte hunnit träffas öht.


"Ska DU på Coldplay?" frågar hon när hon ser biljetterna.

What? Var det inte våra biljetter?

"Ja?" tänkte jag och undrade om vi inte skulle gå tillsammans? "Ville inte du gå?"

"Nä, jag ska ju plugga i Berlin till i höst." säger hon till mig precis som att jag hela tiden ska ha vetat facit? Hon sa ju att det inte skulle bli det sist?

Aaargh! Varför håller man på egentligen?

Så, sista helgen av augusti flyttade hon ner till sin pappa som bor närisch München.. Därifrån ska hon söka till Berlins konstutbildningar.


What?


Det hela slutade väldigt abrupt då hon försvann till Tyskland första september med sina saker.

Hörde inte av denna spätta förrän i december.. Men mer om det i nästa långa inlägg. Den gången blir det om min vistelse i Hamburg. (Arbetsnamnet är "ColinZeal och Horan")


Så-attteeeee...



//ColinZeal


Kommentarer
Postat av: Agnes

Du lever ett underligt liv. Men underhållande ;)

2009-04-03 @ 00:20:18
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet
Postat av: Patric

Du .. borde skriva en bok :)

2009-04-03 @ 10:28:14
URL: http://blog.bejbi.se
Postat av: Sanna

Men dude! Du glömde flika in att det var jag som kom med förslaget Hermans.



Vad för bra det nu ledde till...

2009-04-03 @ 10:48:35
URL: http://wallheel.blogspot.com/
Postat av: ColinZeal

Agnes:

Äh!



Patric:

Äh!



Sanna:

Äh!

2009-04-03 @ 14:11:29
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Boten Olle

Genialt som vanligt! U rock my world! drooling

2009-04-03 @ 16:50:09
Postat av: Boten Olle

Geni(talier)alt som vanligt ColinZ! Du snurrar min värld drooling

2009-04-03 @ 17:00:54
Postat av: ColinZeal

Boten Olle:

Ääääääh!

slänger med handleden

Skrev det där inlägget med en hand...

2009-04-03 @ 17:11:13
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: ColinZeal

Boten Olle:

Ääääääh!

*slänger med handleden*

Skrev det här inlägget med en hand...

;)

2009-04-04 @ 00:17:12
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: ColinZeal

Boten Olle:

Ääääääh!

*slänger med handleden*

Skrev det här inlägget med en hand...

;)

2009-04-04 @ 00:17:18
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0